«Сьогодні час швидкого споживання інформації, коли читача, слухача чи глядача менше цікавить аналітика. Крім того її важко виробляти у будь-якій сфері, включаючи культурну. Тому журналісти більше тяжіють до новинних матеріалів, де простіше знайти “сенсацію”». Такий висновок зробив експерт з питань медіа, тележурналіст Ігор Бенцал під час шостої передачі он-лайн дебатів «Медіа-пазл-шоу», присвячених темі “Культура і журналістика”
Відповідаючи на запитання, чому на культурні теми у тернопільських ЗМІ припадає лише 12 % ефірного часу та друкованої площі, а більшість матеріалів є новинного характеру, Ігор БЕНЦАЛ зазначив, що є кілька тенденцій сучасного розвитку інформаційного простору.
“Перша тенденція: ми живемо у XXI столітті, - це час швидкого споживання інформації. Тому «великогабаритна» аналітика сьогодні є менш затребуваною”, - сказав він. “Друга тенденція: виробляти аналітику сьогодні дорого і вона займає багато часу. Новинна інформація потребує значно менше ресурсів – часових та інтелектуальних. Окрім цього, там завжди можна знайти, виокремити якийсь “спалах”, зробити з нічого якусь міні сенсацію”, - зауважив експерт. Третя тенденція, на думку журналіста, полягає в тому, що сьогодні важко організувати і провести культурно-мистецькі заходи так, щоб зацікавити і журналістів, і глядачів. “Людей складно здивувати, вони вміють порівнювати. Ті, хто проводять заходи повинні бути креативними, шукати можливість подання будь-якої культурної події крізь призму чинників сприйняття такої інформації. Не можна це робити так, як ми це робили не тільки десять років тому, але й так, як рік назад”, - наголосив експерт.
“Культура і журналістика”- шоста передача з циклу он-лайн дебатів у рамках реалізації проекту “Дослідження морально-етичних норм та гендерних питань у сучасних регіональних медіа” за підтримки Українського медійного проекту «У-Медіа» Інтерньюз Нетворк.
Дебати організовано Тернопільською обласною Асоціацією Жінок за підтримки Тернопільської експертної групи, маркетингової агенції “Прості рішення”, тернопільських медіа. Попередні програми можна переглянути за посиланнями “Журналісти про журналістику” , “Політики про журналістику” “Бізнес про журналістику” , “Право та журналістика”. “Українська освіта і журналістика”
Приєднуйтеся до нас у соціальній мережі facebook для отримання оперативної інформації про розвиток проекту, ставте запитання, коментуйте!
Довідково.
Проект «Дослідження морально-етичних норм та гендерних питань у сучасних регіональних медіа» здійснює Тернопільська обласна Асоціація Жінок (ТОАЖ) за підтримки Українського медійного проекту «У-Медіа» Інтерньюз Нетворк. Проект ТОАЖ сприяє підвищенню рівня обізнаності журналістів щодо гендерної тематики та покращенню якості регіонального медіа контенту шляхом проведення досліджень якості регіонального медійного контенту, навчання журналістів та співпрацю між неурядовими організаціями та медіа.
Проект «У-Медіа» здійснюється міжнародною організацією Інтерньюз Нетворк за підтримки Агентства США (USAID). «У-Медіа» сприяє дотриманню свободі слова й незалежності засобів масової інформації, прагне збільшення кількості та підвищення якості новинних джерел, підтримує сприятливе середовище для засобів масової інформації та свободи слова. Більше про проект «У-Медіа» можна дізнатись на сайті.
Коментарі