Асоціація велосипедистів Києва розробила базові рекомендації для громадських закладів та приватних компаній щодо облаштування велопаркови.
Велопарковка – споруда, спеціально призначена для зберігання велосипедів, поки їх власники не користуються своїм транспортом. Велопарковки бувають величезні (місткістю в тисячі велосипедів) і зовсім маленькі (на 1-2 велосипеда).
Де найкраще встановити велопарковку?
Для відвідувачів громадських закладів:
Для співробітників або студентів:
Чи потрібно узгоджувати з містом?
У законодавстві Україні не прописана необхідність узгоджувати встановлення велопарковок. Проте функціонально велопарковки можна віднести до категорії вуличних меблів, як різновид малих архітектурних форм (МАФ). Встановлення МАФ регулюється Законом України “Про регулювання містобудівної діяльності” та Законом України “Про благоустрій населених пунктів”. Затвердження правил встановлення МАФ відноситься до компетенції міських та селищних рад. Усі установлені наразі велопарковки у Києві не мають документів чи дозволів.
Якою велопарковка має бути конструктивно?
Загальні рекомендації
Найпростіша і найдешевша конструкція велопарковки, яка відповідає усім вимогам – це арка, вигнута зі сталевої труби (див. мал.) Велосипед або два спираються боками на таку арку і прикріплюються до неї замками.
Така стійка може як кріпитися до поверхні тротуару (ліва частина малюнку), так і бути вбудованою в поверхню тротуару (права частина малюнку).
Виробництво велостійок здійснюється також і в Україні. Адреси деяких виробників велопарковкок – на сайті Асоціації велосипедистів Києва.
Проте арка – не єдина можлива конструкція велосипедної парковки. Будь-які форми, що задовільняють загальним рекомендаціям, є прийнятними для велопарковки. Онлайн ресурси пропонують, в якості натхнення, безліч варіантів дизайну велопарковок.
Групи стійок можуть бути розташовані паралельно, перпендикулярно чи під кутом до стіни, бюрдюру чи інших нерухомих об'єктів.
Зверніть увагу, що стійки, в які встромляється тільки колесо велосипеда, категорично не рекомендовані через неможливість зафіксувати і колесо, і раму велосипеда.
Коментарі