Відомий український фотограф Сергій Мельниченко розповів миколаївцям, як просувати в маси сучасну фотографію. А також торкнувся теорії і практики створення усвідомленого фотопроекту.
Про це він розповів на літньому майданчику ДОФ (колишнього Будинку офіцерів флоту) під час своєї мотиваційної лекції «Мистецтво бачити».
Свою розповідь він розпочав із деяких цікавих фактів своєї біографії. Потім торкнувся теми викликів, які переслідували його на початку творчого шляху. Про своє становлення в професії, про участь в міжнародних виставках і стратегію просування для молодих художників.
«Я тоді не розумів, що я роблю. Ну, знімаю голих пацанів. Навіщо? Моя мама була дуже «задоволена», особливо, коли чоловіче ню син починає знімати: - «Ти знаєш, що мені сусіди про тебе кажуть?». Але добре, що це мене не зламало у той момент. Тому що це могло статися дуже легко. Я бунтарем такий був, але все одно продовжував знімати ню… Головним завданням тоді було вийти за межі своєї підсвідомості і за рамки своїх обмежень, стереотипів, забобонів. Коли ти отримуєш фідбек, це дуже сильно впливає на твій розвиток і подальші дії», - зізнався фотограф.
За його словами, всіх нас оточує дуже багато різних і важливих тем, які можуть стати основою будь-якого фотопроекту. Навіть «битовуха» може бути цікавою, якщо її показати за допомогою арт-хаусної зйомки.
«Кожна фотографія - це відображення автора. Коли ти дивишся його роботи, то розумієш, що він із себе представляє. Про що він думав у той момент. З якими проблемами міг боротися. Про що переживав, створюючи ту чи іншу серію. Тому все є навколо нас. Я хлопцям завжди кажу - не йдіть далеко. Все дуже близько. Знімайте про те, що для вас важливо, що у вас всередині. Не потрібно вишукувати», - переконував Мельниченко.
Всі бажаючі могли задати автору питання. Одне з них стосувалось теми інтересу до української фотографії за кордоном. А також конкуренції на фоторинку.
«Українська фотографія шалено цікава для мене особисто, ніж європейська чи американська. Наші люди працюють з більш глибокими темами. Так, скрізь є круті фотографи. Але у нас це все більш автентично. Пострадянська картинка цікава на Заході. Це наш плюс, тому що ми можемо знімати тут і потім показувати там, - запевняв Сергій. - Іноді мені здається, що з Миколаєва легше пробитися, ніж з Нью-Йорка. Тому що конкуренції у нас менше. А якщо ти думаюча і працююча людина, ти зможеш все зробити. Тому що там, образно, в них дуже багато інституцій, які безпосередньо займаються фотографією. За всіма ними закріплені галеристи, які допомагають фотографам просуватися. В нас всього цього немає. Тут неважливо, звідки ти. Потрібні амбіції, постійна робота і віра в себе. Головне розуміти, що це твоє. Не гнатися за грошима. Так ніколи не спрацює. Я так і робив, але не думав, що це комусь потрібно і цим можна заробляти. Виставляти і продаватися це».
Після обговорення відбулася презентація фінальних проектів випускників другого курсу школи MYPH GALLERY AND SCHOOL «Арт-фотографія. Від ідеї до візуальної реалізації 2.0 ».
Захід проходить за підтримки Українського культурного фонду.
Довідка:
Сергій Мельниченкао почав свій шлях з аматорської фотографії, а тепер виставляється на престижних світових арт-ярмарках на кшталт Paris Photo і Art Basel. Його виставки проходять по всьому світу, а фото публікують провідні профільні видання.
Автор - переможець українських і міжнародних конкурсів, серед яких «Фотограф Року» 2012, 2013 і 2016 (Київ, Україна), «Золота камера 2012» (Київ, Україна), один з 10 фіналістів секції ShowOFF в рамках місяця фотографії в Кракові (2013 ), шорт-лист Pinchuk Art Centre 2015 року, та дуже важливу перемогу здобув у щорічній премії Leica Oskar Barnack Newcomer Award 2017, на яку подавалося близько 2700 фотографів з усього світу.
Коментарі