Криза COVID-19 суттєво змінила підхід представників сектору культури до створення контенту, новітніх технологій та діджиталу, які, аби залишатися у грі, почали активно та досить успішно їх використовувати.
08 вересня відбулася онлайн-подія програми ЄС «Креативна Європа», присвячена міжсекторальній співпраці. Організував подію найбільший австрійський Фестиваль мистецтва, технологій та суспільства `Ars Electronica` у співпраці з Національними бюро програми ЄС «Креативна Європа» Німеччини, Люксембургу та Австрії.
Під час події були презентовані яскраві проєкти підпрограми «Міжсекторальна співпраця» програми ЄС «Креативна Європа»: CINNOVATE, Digital Cross Over, Parallel Traces - A new lens on Jewish Heritage, Future Museum та THE LINK. Всі вони — про об’єднання новітніх діджитал-технологій із різними секторами культури: кіно, культурною спадщиною, музеями.
Розказуємо про них детальніше:
CINNOVATE
Ідея проєкту ‘CINNOVATE’ — об’єднання кінотеатрів та діджиталу через створення спеціальноїплатформи для місцевих кінотеатрів із залученням онлайн-аудиторії та інноваційного діджитал-контенту. Її було створено у 2016-му році координатором проєкту та провайдером VOD- платформи Rushlake Media GmbH (Німеччина). Це єдина платформа, що поєднує VOD та кінотеатри. Вона функціонує у п’яти взаємопов’язаних секторах: VOD у кінотеатрах; діджитал у кінотеатрах/альтернативний онлайн-контент; кіноосвіта онлайн; приватні покази (краудсорсинг); віртуальна реальність у кінотеатрах; ігри та кіберспорт у кінотеатрах.
Усі діджитал-можливості платформи, яка базується на успішно працюючому сервісі “Kino on Demand” у Німеччині, були розроблені для того, щоб об’єднати вже існуючих та нових кінофанів і повернути їх до офлайн-кінотеатрів.А це така бажана мета після руйнівного впливу, що завдала та продовжує завдавати криза COVID-19 кінотеатрам по всій Європі!
Проєкт отримав фінансування у розмірі 380 000 євро.
Партнери проєкту — 4 визначні мережі артхауз-кіно у 3-х країнах, що разом налічують понад 308 показів: Folkets Hus och Parker, Folkets Bio (Швеція), Access Cinema (Ірландія) та Art kino mreža Slovenije (Словенія).
Digital Cross Over
Digital Cross Over — це міжсекторальний проєкт між контентом та креативними індустріями. Хто платить за контент, створений професіоналами? Як можна «достукатися» до своєї цільової аудиторії в епоху діджиталу і чому можна навчитися у представників інших галузей, які стикаються зараз або вже мали подібні виклики? Ці питання зараз набувають ще більшого значення через кризу COVID-19, яка зобов’язує представників сектору культурних та креативних індустрій, державного та приватного, переосмислити свою діяльність за допомогою різних бізнес-моделей.
Мета проєкту — поєднати культуру та аудіовізуальний контент за допомогою діджитал-технологій, а також дослідити нові підходи у використанні інноваційних технологій та бізнес-ідей для полегшення доступу, монетизації, дистрибуції та промоції європейської культурної спадщини.
В рамках проєкту відбулося 4 воркшопи, після проведення яких було виділено такі проблемні питання та потреби сектору:
Технології:
Європейська база даних сектору культури — обмін IT-структурами та програмним забезпеченням
Масштабування через блокчейн
Доступ до технологій організацій сектору культури
Метадані:
Розбудова спроможності метаданих для креативу
Потреба у спеціальних міжсекторальних підходах
Рекомендації
Значення даних
Екосистема:
Меппінг культурних платформ
Меппінг інкубаторів/акселераторів в культурі
Підтримка інкубаторів/акселераторів в культурі
Фінансування:
Фінансування компаній vs фінансування проєктів
Публічне/приватне фінансування: як це працює?
Розбудова фінансових стратегій
Міжсекторальне фінансування
Уявлення нової міжсекторальної бізнес-моделі
Вплив, фінансування/філантропія
У травні 2021-го року в рамках проєкту було також проведено опитування, в якому взяли участь 257 респондентів з 20 країн та 12 різних секторів культури. В результаті опитування було виявлено, що головними трьома причинами, що створювали труднощі у співпраці з іншими представниками сектору культури, є: пошук бізнес-партнерів (16,00%); пошук фінансування (16,00%) та збільшення своєї видимості в секторі (14,00%). На питання, які переваги для бізнес-активностей надасть міжсекторальна співпраця, більшість респондентів відповіли, що це, по-перше, залучить більше клієнтів, а по-друге — збільшить диверсифікацію бізнес-активностей.
Проєкт отримав фінансування у розмірі 192 000 євро.
Проєкт адмініструється консорціумом із представниками різних секторів, до складу якого входить IMZ International Music + Media Centre (Австрія) (координатор проєкту), Ars Electronica (Австрія), Börsenvereinsgruppe (Німеччина), Centrica (Італія) and Izneo (Франція).
Parallel Traces - A new lens on Jewish Heritage
Parallel Traces — міжсекторальний пан’європейський проєкт співпраці, що пропонує оновлений погляд на значення єврейської спадщини сьогодні.
Проєкт має на меті віднайти нові сліди єврейської культурної спадщини в міській архітектурі та підвищити обізнаність про неї в оригінальний та новий спосіб — через аудіовізуальне мистецьке дослідження.
