Доброта та її практичне втілення – благодійність – може і повинна здійснюватися винахідливо, ненудно і навіть весело. Такий лейтмотив заходу, що відбувся 23-24 жовтня 2010 року в рамках Школи некомерційних організацій Росії: для 71 учасника з 29 регіонів проведено 7 майстер-класів, присвячених використанню інструменту event-маркетингу у філантропії, взагалі, і фандрейзингу, зокрема.
Формат з самого початку був заявлений як практичний, з демонстрацією можливостей благодійних виставок і ярмарків, віртуальних і реальних марафонів, лотерей і аукціонів, інноваційних методик презентацій і конференцій etc.
Яскраво і переконливо було представлено більш ніж 45 таких інструментів від маститих експертів Росії, Великобританії і України. Захід пройшов, то що називається «на одному диханні», і закінчився наданням рекомендацій для неофітів багатотрудної справи: як ненудно і емоційно (FUNdraising) залучати благодійні ресурси (фандрейзинг), розвивати потенціал благодійних організацій/фондів (фандрайзінг), забезпечуючи стійко-успішне розширення кола друзів філантропії (френдрайзінг).
Відкрив майстер-школу гуру в області фандрейзингу з Великобританії Джон Баглі. У своїй доповіді він зробив акцент на важливість планування, адміністрування і ризик-менеджменту фандрейзингових акцій і проілюстрував це цілим рядом повчальних прикладів. В кінці першого дня він виступив як ліцетатор на учбовому благодійному аукціоні. У непримиренному змаганні пожертвувань за право отримати благодійні лоти прийняла участь більша частина аудиторії. Всі 8 лотів, які представлені експертами-учасниками, були реалізовані за ціною, що набагато перевищує їх номінал, наприклад: монографія з фандрейзингу Джона Баглі була придбана за 2,8 тис. крб., а брошура Якова Рогаліна «Етика для самоварів» - за 1,0 тис. крб. Т.ч. більш ніж 20 тис.крб., одержаних під час аукціону, стали цільовим пожертвуванням на проекти московського благодійного фонду «Живой».
Виправдав очікування аудиторії виступ директора ДМБФ «Доброта» Рогаліна Якова. У властивій для нього харизматичній манері були розглянуті складові успіху і анатомія невдач фандрейзингових акцій. Представлений матеріал вражав не тільки різноманітністю інструментарію (майже всі відомі прийоми і методи, причому, на власному досвіді), але й переконливістю і ефектністю подачі. Найбільший інтерес викликав концепт «благодійний фонд як business pro bono», який протягом більше 10 років успішно використовує і поширює (соціальний франчайзинг) автор.
Російський досвід був представлений майстер-класами:
На завершення дискусії другого дня школи був вироблений чорновий варіант рекомендацій «Як зробити справжнім ФАНдрейзинговий івент», який буде відредагований і, за пропозицією організаторів, супроводжуватиметься спеціальними коментарями від Якова Рогаліна у притаманному йому гумористично-афористичному стилі «для самоварів».
Більш докладно про захід, а також фото і відеоматеріали – див. www.ngoschool.ru
Коментарі