Під час 4-денного семінару учасники зможуть обмінятися досвідом з колегами із західноєвропейських і українських видань, місцевими й міжнародними фахівцями і підвищити рівень проінформованості й знань про екологічні проблеми, шляхи їхнього розв’язання, міжнародні й місцеві ініціативи, програми і проекти.
У програмі майстер-класу:
- специфіка екологічної журналістики в сучасному світі;
- екологічна тема в загальних і «зелених» ЗМІ;
- превентивна екологічна журналістика: роль ЗМІ в попередженні катастроф, розв'язанні екопроблем. Підвищення ефективності екологічних публікацій. Що означає стежити за темою до остаточного розв'язання екологічної проблеми;
- як висвітлювати екологічні аспекти металургії й вугільної промисловості;
- доступ до екологічної інформації. Орхуська конвенція;
- джерела екологічної інформації. Як написати інформаційний запит;
- як зробити вдалий репортаж? Європейська практика й підходи в порівнянні з українським досвідом. Виїзд на два об'єкти в Донецькій області;
- жанри в екологічній журналістиці. Журналістське розслідування.
Викладачі майстра-класу
- Алекс Кірбі (Лондон), екологічний журналіст із двадцятилітнім досвідом роботи, автор і ведучий екологічних програм і публікацій «Бі-бі-сі». Автор книги: «Геть другу натуру! На шляху до зміни клімату» (ЮНЕП, 2008 р.). Досвідчений викладач екологічної журналістики й зв'язків зі ЗМІ.
- Сьюзан Боос (Цюріх) - головний редактор щотижневика WOZ Wochenzeitung, Швейцарія з великим досвідом журналістської роботи в Україні й Білорусі. Автор книг із проблем Чорнобиля, учасник прес-турів і навчальних програм ЮНЕП у Центральній Азії.
- Ганна Гопко (Київ), екологічний оглядач загальнонаціональної газети "День" (www.day.kiev.ua), з досвідом екологічної теле- і газетної журналістики. Співпрацює з екологічними НУО. Автор практичної допомоги «Журналістські розслідування в екологічній сфері». Автор і ведучий радіопрограми «Екогармонія» (радіо «Люкс», 2002 р.), авторських телепрограм «Екопульс регіону» (2003 р.) і «З життя лісу» (2005 р.)
- Олег Листопад ( Київ) - екологічний активіст і журналіст із десятилітнім досвідом роботи. Екологічний оглядач «Дзеркала тижня», журналіст газети «Селянська правда». Автор книги екорозслідувань «За все живе і зелене» і співавтор практичної допомоги «Журналістські розслідування в екологічній сфері».
Для участі в майстер-класі на конкурсній основі запрошуються журналісти всіх видів ЗМІ (радіо, газети, телебачення) і пишучі редактори, що працюють або бажають працювати в області екологічної журналістики. Оргкомітет бере на себе всі витрати, пов'язані із проведенням майстер-класу: проїзд (класом не вище купе), проживання, харчування й навчання. Добові не видаються.
Кандидатам необхідно заповнити заявку на участь у майстер-класі і до 10 вересня вислати її електронною поштою за адресою: [email protected], приклавши до неї копії двох опублікованих екологічних матеріалів за останні роки.
Вимоги до журналістських матеріалів
Для журналістів з досвідом роботи - вислати електронною поштою 2 матеріали за останні роки, написані у будь-якому жанрі (відсканувати із газети або журналу, зберегти у форматі jpg, 96 dpi і сильним зменшенням (3) так, щоб матеріал читався на моніторі, а розмір файлу не перевищував 300 кб). Текст сюжету (для тележурналістів). Бажано, щоб було видно назву видання й дату. У випадку неможливості надіслати публікації електронною поштою можна вислати поштою або факсом ( +380 44 287 287 0) фотокопії газетних/журнальних смуг, враховуючи, щоб вони були отримані організаторами не пізніше зазначеного строку.
Для перспективних журналістів, які розпочали працювати з екологічною проблематикою - вислати електронною поштою:
- 1 матеріал, виконаний у будь-якому жанрі за 2007-2008 р. (відсканувати із газети або журналу, зберегти у форматі jpg,96 dpi і сильним зменшенням (3) так, щоб матеріал читався на моніторі, а розмір файлу не перевищував 300 кб). Бажано, щоб було видно назву видання й дату.
- 1 матеріал, виконаний у будь-якому жанрі, який ви хочете/плануєте опублікувати (файл із розширенням doc).
- Короткий лист про те, що є, на вашу думку, екологічна журналістика й чому це актуально й цікаво для вас і ваших читачів.
Увага!! В темі будь-якого e-mail-повідомлення слід вказувати: «Майстер-клас»!!
Коментарі