bg-img bg-img bg-img
Увiйти в ГУРТ
Забули пароль?

Ще не з нами? Зареєструйтесь зараз

Прийом громадян в умовах локдауну: поради для місцевих депутатів
19.03.2021

На четвертий місяць роботи Львівської міської ради VIII скликання припадає вже другий посилений локдаун, дія якого розпочнеться завтра, 19 березня, та триватиме щонайменше 10 днів. Нестабільність динаміки поширення COVID-19  стала одним із викликів для депутатського корпусу, зокрема, і у частині здійснення щомісячних прийомів громадян. Тож у цьому огляді розповідаємо, що можна зробити для впровадження добрих практик підтримки зворотного зв’язку із громадою навіть в умовах жорстких карантинних обмежень.

Відштовхуючись від тези про те, що прийом громадян – це про комунікацію та можливість почути актуальний для львів’ян запит, варто подумати чи може депутат та його команда адаптувати традиційний прийом до онлайн-формату. За нашими спостереженнями, переважна більшість обранців Львова є активними користувачами соціальних мереж та популярних конференц-сервісів, із використанням яких останнім часом можуть проводитися засідання постійних комісій, робочих груп, конкурси соціокультурних проєктів тощо. Тож на такі інструменти, як Skype, Zoom, Webex, Hangout Meet чи навіть добре знайомі всім месенджери, можна було б розраховувати і в цій ситуації. А відтак із використанням найпростіших технічних засобів (комп’ютер з камерою/смартфон) з’являється можливість відтворити максимально близькі до фактичних умови зустрічі із громадянами.

Беручи на озброєння запровадження онлайн-прийомів слід пам’ятати також про необхідність:

  1. поінформувати про це мешканців, які записувалися на прийом до запровадження обмежень,
  2. розмістити відповідне оголошення про проведення онлайн-прийомів за адресою, де розташована депутатська приймальня,
  3. поділитися відповідною новиною у соціальних мережах, на Інформаційному порталі, за можливості – на сайті партії, ресурсах локальних ЗМІ.

Домовлятися із мешканцями про включення із використанням технологій можна через розміщення у оголошенні посилання на реєстраційну google-форму, або більш традиційно – у форматі попереднього запису за телефоном. Також варто бути готовим заздалегідь поінформувати користувачів про потребу встановити необхідне програмне забезпечення для зв’язку.

Серед переваг спробувати такий формат комунікації – можливість познайомитися із  новими цільовими аудиторіями, зацікавленими у налагодженні співпраці з депутатом. За спостереженнями Громадянської мережі «ОПОРА» у лютому, у приймальнях депутатів можна було спостерігати черги з переважно літніх львів’ян із сформованими пакетами документів на отримання разової матеріальної допомоги,  внаслідок чого окремі обранці публічно висловлювали незадоволення таким однобоким трактуванням виборцями їхньої ролі.

Але правильно інформуючи про проведення онлайн-прийомів у мережі депутати мають гарну можливість заявити про себе не стільки “прохачам”, скільки виборцям з ініціативами та пропозиціями. Для цього, поширюючи інформацію про прийом, варто також розповісти трохи більше про тематичний профіль діяльності депутата та межі його компетенцій. В рази підсилити меседжі, за наявності фінансової можливості, дозволить таргетування анонсу у соціальних мережах. У одному із наших попередніх матеріалів ми детально пояснюємо, як зробити це швидко та правильно.

Навіщо місцевим депутатам взагалі проводити прийом громадян?  По-перше, тому що цього вимагає закон. Так, згідно з ч. 5 ст. 10 закону «Про статус депутатів місцевих рад», депутат повинен проводити регулярний, не рідше одного разу на місяць, особистий прийом виборців.  По-друге, практика підтримки сталих комунікацій із громадою демонструє виборцям високий рівень відповідальності обранця у виконанні представницьких функцій.

Тож перш, ніж скасовувати заплановані раніше прийоми та відмовлятися від нових в умовах карантинних обмежень – зважте усі можливості та переваги, та головне – максимально публічно оголосіть про своє рішення.

Матеріал підготовлено у межах громадської кампанії «Атестація депутатів місцевих рад». За оновленнями кампанії можна слідкувати:

  • на сайті організації;
  • в розділі "Атестація місцевих депутатів" на інформаційному ресурсі "Ізбірком";
  • в соціальній мережі Facebook.

За додатковою інформацією звертайтеся на e-mail: [email protected]

Контакти

Коментарі

  •   Пiдписатися на новi



Щоб розмістити свою новину, відкоментувати чи скопіювати потрібний текст, зареєструйтеся та на портал.