За підсумками надходжень на казначейські рахунки місцевих бюджетів області 2021 року, платниками податків перераховано до загального фонду відповідних бюджетів податків і зборів у загальній сумі 8763,8 млн гривень, що становило 103,5% до затверджених з урахуванням змін обсягів.
“Незважаючи на негаразди, що виникали протягом року (зокрема, запровадженням карантинних заходів та скорочення чисельності найманих працівників, підвищення цін на газо-теплопостачання, інші комунальні послуги), на рівні територіальних громад – чи це сільської, селищної, міської, була проведена робота, і саме спільна робота, органів місцевого самоврядування та безпосередньо з платниками податків по наповненню місцевих бюджетів Миколаївської області і, як результат - фінансування бюджетних програм всіх галузей по забезпеченню виплат заробітної плати працівникам бюджетної сфери, проведення розрахунків по тепло-енергоносіях, комунальних послугах, медикаментах, харчуванню тощо та проведення видатків на програми соціально-економічного розвитку”, - зазначає консультантка Миколаївського регіонального відділення Асоціації міст України з бюджетних питань Юлія Забродкіна.
Так, до дохідної частини загального фонду місцевих бюджетів 52 територіальних громад області надійшло податків і зборів у сумі 7390,9 млн гривень, або 103,7% до затверджених з урахуванням змін місцевими радами показників (+262,1 млн гривень). Приріст до фактичних річних надходжень 2020 року - 17,1%, що становило 1078,0 млн гривень.
Заплановані обсяги надходжень податків і зборів до загального фонду місцевих бюджетів виконали 49 територіальних громад, приріст до показників 2020 року забезпечено 52 громадами. Найвищий рівень виконання дохідної частини забезпечили: Прибузька (129,0 %), Степівська (126,5%), Дорошівська (126,4%), Мигіївська (126,3%) сільські територіальні громади. Водночас, високий рівень приросту надходжень до 2020 року мають: Прибузька - 37,2% (6,6 млн грн), Коблівська - 37% (26,3 млн грн), Степівська - 36,4% (16,5 млн грн), Інгульська - 25,6% (8,6 млн грн), Мигіївська - 25,5% (14,2 млн грн) сільські територіальні громади та Олександрівська селищна територіальна громада - 24,7% (7,7 млн грн).
Протягом звітного року надійшло податків, що є важливою складовою дохідної частини загального фонду місцевих бюджетів територіальних громад, а саме за джерелами:
- податку на доходи фізичних осіб, питома вага якого у загальному обсязі доходів становить 64,0%, надійшло - 4729,7 млн гривень, або 102,4% до плану, приріст до фактичних надходжень 2020 року склав 723,9 млн гривень (+18,1%);
- єдиного податку, питома вага якого у загальному обсязі доходів становить 14,3%, надійшло - 1055,3 млн гривень, або 106,0% до плану, приріст до фактичних надходжень 2020 року склав 154,4 млн гривень (+17,1%);
- плати за землю, питома вага якої у загальному обсязі доходів становить 12,2%, надійшло - 899,6 млн гривень, або 103,4% до плану, приріст до фактичних надходжень 2020 року склав 77,0 млн гривень (+9,4%);
- акцизного податку, питома вага якого у загальному обсязі доходів становить 5,6%, надійшло - 414,1 млн гривень, або 104,9% до плану, приріст до фактичних надходжень 2020 року склав 38,8 млн гривень (+10,3%).
Водночас слід зазначити, що 11 територіальних громад – Олександрівська селищна (вик. на 114,5%), Галицинівська сільська (вик.на 109,5%), Березанська селищна (вик.на 108,4%), Березнегуватська селищна (вик.на 108,2%), Южноукраїнська міська (вик.на 107,3%), Благодатненська сільська (вик.на 106,9%), Новоодеська міська (вик.на 104,6%), Веселинівська селищна (вик.на 103,8%), Веснянська сільська (вик.на 103,2%), Арбузинська селищна (вик.на 102,9%) та Казанківська селищна (вик.на 101,9%) забезпечили виконання всіх джерел надходжень податків і зборів відповідно до затверджених річних обсягів бюджетів територіальних громад.
Асоціація міст України протягом 2021 року відстоювала інтереси органів місцевого самоврядування, зокрема, в частині стабільності надходжень податків і зборів, визначених чинним законодавством. І також надалі буде продовжувати роботу по відстоюванню інтересів місцевого самоврядування для забезпечення подальшого зміцнення фінансової основи місцевого самоврядування, залучення додаткових та збереження важливих для громад ресурсів, попереджуватиме перекладання додаткових повноважень на місцевий рівень без належної компенсації.
Коментарі