Перед сучасними містами постає багато викликів, одним з них є поєднання комфортабельного проживання населення з розвиненою інфраструктурою, екологічною безпекою та швидким розвитком технологій. І кожного року, зі збільшенням кількості населення, зростає і потреба в ефективних сервісах, адаптації та відновлення існуючої інфраструктури та доступності до важливих для містян ресурсів.
Внаслідок активного впровадження концепції SMARTCITY місто перетворюється на великий сервіс, який працює внаслідок активної взаємодії містян, влади та бізнесу. Інформаційно-комунікаційну структуру такого міста можна уявити у вигляді постійно повторюваного циклу, результатом якого є створення нескінченних міських сервісів та проектів. Отримані відкриті дані, зібраних, зокрема, за допомогою різноманітних сервісів та додатків проходять етап аналітики. Під час аналітичного етапу відбуваються спроби пошуку вирішення наявних проблем, коли такий пошук знаходить рішення настає етап безпосередніх дій, направлених на вирішення проблем. Концепція SMARTCITY забезпечує постійну діяльність цього циклу, тобто постійне рішення проблем містян.
Концепція SMARTCITY призначена для того, щоб знаходити оптимальні рішення для покращення життя в місті, базуючись на соціальних, економічних, екологічних та культурних викликах. Використовуючи для їх вирішення сучасні технології та інновації, вона забезпечує комфортне та безпечне міське середовище, розумне та відкрите управління містом, створення інноваційного середовища та, найголовніше, перетворення громадян з пасивних спостерігачів на активних суб’єктів розвитку міста.
Концепція Smart City покликана створити можливості для еволюції міста, поєднуючи стратегічний підхід, технологічне досягнення та широке долучення громадськості до творення нової якості життя. Вона передбачає участь всіх учасників управлінського процесу: політичних лідерів, депутатів КМР, керівників та працівників департаментів і служб міста; державних та приватних операторів житлово-комунальних послуг, операторів зв’язку, освітніх та наукових закладів; кінцевих користувачів – містян та представників міського бізнесу; інвесторів – українських та міжнародних банків, інвестиційних фондівта міжнародних організацій.
Впровадження інноваційних технологій в структуру управління містами веде до підвищення ефективності використання ресурсів, економічного потенціалу, створення й розвиток нових напрямів бізнесу, сервісу і, найважливіше, поліпшення якості життя громадян. Такі реформи передбачають комплексні соціальні та технологічні трансформації, що уможливлюються шляхом розвитку сучасних інформаційно-комунікаційних технологій. Жителі сучасного міста перестали бути виключно користувачами, перетворюючись на постачальників міського сервісу.
Kyiv Smart City вже більш ніж два роки об’єднує киян, бізнес, активістів та владу міста задля розвитку розумної міської інфраструктури, яка базуэться на принципах відкритих даних, розумного і прозорого управління та перетворення Києва на інноваційне, цифрове та прогресивне місто. Проте, кожне місто може будувати свою дорожню карту цифрової інфраструктури та міських сервісів, обираючи оптимальний шлях вирішення ключових проблем міського життя за допомогою інноваційних технологій, впроваджуючи концепцію Smart City.
Статтю підготовлено в рамках реалізації проекту «Громадянська освіта та електронна демократія», який реалізується Академією навичок (http://skillsacademy.com.ua/), Асоціацією інноваційної та цифрової освіти, Українською Студентською Спілкою, за підтримки партнерів: Швейцарська Конфедерація, Міністерство освіти і науки України, Інститут модернізації змісту освіти МОН.
Коментарі