25-26 квітня на Львівщині проходила Школа лідера студентського самоврядування. Це вже четверта Школа, організована Комітетом підтримки студентського самоврядування протягом трьох останніх років.
У цій Школі взяли участь 25 активних представників органів студентського самоврядування із вищих навчальних закладів Львова та Луцька.
Саме ці органи студентського самоврядування залучені до роботи над розробкою та впровадженням кодексів честі у вищій освіті. Неформальна освіта намагається вирішувати нові виклики, які стоять у вищій освіті - перш за все сприяти організації освіти таким чином, щоб вона будувалась довкола розвитку відносин, створення сприятливої, неконфліктної, приємної атмосфери у вузі для навчання, відповідала потребам студентів, викладачів, забезпечувала соціальну адаптацію та розвиток, а не тільки «наповнення інформацією». Такі цінності як повага, чесність та справедливість повинні бути присутні не тільки на заняттях, але і поза ними.
Актуальною також стала потреба ліквідації старих принципів побудови відносин у ВНЗ, подолання бар’єрів між викладачами, студентами та адміністрацією. Важливо – не карати молодь, а допомагати їй визначити проблему та виправити поведінку.
Особливістю Школи стало те, що учасники брали участь у заході формату «тренінг для тренерів». Вони спробують провести такі тренінги у своїх ВНЗ та студсамоврядуваннях, працювати у своїх громадах над вирішенням проблем етичних відносин.
За результатами буде проведено сертифікацію.
У рамках Школи розглядались такі теми: «Особливості підготовки тренінгових занять», «Лідерство у студентських громадах», «Тренінги у ВНЗ щодо етики».
Тренер Максим Коляда ознайомив із завданнями тренінгу, учасники сформулювали десять відмінностей тренінгу від семінару та лекції, а також дизайнували та оцінювали власні розробки.
У рамках тренінгу «Лідерство у студентських громадах» Володимир Місяйло допоміг учасникам визначити відмінності між традиційним розумінням лідерства, яке переважає у пострадянських країнах, та сучасним розумінням, розглянути, з чого починається та як розвивається лідерство, а також пропрацювати ряд вправ та занять з цих питань.
У рамках другого дня Школи Тетяна Яцків презентувала учасникам методики, вправи та заняття, які можна використовувати під час занять з питань етики у ВНЗ. Як виявилось, такі тренінги та вправи можна використовувати як під час організації роботи ініціативної групи та органу студсамоврядування щодо розробки та впровадження кодексу честі, так і з метою інформування про кодекс честі, і навіть застосовувати тренінги як засіб виправлення порушників та додаткову «санкцію» за порушення.
Учасники також взяли участь у рольових іграх, самі формували етичні дилеми для своїх занять та проводили засідання органів з питань порушення кодексу честі.
Захід проводився Комітетом підтримки студентського самоврядування, Асоціацією Молодих Реформаторів та іншими партнерами у рамках проекту «Підвищення потенціалу студентського самоврядування в Україні: впровадження кодексів честі у ВНЗ Львівської та Волинської областей» за підтримки Фонду сприяння демократії Посольства США.
Фото заходу можна переглянути на www.StudUA.org.
Коментарі