Благодійна організація «Соціальний фонд» завершила проєкт «Мобільна інклюзивна школа активності «МІША» на Мелітопольщині.
Актуальність. Результати комплексного дослідження освітніх потреб людей з інвалідністю, проведеного БО «Соціальний фонд», констатують: пріоритетні цінності: здоров’я, родина, спілкування, навчання; основні проблеми: стан здоров’я, ізоляція, дискримінація, бідність, неможливість конкурування на ринку праці, необхідність боротьби за свої права, нерозуміння суспільством проблем, дистанціювання, відсутність умов для навчання та якісного дозвілля, архітектурна недоступність. Більшість людей з інвалідністю ізольовані від суспільства, не мають можливості повною мірою налагоджувати діалог та партнерські звʼязки, виявляти соціальну активність. Під час попередньої проєктної співпраці з людьми з інвалідністю ми зіштовхнулись з проблемою – активісти та представники організацій не мали навичок користування компʼютером, не могли підготувати офіційний лист тощо.
Та не лише люди з інвалідністю залишаються виключеними з медіапростору. На сьогоднішній день кожен п’ятий українець – літня людина у віці від 60 років і старше. За інформацією Головного управління статистики у Запорізькій області, чисельність мелітопольців предпенсійного віку становить (50-59 років) 21642 особи, а пенсійного віку (від 60 років і старші) – 35412 осіб. Вихід на пенсію є одним з найбільш кризових моментів в життя кожної людини. Проте, сучасні люди поважного віку не бажають старіти, мають мотивацію жити в оточенні близьких, мати доступ до інформації, нових знань тощо.
Разом з тим, обидві вразливі категорії не мають «зайвих» грошей на придбання комп’ютера, яким вони не вміють користуватись. Маємо замкнене коло і як наслідок – незначну представленість у медіапросторі, що складає ілюзію їх пасивності у громаді.
Рішення. Проєкт “МІША” було спрямовано на підвищення соціальної згуртованості людей з інвалідністю та людей поважного віку м. Мелітополя та Мелітопольського району Запорізької області через залучення до освітньої та соціально активної діяльності online/offline. Основними завданнями проєкту було не тільки підвищення рівня комп’ютерної грамотності людей з інвалідністю та людей поважного віку, а й забезпечення можливості їх подальшого саморозвитку, самореалізації, розширення доступу до інформації.
Учасниками проєкту стали представники Мелітопольської міської організації людей з інвалідністю, районного товариства людей з інвалідністю «Джерело», територіального центру соціального обслуговування, організації інвалідів війни, Збройних сил і учасників бойових дій.
Проєкт містив перелік активностей, серед яких: освітня програма «Життя online»; конкурс для учасників «Найактивніший блогер»; конкурс для представників ЗМІ та блогерів на кращий матеріал про проблеми, досягнення людей з інвалідністю; інформаційна кампанія (розміщення бордів; виготовлення та поширення календариків з інформацією про коректну термінологію по відношенню до людей з інвалідністю); відеоролик; посібник; фінальний захід «Інтернет-кафе».
Зміст освітньої програми «Життя online» поєднував 4 модулі. Змістовий модуль 1 містив теми: основи роботи з операційною системою Windows; робота з різними типами вікон усередині операційної системи Windows; виконання типових дій над об’єктами усередині операційної системи Windows; комп’ютерні технології опрацювання текстової інформації; опрацювання тексту інструментальними засобами сучасних текстових редакторів і процесорів; комп’ютерні технології для організації електронного листування. Змістовий модуль 2 містив теми: соціальні мережі; соціальна мережа Facebook. Змістовий модуль 3 містив тему: інструменти Е-демократії. Змістовий модуль 4 містив теми: усвідомлене медіаспоживання; медіа як бізнес; інформування та вплив медіа на сприйняття людиною навколишнього світу. Конспекти занять коротко викладено в робочому зошиті. Закінчилась освітня програма врученням сертифікатів, привітанням учасників, які, у відповідь, висловились про високу якість освітньої програми і про бажання подальшого навчання.
Результати. Опанування змісту освітньої програми «Життя online» уможливило отримання комп’ютерних та медіакомпетентностей, що допоможе людям з інвалідністю та людям поважного віку налагоджувати контакти з родичами, сплачувати комунальні послуги он-лайн, подавати офіційні звернення, не виходячи з дому, актуалізувати пріоритетні них проблеми у медіапросторі.За результатами навчання більшість учасників долучились до соціально активної діяльності online та offline, набули мотивації до подальшої самореалізації.
Більш докладно про проект http://socfond.org.ua/mobilna-inkljuzivna-shkola-aktivnosti/ або https://www.facebook.com/groups/1493286340846726/?multi_permalinks=1684870015021690¬if_id=1600517907396725¬if_t=feedback_reaction_generic&ref=notif
Проєкт здійснено в межах Програми ООН із відновлення та розбудови миру за фінансової підтримки Європейського Союзу.
Програму ООН із відновлення та розбудови миру реалізують чотири агентства ООН: Програма розвитку ООН (ПРООН), Структура ООН з питань гендерної рівності та розширення прав і можливостей жінок (ООН Жінки), Фонд ООН у галузі народонаселення (UNFPA) і Продовольча та сільськогосподарська організація ООН (ФАО).
Програму підтримують дванадцять міжнародних партнерів: Європейський Союз (ЄС), Європейський інвестиційний банк (ЄІБ), а також уряди Великої Британії, Данії, Канади, Нідерландів, Німеччини, Норвегії, Польщі, Швейцарії, Швеції та Японії.
#UNDP United Nations Development Programme — UNDP
Коментарі