На сьогодні в Україні не існує ні чіткої політики держави по відношенню до захисту прав пацієнтів, ні спеціалізованих центрів із надання громадянам такої допомоги. Практично кожен відвідувач державних лікарень стикається із такими проблемами розголошення особистої інформації, обмеження доступу до лікування, стягування грошей за безкоштовні послуги, примусові внески у благодійні фонди при лікарнях. Це не тільки обмежує хворого у вчасному та якісному лікуванні,а й може призвести до фатальних наслідків. Тому зараз вкрай актуальним для кожного є питання порушення прав пацієнтів у закладах охорони здоров’я усіх спеціалізацій та форм.
Тепер хворому не потрібно буде місяцями достукуватися у різні інстанції, вистоювати черги до держслужбовців, тим самим витрачаючи такий потрібний для лікування час. Створений «Центр правового захисту прав пацієнтів» – один із перших в Україні, робота якого спрямована на вирішення спірних питань виключно у галузі медицини.. Головна перевага нового Центру у тому, що його фахівці будуть не тільки консультувати та «давати поради», а йгарантують реальне забезпечення відповідного супроводу кожної окремої справи та повне документування фактів.
Ініціативу було втілено у життя «Інститутом аналітики та адвокації», що вже декілька років займається проблемою неформальних платежів у медицині. Саме за результатами досліджень поборів у лікарнях стало зрозуміло, що самостійно відстояти свої права пацієнту майже неможливо.
Часто інтереси медичної спільноти переважають над тим, що хочуть пацієнти, для яких, зрештою, і призначена система охорони здоров’я. І які фактично фінансують її через свої податки!І якщо медична галузь має корпоративний захист, то пацієнт зазвичай залишається сам на сам із своїми проблемами навіть у таких дрібних проблемах, як видача лікарняного листка, рецепти на ліки, безкоштовні обстеження.
Відстоювання прав усіх без виключення пацієнтів, а не тільки хронічно хворих – один із основних напрямків роботи Центру. Знайомою для кожного є ситуація, коли здорова людина звернулася у лікарню по причині незначного захворювання, а її інтереси були порушені за винилікарніаболікаря.Тепер це можна безкоштовно врегулювати за допомогою новоствореного Центру.
До того ж, «Центр правового захисту прав пацієнтів» буде співпрацювати із лікарями також – для максимально точного вирішення спірних питань. Юристи – фахівці у галузі медичного права – зможуть впливати на правову обізнаність медиків для уникнення неправомірних і конфліктних ситуацій.
Задля повного вирішення суперечки, працівники Центру будуть займатися обробкою звернень, аналізом складу правопорушень і реалізацією механізму захисту прав пацієнтів за допомогою передачі справ до відповідних структур, у тому числі й у порядку судових розглядів.
Прийом громадян відбувається на базі стаціонарного центру правової допомоги, також працює телефон довіри.
Коментарі