На початку березня 2010 року ГО “Німецька молодь” звернулась до міського голови Тернополя пана Романа Заставного з пропозицією вдосконалити міську комплексну програму “Молодь” на 2009-2010 рр. Було запропоновано сформулювати пункти Програми з урахуванням можливостей оцінки їх виконання. Для цього необхідно створити групу з Моніторингу і оцінки (МіО) реалізації Програми.
На жаль, молодіжну політику в Тернополі не можна назвати системною та прозорою. Так, для початку роботи в будь-якій галузі необхідно її вивчити: визначити основні потреби цільової групи, виокремити сильні та слабкі сторони даної галузі. Як вже писалось в газеті “Номер один” (№13-14 (234) від 07.04.2010 року) ”Аби з’ясувати, чи достатньо зроблено для того, щоб задовольнити інтереси та потреби молоді, не завадило б дізнатися, що з цього приводу думає майбутнє нашої нації. Це питання виявилось складнішим, ніж ми думали, адже подібні дослідження в області майже не проводяться.” Даний факт свідчить про наше незнання справжніх проблем молоді, їх стану та об’єктивних причин виникнення. В результаті, всі наші дії направленні на подолання наслідків, а не джерела цих проблем.
Саме для боротьби із наслідками було створено Програму “Молодь”. Від так, Програма не містить опису стану розвитку молоді та не дає чіткої відповіді на запитання: “Як молодь відчує зміни від реалізації Програми?”. Новоутворена група з Моніторингу і оцінки мала б відслідковувати кількісний та якісний вплив Програми на молодь. Крім того, при розробці та оцінці Програми думка цільової аудиторії – МОЛОДІ – до уваги не береться.
На наше прохання щодо створення групи МіО заступник міського голови пан Олег Марушій відповів: “Цільове використання коштів Управління сім’ї, молоді та спорту контролюється КРУ та управлінням Державної служби боротьби з економічною злочинністю”. Вочевидь, такий бюрократичний стиль управління зорієнтований на витратну частину, а не на досягнення ефективного результату. Для прикладу, якщо поставлено завдання: «Зменшити рівень безробіття серед молоді з 25% до 15%», то нас в першу чергу цікавить чи зменшився рівень безробіття на 10 пунктів, а не те скільки Центрів праці було відкрито і скільки круглих столів проведено. Шкода, що “нова” влада діє за “старими” методами.
Маємо навести ще декілька прикладів незрозумілої політики щодо молоді в Тернополі. Основним досягненням влади в даній галузі є створення Міської молодіжної ради. Як заявив начальник профільного управління пан Юрій Юрик газеті RIA плюс (2009-06-11): “ Оголошення результатів голосування, формування Молодіжної ради, обрання голови, та офіційна реєстрація організації відбудеться 28 червня. Голову рада обирає собі сама, шляхом голосування, - каже пан Юрик. Координацію та контроль за діяльністю Молодіжної міської ради здійснюватиме мер Роман Заставний.” Отже, дана структура має бути громадською організацією (на сьогодні це не так), яка керується законами України “Про молодіжні та дитячі громадські організації” та “Про об’єднання громадян”.
Відповідно до такого задуму міський голова може втручатися в діяльність громадської організації. У зазначеній статті розкриваються й плани діяльності Молодіжної міської ради: “Розповідає Назар Зелінка. - В планах є створення в місті молодіжного центру, впровадження конкурсів на фінансування проектів молодіжних організацій, розвиток студентського самоврядування, створення ярмарку молодіжних організацій, організація різноманітних семінарів та тренінгів для молоді та багато іншого. Загалом в перспективі по моїй концепції в раду мають обиратися не через Інтернет-голосування, а через прямі вибори в вузах.”
Зазначимо, що вибори до молодіжної ради проводилися за допомогою Інтернет-голосування. А щодо планів діяльності – судіть за результатами минулого року.
Коментарі