Запропонували місцевим посадовцям експерти «Мережі ресурсних центрів із розвитку місцевої демократії» на круглому столі який відбувся 6 листопада у Прес-клубі «Чиста політика» у Чернігові.
18 представників місцевих еліт 2-ОТГ та експертної громадськості Чернігівщини після запальної відвертої дискусії все ж погодились з доцільністю запровадження системи управління якістю (СУЯ), що вимагає Ст 26 Бюджетного кодексу України та відповідний пакет НПА.
«Запровадження СУЯ до 2018 року було ознакою таких місцевих громад-лідерів як м. Вознесенськ Миколаївської області, м. Вінниця, м. Бориспіль, м Славутич, що отримав сертифікати ISO 90001-2008, налагодили належне врядування та вже демонструють кращі ніж інші місцеві громади показники якості муніципальних послуг та ефективності місцевих бюджетів.
Але, що раніш було факультативом, з грудня 2018 року вимагає національне законодавство. Тому запровадження системи внутрішнього контролю та внутрішнього аудиту є як можливістю так і гарантією безпеки місцевих посадовців від санкцій з боку фіскальних органів.
У м. Миколаєві, Баштанській ОТГ команди місцевих голів за нашою допомогою приступили до запровадження відповідних рекомендацій нашого громадського аудиту.
Так у Миколаєві над цім працює робоча група міського голови. А у м. Баштанці готується нарада з головними розпорядниками бюджетних коштів…», ‒ так мотивував присутніх директор ГО «Фонд розвитку м. Миколаєва (ФРММ)» та координатор міжрегіонального проекту «Мережі ресурсних центрів із розвитку місцевої демократії» громадських префектів Михайло Золотухін, презентував результати громадського аудиту системи внутрішнього контролю та внутрішнього аудиту (ВК-ВА) в органах місцевого самоврядування.
Громадський аудит провела Мережа ресурсних центрів із розвитку місцевої демократії за методикою та при координації ГО «Фонд розвитку м. Миколаєва» у 8-ми громадах 4-х областей України» (за період 2017 – вересень 2019 р.).
Записка на http://www.frgn.mk.ua/wp-content/uploads/2019/…/Analit19.pdf.
«…Аналізуючи документи багатьох органів місцевого самоврядування щодо впровадження системи управління якістю, не завжди можна знайти пряме формулювання того, що цей орган місцевого самоврядування ставить собі за мету вдосконалення системи управління, поліпшення діяльності чи якості послуг, які надаються його виконавчими органами», ‒ зазначив директор ФРММ, наголосивши, що міжнародний досвід й уніфікація систем управління до європейських практик дозволить підвищити ефективність управління громадою і територією, покращити інвестиційну привабливість ОТГ для вітчизняних та іноземних партнерів, а також спростити доступ до грантових ресурсів.
Відповідаючи на чисельні скептичні зауваження місцевих чиновників, щодо доцільності виконання рекомендацій громадських аудиторів, координатор проекту Мережі пояснив як виконати вимоги національного законодавства України щодо запровадження системи внутрішнього контролю та внутрішнього аудиту у виконавчих органах Баштанської міської ради.
Презентація вимог національного законодавства щодо запровадження системи внутрішньго контролю та внутрішньго аудиту у виконавчих органах місцевої ради.
А також:
За результатами круглого столу, місцеві посадовці зацікавились запровадження СУЯ та виразили готовність продовжити співпрацю з експертами Мережі, зокрема за коуч- супровідом експертів чернігівської ГО «Центр Доброчин» та ФРММ.
З питань участі представників органу виїзних нарадах звертатись до 16-00, 28 листопада 2019 р. до Олени Вартанян (офіс-менеджер ФРММ) на email: [email protected], тел/факс: (0512) 47-38-79.
Прес-служба ГО «Фонд розвитку м. Миколаєва»
Круглий стіл проводиться в рамках проекту «Внутрішній контроль та аудит – як основа підвищення ефективності місцевих бюджетів у 4-х регіонів України», якій реалізує ГО «Фонд розвитку міста Миколаєва» спільно з ГО «Центр Доброчин (м Чернігів» за підтримки Уряду Великої Британії та в рамках діяльності «Мережі ресурсних центрів із розвитку місцевої демократії».
Партнери проекту: ГО «Центр Доброчин» (м. Чернігів); ЛОГО «Громадська ініціатива Луганщини» (м. Сєверодонецьк Луганська область); ДОГО «Дніпропетровський координаційно-експертний центр з питань регуляторної політики».
Коментарі