Миколаївські гуманітарні штаби об’єднують зусилля для підвищення прозорості й контролю видачі гуманітарної допомоги населенню. З цією метою різні волонтерські організації домовились про створення CRM-системи (система управління взаємовідносинами з клієнтами, скорочення від англ. Customer Relationship Management) для єдиної реєстрації отримувачів пакунків, щоб мінімізувати ризик «гуманітарного туризму» та допомагати миколаївцям та ВПО, які залишаються в Миколаєві, ще більш ефективно.
Про це йшла мова у суботу, 18 червня, на першій стратегічній сесії з представниками волонтерських ініціатив Миколаєва, які надають підтримку вразливим верствам населення, людям з інвалідністю, багатодітним та малозабезпеченим сім’ям з дітьми, а також вимушеним переселенцям з Миколаївської та Херсонської областей.
Модерували зустріч запрошені представники ГО «СВОІ» та Гуманітарного волонтерського штабу м. Запоріжжя в форматі zoom-конференції.
«Я почув, що в Миколаєві та Запоріжжі спільні виклики і проблеми. Це дуже круто, що ви домовились із різними штабами вести єдину реєстрацію в СRM-системі по ІПН-коду людей, аби мінімізувати ризик «гуманітарного туризму». Я дуже хотів би, щоб цей інструмент спрацював. Тому що, коли одна людина отримує запас гуманітарки раз на місяць, а інша той самий запас кожного тижня, це не зовсім справедливо. Тому бажаю вам удачі у цьому починанні! Це був би дуже класний кейс саме для Миколаєва», – каже Ілля Бовсуновський, керівник ГО «СВОІ» з Запоріжжя.
За словами координаторів ініціативи у Миколаєві, вже не є секретом той факт, що існує певна проблема – отримання допомоги кілька разів в різних волонтерських пунктах. Це створює соціальну напругу та непорозуміння між мешканцями міста. Після перевірки даних у єдиній CRM-системі, людина кожного разу зможе отримувати пакунок на себе або на всю сім’ю.
«Єдина база отримання гуманітарної допомоги необхідна всім волонтерським центрам, щоб ми розуміли, в кого що є на складі, і хто чим може допомогти. Тому ми запропонували волонтерам об’єднатися навколо цієї ідеї. Те, що необхідно зробити вже зараз – відслідковувати, кому вже допомогли», – каже Анна Ганжул, координатор ініціативи.
Зазначимо, що з перших днів війни громадськими організаціями та ініціативними групами були створені волонтерські центри гуманітарної допомоги у різних мікрорайонах міста. На сьогоднішній день у Миколаєві існує 21 волонтерський центр, більша частина з яких створені незалежними волонтерами за підтримки Миколаївської міської ради та бізнес спільноти.
За словами Анна Ганжул, за весь час війни волонтери зіштовхуються з двома великими викликами. Першою проблемою є відсутність якісного обліку та інвентаризації гуманітарної допомоги, яка надходить до Миколаєва. Другий виклик – це відсутність взаємодії з усіма пунктами видачі. Необхідний аналіз потреб жителів міста у тій чи іншій допомозі, а також фіксація та прозорість надання такої підтримки мешканцям. Запропоновані рішення будуть сприяти підвищенню прозорості та обліку наявної гуманітарної допомоги, а також допоможуть посилити координацію та ефективність роботи всіх волонтерських центрів міста.
Об’єднати зусилля, посилити координацію і співпрацю вже зголосилися представники розгалуженої системи міського гуманітарного штабу Миколаївської міської ради та громадських волонтерських ініціатив: Волонтерський штаб Volunteer UA, ГО «Мрій дій», MykolaivHELP, ГО «Крила», Волонтерський центр гуманітарної допомоги HOME’ЯК, ГО «Ресурсний центр громадських ініціатив», ГО «Як ти?», Волонтерський штаб на Херсонському шосе, ГО «Центр навчання і освіти дорослих «Південь», Гуманітарний штаб Корабельного району, Гуманітарний штаб «Кімерійці», ГО «Всеукраїнський молодіжний рух Let’s do it Ukraine» та ГО «Корабельний край».
Ініціативу реалізує Ресурсний центр громадських ініціатив у партнерстві з Агенцією розвитку Миколаєва. До кінця жовтня в рамках проекту запланований запуск чат-боту та технічне оновлення кол-центру для прийняття заявок від населення про допомогу, а також різні нетворкінгові активності й мережування в команді волонтерського центру.
Коментарі