У Львові, на базі ГО «Самопоміч», функціонує Ресурсний центр для NGO. Там збирають кращі практики недержавного моніторингу роботи влади, формують бібліотеку та відеотеку і вчитимуть інші організації застосовувати моніторингові методики.
Значна частина населення України не задоволена якістю надання адміністративних послуг місцевими органами влади. Зокрема, складністю процедур, довгими чергами, незручним графіком роботи адміністративних органів, браком необхідної інформації та інше. Одним із способів покращення ситуації є забезпечення зворотного зв’язку влади з громадянами, які можуть запропонувати, як зробити адміністративні послуги більш доступними та зручними.
Саме з метою залучення громадських організацій до процесу моніторингу роботи влади в Україні реалізовується проект «Поширення кращих практик недержавного моніторингу надання адміністративних послуг». Здійснюють проект Програма розвитку ООН в Україні у партнерстві з ГО «Самопоміч» за фінансової підтримки Європейського Союзу.
Одним із напрямків проекту є створення та функціонування на базі ГО «Самопоміч» Ресурсного центру для організацій громадянського суспільства з питань недержавного моніторингу роботи органів влади. Метою діяльності Ресурсного центру є передача громадським організаціям знань і досвіду щодо використання різних практик, спрямованих на здійснення громадського моніторингу та нагляду за наданням адміністративних послуг.
Громадське об’єднання «Самопоміч» було обрано партнером проекту не випадково, саме ця організація вже декілька років впроваджує практику «Таємний клієнт». Суть цієї практики полягала в проведенні моніторингу роботи структурних підрозділів Львівської міської ради, львівських районних адміністрацій, комунальних підприємств, громадського транспорту, навчальних закладів. Волонтери, пересічні львів’яни, в основному, студенти та пенсіонери, відвідували ці установи як звичайні клієнти і спостерігали за роботою персоналу. Основну увагу звертали на компетентність працівників, ввічливість, бажання і вміння вирішити проблеми мешканців, а також оглядали чистоту приміщення, наявність та зміст інформаційних дошок, зручність облаштування простору для відвідувачів. Всі зауваження та побажання були зафіксовані у звітах волонтерів та подані міському голові Львова. На основі цих звітів міським головою були дані доручення керівникам різних підрозділів Львівської міської ради, і значна частина недоліків була виправлена.
«Ця ініціатива в першу чергу показала мешканцям, що вони самостійно можуть навести лад у місті. На їхній очах ситуація у районних адміністраціях та ЖЕКах змінювалася на краще: доставили стільці для відвідувачів, упорядкували інформаційні дошки, а працівники почали посміхатися і запитувати у клієнтів «Чим я можу Вам допомогти?». Зовнішній моніторинг та контроль за діяльність органів влади – це найбільш ефективний механізм удосконалення їхньої роботи. Бо працівники установ, до яких приходили «таємні клієнти», і дотепер в кожному відвідувачі бачать перевіряючого і це змушує їх працювати якісно та ефективно» – розповіла керівник ГО «Самопоміч» Наталія Міхнова.
В Україні є подібні ініціативи до «Таємного клієнта», серед них соціологічні опитування користувачів послуг, краудсорсингові проекти, громадські пости у приміщеннях Центрів надання адміністративних послуг та інше. Одним із важливих завдань Ресурсного центру є збір, створення бази та поширення таких практик серед НУО України. Також буде відбуватися консультування представників ОГС щодо кращих моніторингових методик.
У Ресурсному центрі формується електронна та паперова бібліотека для співробітників та громадських організацій, а також відеотека матеріалів щодо розвитку NGO, лідерства, практик громадського моніторингу. На веб-сайті «Самопомочі» висвітлюються усі події в рамках проекту, відбувається вдосконалення інтернет-сторінки для перетворення її на опорну платформу для ОГС щодо кращих практик недержавного моніторингу надання адміністративних послуг.
В Ресурсному центрі формується база партнерів проекту з інформацією про сферу діяльності та усіма необхідними контактами. Одним із важливих завдань є формування рекомендацій щодо способів налагодження ефективної співпраці з місцевою владою та покращення процесу надання адміністративних послуг.
«Коли будь-яка організація громадянського суспільства стикається з потребою провести моніторинг якості надання тих чи інших публічних послуг, вона майже завжди потребує сторонньої підтримки чи фахової поради, аби такий моніторинг був дійсно ефективним та призвів до реального покращення якості цих послуг. Ми сподіваємося, що саме Ресурсний центр з питань громадського моніторингу надання адміністративних послуг, створений на базі ГО «Самопоміч», зможе надавати таку консультаційну, дорадчу та тренінгові підтримку тим громадським організаціям України, які її потребуватимуть» - зазначила керівник проекту «Поширення кращих практик недержавного моніторингу надання адміністративних послуг» Олена Урсу.
Детальну інформацію про діяльність Ресурсного центру та проект «Поширення кращих практик недержавного моніторингу надання адміністративних послуг» можна дізнатись за адресою: м.Львів, пл. Міцкевича, 6/7, а також за телефоном (032) 297-1000.
Довідка
Проект ЄС та ПРООН «Поширення кращих практик недержавного моніторингу надання адміністративних послуг» започаткований у 2013 р. з метою вдосконалити процес надання адміністративних послуг органами місцевого самоврядування у містах України за рахунок посилення громадського контролю та налагодження ефективного зворотного зв’язку. Проект співфінансується Європейським Союзом та Програмою розвитку ООН в Україні, і виконується ПРООН у партнерстві з ГО «Самопоміч». Більше інформації про діяльність проекту – на http://www.undp.org.ua (у розділі «Всі проекти»). Офіс проекту: вул. Еспланадна 20, оф. 713, Київ 01601, тел./ факс: +380 (44) 584 3475. www.undp.org.ua
Європейський Союз складається з країн-членів, які вирішили поетапно об’єднати разом свої інновації, ресурси і долі. Спільно, протягом 50-річного періоду розширення, вони побудували зону стабільності, демократії і поступального розвитку, підтримуючи культурну різноманітність, толерантність та індивідуальні свободи. Європейський Союз зацікавлений в обміні цими здобутками та цінностями з країнами і людьми поза його кордонами.
Програма розвитку Організації Об’єднаних Націй (ПРООН) є глобальною мережею ООН в галузі розвитку. ПРООН тісно співпрацює з усіма верствами суспільства, допомагаючи розбудові країн, спроможних протистояти кризам, розвивати та підтримувати економічне зростання, націлене на покращення життя кожної людини. Працюючи у 177 країнах ми пропонуємо глобальне бачення з урахуванням специфіки місцевого розвитку, задля розширення прав та можливостей людей та підвищення життєздатності держав. Більше інформації про діяльність ПРООН – на http://undp.org.ua
«Самопоміч» - це громадська організація, яка робить людей сильнішими, навчаючи їх вирішувати проблеми та розвиваючи їх. Щодня понад 8 років ми напряму працюємо з львів’янами, безкоштовно надаємо підтримку усім мешканцям. Кожен може знайти тут щось для себе. Команда організації, поєднуючи досвід і сучасне бачення, впроваджує нові ініціативи для мешканців. Організація має чітку позицію, реагує на суспільні явища, здійснює громадський контроль та надає львів’янам корисну інформацію. «Самопоміч» допомагає покращити якість життя людей. Більше про діяльність організації тут.
Коментарі