Як Україна використовує шанс Євро-2012 для покращення бренду країни на міжнародному рівні? Як впливає підготовка до Євро-2012 на майбутнє українських міст та країни? Які враження світова громадськість отримає від України під час чемпіонату? Ці та інші актуальні питання 7 грудня 2011 року в Києві на ІІ Міжнародному форумі «Україна: брендинг країни та міст» обговорили міжнародні експерти, представники уряду, бізнесу, громадських організації.
Під час Форуму учасники не тільки шукали відповіді на питання побудови та просування сучасних і привабливих брендів України, її регіонів і міст, які будуть знаходитися в центрі громадської уваги протягом найближчих років, а й мали можливість ознайомитися з досвідом міжнародних експертів та українських практиків у галузі брендингу країн міст.
Під час офіційного відкриття Форуму Анатолій Кінах, президент Українського союзу промисловців та підприємців, народний депутат України, зазначив, що інфраструктура в Україні за останній рік розвивається швидкими темпами, але цей розвиток відбувається в більшості випадків за рахунок коштів держави, а не бізнесу.
Наталія Попович, президент PRP Group, Weber Shandwick Affilate Company, засновник PlaceID, DiscoverUkraine, презентувала відео дослідження «Україна очима іноземців». «Україна не в топ-списку країн», «Україна – країна, яка еволюціонує», «Україна завжди буде мостом між Сходом і Заходом», «Україна – дуже корумпована країна» - враження впливових людей, які приймають рішення про інвестиції, про розвиток бізнесу на теренах України.
Ігор Жовква, директор Департаменту національних проектів Державного агентства з управління національними проектами, розповів: «Починаючи з кінця жовтня цього року ми проводимо серію роуд-шоу в 15 фінансових центрах світу. /…/ Що запам’яталося? Там, де ми були, дуже мало знають елементарних фактів про Україну. Не всі знають, що Україна межує з 4 країнами Європейського Союзу, з Росією, що має вихід до Чорного моря. Не всі знають, що 4 з 10 європейських транспортних коридорів проходять через Україну. Не всі знають про наш аграрний потенціал, що український споживчий ринок один із найбільших у Європі. Для багатьох дивина, що Україна випускає і літаки, і космічні апарати. Про цифрові технології, що Україна входить в п’ятірку IT-країн також не відомо». Тому найголовнішим завданням під час роуд-шоу було не підписати інвестиційні контракти, а проінформувати та роз’яснити чому варто інвестувати в Україну, куди і яким чином вкладати капітал.
«Я думаю, правильні очікування від роуд-шоу. Навряд чи вже завтра до нас приїдуть інвестори з готовими контрактами. Це довготривалий процес. Найпростіша ланка – це співпраця держави та міста, тому що ми базуємося на одному праві, на одному бюджеті та розуміємо, напевно, один одного краще, ніж можна очікувати від приватних інвесторів, тим більше від іноземних, які дуже мало знають про Україну», - вважає Олег Засадний, директор Департаменту Євро-2012 Львівської міської ради. Також він розповів учасникам Форуму про ті позитивні зрушення, які вже вдалося досягнути під час процесу підготовки до Євро-2012.
Також зі своїм досвідом у підготовці до чемпіонату поділилися представники приймаючих міст, а саме: Донецька і Києва, міст, через які проходитимуть туристичні маршрути – Кам’янця-Подільського та Чернігова, а також міжнародні експерти – з ПАР, Іспанії, Німеччини та Грузії.
«ФІФА не цікавить, що Ви робитимете зі своєю країною. Не говоріть про дороги, а говоріть про той сервіс, який ви запропонуєте туристам Важливо, щоби люди, які приїдуть в Україну на чемпіонат, сказали після: «Ми сюди обов’язково повернемося». Упевніться, що враження туристів від України під час чемпіонату будуть кращі, ніж вони очікували», - порекомендувала Лесепу Матшаба, керівник маркетингу ФІФА 2010 чемпіонату світу з футболу, ПАР.
Бека Джакелі, заступник голови Національного агентства Грузії з туризму, зауважив, що, роблячи бренд, потрібно робити акцент на унікальних особливостях українського народу. Також він підримав Лесепу Матшабу і ще раз наголосив: «Отримання візи, перетин кордону, перша зустріч із митником – це перші враження туристів від України», тому саме про це потрібно подумати. Але, як пан Бека запевнив, щоб не робили, на все потрібно бюджет і без нього можна забути про успіх чемпіонату.
На думку Андера Гіля Гарсії, сенатора Верхньої палати Парламенту Іспанії, обличчям України під час Євро-2012 будуть волонтери, тому потрібно системно займатися їхньою підготовкою.
Під час закриття заходу організатори запросили учасників на ІІІ Форум, який відбудеться наприкінці 2012 року і буде присвячений результатам проведення чемпіонату і планам на найближче майбутнє. А також наголосили, що Євро 2012 закінчується, а Україна лишається і всі зусилля, які буде вкладено на підготовку, мають бути спрямовані на розвиток успішності та конкурентоздатності держави.
Коментарі