В Україні вже другий рік на базі Академії праці, соціальних відносин і туризму триває міжнародний проєкт “SMM4WIN: Навички маркетингу в соціальних медіа для посилення інклюзії та зайнятості молодих людей з інвалідністю”. Проект об’єднав організації з України (Академія праці, соціальних відносин і туризму), Польщі (Fundacja im. Zofii Zamenhof), Італії (Ecoistituto del Friuli Venezia Giulia), Латвії (Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmija), щоб спільними зусиллями сприяти соціальній інтеграції та працевлаштуванню молодих людей з інвалідністю через надання можливостей молодим людям з інвалідністю оволодіти знаннями та навичками маркетингу в соціальних мережах. Ініціатива реалізується в рамках програми Європейського Союзу «ERASMUS+» у категорії «Молодь».
Ключова мета SMM4WIN- допомогти молодим людям з інвалідністю отримати навички маркетингу в соціальних мережах як інструмент для самореалізації, спілкування, просування власного бренду, розвитку кар’єри.
Цілі проєкту визначено наступним чином:
- сприяння соціальній інтеграції та працевлаштуванню молодих людей з інвалідністю;
- надання можливості молодим людям з інвалідністю оволодіти знаннями та навичками маркетингу в соцмережах;
- впровадження інклюзивності у соціальне та економічне життя, демонстрація досягнень людей з інвалідністю з метою подолання стереотипів, пов’язаних з їхніми можливостями на ринку праці.
У червні 2021 року проект підбив перші підсумки реалізації в Україні, що були представлені на онлайн-заході «Інформаційний день SMM4WIN в Україні». Захід подарував чудові емоції учасникам (а їх було більше 70-ти) та засвідчив надзвичайно високу зацікавленість молоді з інвалідністю у виченні маркетингу у соціальних медіа. Аналогічні інформаційні заходи відбулися у Латвії, Італії, Польщі.
Якими ж були фактори успіху проєкту SMM4WIN в Україні?
- Інноваційний освітній продукт. Розроблено навчальний курс “SMM: Маркетинг в соціальних медіа”, проведено набір, навчання та випуск пілотної групи слухачів (молодих людей з інвалідністю) навчального курсу. Курс було побудовано на основі методичних матеріалів, розроблених міжнародною командою фахівців. Інформаційні матеріали навчального курсу у вільному доступі українською та англійською мовами можна переглянути за посиланням: https://tdl.rta.lv/mod/page/view.php?id=127
- Практикоорієнтованість. Було створено можливості для кожного випускника курсу пройти практику у соціальних підприємствах, молодіжних та соціальноорієнтованих організаціях. Ми назвали це акцією “Травневий SMM”: місяць безкоштовної професійної підтримки для молодіжних та соціально орієнтованих організацій. Відібрані на конкурсній основі організації стали першими базами практики для молодих SMM-експертів та водночас отримали підтримку від проекту: безкоштовні послуги SMM-спеціаліста строком на 1 місяць, щоб налагодити «контакт» з цільовою аудиторією в соціальних мережах (зокрема, Facebook) та успішно застосовувати соціальні мережі як інструмент для розвитку організації. Для слухачів курсу, молодих спеціалістів з SMM, це була можливість сформувати своє перше професійне SMM-портфоліо – кейс успішної практики на базі конкретної організації. Серед таких організацій були Громадська організація “ТАРІЛКА”, соціальне підприємство “Медобар. Мед щасливих бджіл”, Харківська ГО “Сучасна жінка”, Організація «English To The East», Молодіжний центр міжнародного партнерства, позашкільної та неформальної освіти “Освіторіум” Дніпропетровської обласної ради”, «United Youth - Об’єднана молодь» та інші.
- Комплексний супровід молоді з інвалідністю. В рамках проекту SMM4WIN кожен молодий SMM-спеціаліст не лише пройшов якісне та грунтовне навчання, а й був залучений до менторської програми, в якій досвідчений маркетолог надавав йому підтримку, контролював якість роботи молодого експерта під час практики та мотивував до успіху. Паралельно з учасниками проєкту працювали психологи та кар’єрні консультанти.
- Тепла атмосфера та відкритість. Вважаємо, що саме доброзичлива атмосфера, створена командою проєкту та підтримувана його учасниками, сприяла тому, що більшість слухачів курсу отримали прекрасні практичні результати - сформували в рамках організацій, де проходили практику, успішні кейси як за короткий час перетворити соціальні медіа на інструмент розвитку організації. Слухачі курсу Ірина Іванченко, Владислава Грищенко, Марія Склярук, Анна Заїко активно поділилися своїм позитивним досвідом участі у проєкті та виступили під час інформаційного дня проєкту в Україні.
- Команда, що щиро вірить у проєкт та вкладає душу у справу. Команда у складі Людмила Гуляєва, Ярослав Головко, Анна Філь, Ірина Сарапіна отримала не тільки величезне задоволення від злагодженої роботи над цікавими амбіційними завданнями, а й також безцінний досвід міжнародної співпраці в рамках Європейського союзу та впевненість в реалізації нових проєктів.
Важливим висновком проєкту стало підтвердження важливості залучення молоді з інвалідністю в активне суспільне життя через освітні проєкти з фокусом на цифровий світ та менторську підтримку. І саме навички використання соціальних медіа є ефективним інструментом соціалізації та кар’єрного зростання для сучасної молодої людини.
Довідково. Проєкт реалізується в рамках напрямку К2 «Стратегічне партнерство» програми Європейського Союзу ERASMUS+ у категорії «Молодь». Проєкт розпочато в 2019 році, загальна тривалість – 2 роки (закінчується у вересні 2021 року). Партнери проєкту: Фонд ім. Зофії Заменхоф, Польща; Резекненська технологічна академія, Латвія; Екоінститут регіону Фріулі-Венеція-Джулія, Італія; - Академія праці, соціальних відносин і туризму, Україна.
Поточна діяльність і новини проєкту висвітлюються на сторінках веб-сайтів організацій–партнерів:
https://tdl.rta.lv/mod/page/view.php?id=103
https://www.socosvita.kiev.ua/node/2314
та на сторінці проєкту в мережі Фейсбук
https://www.facebook.com/Social-media-marketing-skills-for-young-people-with-disabilities-100110948115699..
Коментарі