20 серпня відбулось 14 засідання Київського клубу на тему «Інвестиційний клімат на Київщині: побудова великої окружної дороги навколо Києва та винесення київських заводів на територію Київської області».
Першою темою і цілком заслужено стала тема інвестиційного клімату на Київщині. Інвестори, адміністратори, політики, експерти-економісти та експерти-політологи обговорили низку питань, пов'язаних з інвестиційним кліматом в регіоні.
В обговоренні означених тем взяли участь представники адміністрацій, інвесторів, громад, фахівці та експерти. Ось деякі думки.
Микола Бондареко: За що бореться громада Білої Церкви? За своє здоров’я. історична річка Рось сьогодні вмирає, нижче Білої Церкви Росі нема – це сорочий брід. Жителі Білої Церкви, Миронівки, Рокитного, Корсунь-Шевченківського, Богуслава, Умані занепокоєні тим, що сталепрокатний завод може забрати на свої потреби великий обсяг води з річки.
Василь Остапчук: Треба зробити все для того, щоб київські підприємства не повисли в повітрі, адже може статися так – з Києва їх виселили, а на Київщині не прийняли. Що ж до великої окружної дороги. Цей проект має бути відкритим, зрозумілим для громадян і відкритим для суспільства – вона не має стати кільцем напруги.
Володимир Панченко: Проект Великої окружної дороги знаходиться у стадії розробки, пропрацьовуються всі можливі варіанти його реалізації. На вивід заводів поза межі Києва піде 5 років. і це потребує єдиної цільової програми, сформованої спільно керівництвом КОДА і КМДА. На реалізацію проекту ВОД піде 10 років.
Микола Гладкий: І цей проект потребує окремого закону, ухваленого Верховною Радою України. Проблемними для реалізації проекту ВОД є два водосховища та річка Десна, які вимагатимуть величезних капіталовкладень та застосування новітніх технологій.
Ігор Власюк: Я проти кампанійщини. Треба зважено підходити до всіх проектів. Перенесення підприємств – дуже коштовна річ. Київ розвивається як великий мегаполіс – ВОД конче необхідна. Тут треба розділяти приватний інтерес конкретної людини, який виражається в грошах і суспільний інтерес, який виражається у потребі вирішення екологічної і транспортної проблем.
Олександр Квашук: Треба ретельно прорахувати економічну доцільність винесення підприємств. Що ж до ВОД, то при реалізації цього проекту треба застосувати новітні технології та світовий досвід.
Григорій Кузьменко: Яготин великі надії покладає на інвестиційний саміт, що готується на Київщині. Дуже добре, що на цьому Київському клубі виступають фахівці, бо вони завжди стріляють в ціль і не обтяжені політичними обмеженнями.
Вячеслав Глушко: Треба розробити і впровадити в життя законодавство по лобізму.
Юрій Ткач: Через несумлінних інвесторів люди на місцях не вірять всім. З цим треба щось робити.
Роман Кухарук: Київський клуб сьогодні забезпечує діалог експертів, політиків та адміністраторів. Важко переоцінити роль представників ЗМІ, які намагаються донести наші думки і проекти рішень до громадськості. Разом із тим, Київському клубові ще не вдалося переконати інвесторів у потребі участі в нашому діалозі. Відкриту публічну дискусію вони ігнорують, надаючи перевагу кабінетним перемовинам, відвертій джинсі з ЗМІ та купівлі «прихильності» місцевих громад. Український клуб вважає, що приєднання до діалогу інвесторів неминуче.
Наступний круглий стіл, присвячений цим двом темам, відбудеться 17 вересня 2008 року.
Заява Українського Клубу
За підсумками 14 засідання Київського клубу на тему "Інвестиційний клімат на Київщині: побудова окружної дороги навколо Києва та винесення Київських заводів на територію Київської області", що відбулось 20 серпня 2008 року у Києві у приміщенні прес-центру УКРІНФОРМу, Правління Українського клубу заявляє:
1. Для ефективного вирішення питання винесення заводів поза межі столиці необхідно здійснити наступні дії:
а) Провести переговори між керівництвом Київської ОДА та керівництвом КМДА, результатом яких стане зважене політичне рішення з цього питання.
б) Провести інвентаризацію київських підприємств, розділивши їх на дві категорії: ті, що не підлягають перенесенню; ті, що підлягають перенесенню і є екологічно безпечними.
в) Сформувати спільними зусиллями керівництва міста Києва та Київської області цільову програму реалізації проекту.
г) Після визначення пунктів призначення перенесення підприємств, забезпечити порозуміння з місцевими громадами через механізм діалогу та надання повної, правдивої інформації.
2. І Київ, і Київщина потребують Великої окружної дороги. Цей проект вирішить багато транспортних та екологічних проблем і стане окрасою регіону.
3. Оскільки проект знаходиться на стадії розробки, до його реалізації варто залучити фахівців, експертів, представників місцевих адміністрацій (мерій) і територіальних громад. При реалізації цього проекту варто врахувати екологічні та соціальні умови регіону. На першому місці мають бути такі показники, як безпека, надійність, довготривалість, а не економія коштів.
4. При розробці і реалізації проекту необхідно прислухатись до голосу влади і територіальної громади міста Українки і врахувати їхню позицію – відсунути окружну дорогу на 2 км від міста Українка.
5. Верховна Рада України має створити тимчасову слідчу комісію для розгляду всього комплексу питань, пов’язаних з проектом. Результатом роботи комісії має стати розробка та ухвалення закону «Про Велику окружну дорогу».
Український клуб через механізми Київського клубу та постійно діючих Українських клубів Білої Церкви, Яготина, Кагарлика, Сквири, Обухова, Українки, Фастова, Броварів та ін. забезпечуватиме суспільний діалог на актуальні для регіону теми.
Коментарі