Цілі проєкту:
Надання всім можливості досліджувати міста новими способами;
Привнесення єврейської культурної спадщини в європейське сьогодення;
Більше залучення та синергія існуючих мереж та стейкхолдерів;
Залучення локальних міст та регіонів;
Залучення європейців;
Залучення нового покоління користувачів, що активно комунікують в діджиталі та соціальних медіа;
Залучення креаторів для створення нових мистецьких робіт.
У другій фазі проєкту протягом півтора року кожне з міст-учасників протягом місяця організовувало та впроваджувало виставку `Parallel Traces`. Виставка об’єднала аудіовізуальні твори всіх типів: фотографію, відео та аудіо. Вона також поєднала в собі давно відомих артистів, молодих артистів та аматорів. Результат виставки — безліч різноманітних інтерпретацій: від поетичного до історичного; від минулого до сучасних перспектив; соціальні та особисті погляди. Це саме ті «нові сліди єврейської культурної спадщини», які шукав проєкт.
Проєкт отримав фінансування у розмірі 197 439,77 євро.
Партнери проєкту: AEPJ (координатор), Cumediae (комунікація), Imascono (технологічна підтримка), Tacka Komunikacije, Tarbut Foundation, Bente Kahan Foundation, Israeli House та Patronat Call Girona (локальні партнери).
Future Museum
Дослідницька- та консалтинг компанія, що спеціалізується на впливі нових медіа-технологій на музеї та інституції сектору культури ‘MUSEUM BOOSTER’ (Австрія) провела опитування про те, як нові медіа змінюють процес організації виставок. Ключові цілі опитування: проаналізувати статус-кво та провести огляд технологій та трендів майбутнього.
Цьогорічне опитування ‘Museum Innovation Barometer 2021’ містить результати дослідження поточної та запланованої імплементації технологій та технологічних інструментів у музеях по всьому світі, а також інформацію про вплив пандемії COVID-19 на них. Загалом в опитуванні взяли участь 150 інституцій, що представляють 200 музеїв з 39 країн.
Основні висновки дослідження:
Очікування аудиторії від відвідування музеїв:
10-20 років — можливість зробити селфі;
20-65 років — можливість побачити витвір мистецтва;
більше 65 років — можливість помилуватися витвором мистецтва, сидячи на лаві.
Діджиталізація та менеджмент:
Збір даних: у фейсбуці міститься більше інформації та її легше знайти, ніж безпосердньо у музеях.
Завантажити дослідження можна за посиланням.
Після проведення опитування і виникла ідея створити проєкт `Future Museum`, мета якого — допомогти музеям у застосуванні передових ноу-хау у їх стратегічному плануванні та створити мережу музейних керівників, органів державної влади, донорів та постачальників для обміну ідеями та співпраці.
Дослідження було розпочато у грудні 2019-го року і триватиме до листопада 2021-го року, у разі якщо воно не буде продовжене. Протягом цих двох років буде розроблена концепція `Future Museum Lab`.
Координатори проєкту: MUSEUM BOOSTER та Fraunhofer IAO.
Музеї-партнери: Ars Electronica, Alimentarium, Guggenheim Bilbao, Kunst Historisches Museum Wien, Mak, Munch, Royal Museum of Fine Arts Antwerp, Swiss National Museum, Pôle Muséal - Ville de Mons, Welt Museum Wien, Mamco Geneve, Museen Koeln, Siegerlandmuseum im Oberen Schloss, Swiss science center Technorama, Universum Bremen, Theater Museum, Migros Museum fur Gegenwartskunst, Museum Brandhorst, Phaeno, Museum Lab, Zeppelin Museum.
THE LINK
`THE Link`— це ініціатива, яка покликана збудувати віртуальний міст між музеями та такою аудиторією як люди похилого віку, діти, пацієнти лікарень, тобто тими, хто не має можливості відвідувати музеї та спеціалізовані місця, де застосовуються VR-технології.
Проєкт забезпечить віртуальне відвідування культурних просторів та створить їх мережу, щоб зробити їх доступними для всіх. Він має на меті покращити культурну та соціальну інклюзивність, використовуючи новітні технології, а також створити іммерсивний аудіовізуальний контент. Консорціум проєкту очолить ініціатива VR4Good, яка фактично збудує компанію для комерційного управління цим сервісом в Європі.
Основні завдання проєкту:
встановлення партнерства з 3 музеями (2 у Парижі та 1 у Берліні);
створення двох кінематографічних відвідувань цих музеїв;
створення інтерактивної VR-моделі конкретної колекції музею;
створення комерційної пропозиції для цього культурного продукту;
встановлення партнерства із 10 закладами охорони здоров’я (8 резиденцій + 2 лікарні) та впровадження продукту;
створення детального аналізу ефективності продукту.
Проєкт отримав фінансування у розмірі 175 000 євро.
Партнери проєкту: INVR.SPACE GMBH (координатор), SONICVILLE 360, COW PROD SAS, PARIS MUSEES, VR4GOOD.
Більше успішних проєктів програми ЄС «Креативна Європа» можна знайти на офіційному сайті Національного бюро програми ЄС «Креативна Європа» в Україні.
«Креативна Європа» — це програма Європейського Союзу, яка підтримує культурний, креативний та аудіовізуальний сектори. Програма «Креативна Європа» спрямована на фінансування проєктів та ініціатив, які націлені на зміцнення культурного різноманіття, а також відповідають потребам та викликам сектору культурних та креативних індустрій. Програма підтримує використання цифрових технологій, екологічність, гнучкість, адаптивність, а також інклюзивність. Бюджет програми складає 2,44 млрд євро.
Коментарі