Проміжне оцінювання було проведене з метою визначення впливу реалізації моделі соціальних шкільних підприємств на розвиток знань і компетенцій школярів, на їхній усвідомлений вибір професійної діяльності, формування соціально-підприємницької відповідальності та особистий розвиток.
За результатами анкетування учасників проєкту було визначено, що добре обізнаних із концепцією соціального шкільного підприємництва – 81% вчителів, 14% батьків та 50% учнів.
84% учнів активно застосовують на практиці навички, які вони здобули під час роботи над реалізацією проєктів соціального шкільного підприємництва або навчання за курсом СШП.
Варто зазначити, що відсоток вчителів, які готові й надалі підтримувати роботу новоствореного СШП, становить 85%. За результатами анкетування, 82% учнів та учениць підтвердили, що вони підвищили впевненість у собі та рівень соціально-підприємницької відповідальності.
Позитивним аспектом є те, що у трьох областях України, де впроваджується проєкт, експерти і вчителі провадять просвітницьку роботу з інформування та мотивування учнів і вчителів у сфері шкільного соціального підприємництва. Рівень навчальної програми, її доступність та якісний експертний супровід допомагає отримати знання та сформувати навички у сфері шкільного соціального підприємництва, необхідні для успішної реалізації задуманих проєктів.
За результатами дослідження, під час реалізації проєктів СШП юні підприємці не лише набувають важливих професійних знань, а й застосовують творчі методи мислення, креативні підходи у просуванні товарів або послуг та удосконалюють комунікативні здібності.
Близько 84% учнів та учениць, які проходили анкетування у лютому 2021 року, зазначили, що знання, набуті під час реалізації проєктів із розбудови шкільних фірм, стануть їм у пригоді у повсякденному житті.
Викладачі навчального курсу із соціального шкільного підприємництва наголошують, що участь у проєкті позитивно вплинула на школярів. Вони стали більш впевненими у собі, зріс рівень їхньої відповідальності. На уроках соціального шкільного підприємництва учні стають більш відкритими та ініціативними. А після занять вони відчувають достатньо внутрішніх сил та натхнення, щоб завітати до директора школи і запропонувати свою ідею.
Важливим є те, що школярі мають мотивацію продовжувати участь у проєкті й надалі, навіть після завершення грантової підтримки.
А ще участь школярів у спільних заходах із дорослими сприяє їхній соціалізації та зростанню рівня відповідальності. Під час проведеного анкетування у лютому 2021 року понад 82% учнів заявили, що, беручи участь у проєкті, вони краще усвідомили свою соціально-підприємницьку відповідальність.
На думку школярів, участь у проєкті підвищила їхню конкурентоспроможність на ринку праці. Таким чином, 75% респондентів відповіли «Так» на запитання «На вашу думку, чи підвищила участь у проєкті конкурентоспроможність молодих людей?».
Дослідження підтвердило, що розвиток соціальних шкільних підприємств в трьох областях України сприяє зміцненню підприємницького духу учнів, що відповідає ключовим принципам концепції “Нова українська школа” , яка з 2016 року є найважливішою реформою загальної середньої освіти Міністерства освіти і науки України.
Проєкт «Заснування соціальних шкільних підприємств у сільській місцевості та малих містах України для заохочення молоді до соціального підприємництва в Івано-Франківській, Житомирській та Донецькій областях» впроваджується Фондом Східна Європа спільно з німецькою неурядовою організацією Kinderhilfswerk ChildFund Deutschland за фінансової підтримки German Federal Ministry for Economic Cooperation and Development (BMZ).
Коментарі