Продовження епопеї з оскарженням нових тарифів на вивезення сміття і квартплати в м. Миколаєві
Нагадаємо. 17.04.14 міськвиконком миколаївської міськради затвердив нові тарифи на вивезення ТПВ та на утримання житла (рішення № 343 і 344 від 17.04.14).
6 травня 2014р Фонд звернувся до міського прокурора зі скаргою на протиправність рішення виконкому. Пішли так сказати, за класикою «адвокасі» - вирішили застосувати метод «контрольної закупівлі». Причому, особливо не сподіваючись на адекватну реакцію міської прокуратури. А підстави для недовіри були. У 2009 р. прокуратура солодко сопіла, коли було прийнято рішення миколаївського міськвиконкому про тарифи на утримання житла, яке в порушення Закону затвердило поЖЕКовие тарифи, хоча ще з 2005р повинні бути розраховані і затверджені побудинкові тарифи. Постанови прокурора про перевірку законності цього нормативно-правового акта так і не надійшло).
І що ж прокуратура на цей раз? 12 травня прийшла відповідь від прокурора міста Ю. Палія, в якому він повідомляв, що для подальшого прийняття рішення переслав нашу скаргу в миколаївський виконком. І все. Довго б ми чекали, поки піде це так зване прийняття рішення. Не чекаючи на милості від природи, тобто від нашої миколаївської міської прокуратури, самі подали адміністративний позов до суду на скасування рішень міськвиконкому. Перше засідання 20 червня відповідач (міськвиконком) проігнорував. Чергове засідання Центрального районного суду м. Миколаєва відбудеться 2 вересня 2014 року. Детальніше про хід нашої судової тяжби ми вже розповідали в нашому попередньому матеріалі http://frgn.mk.ua/?p=6568.
А що ж прокуратура? Швидше за звичкою доробляти все до кінця, ніж із за бажання насолити, 13 червня ми відправили повторну скаргу з вимогою опротестувати вищезазначені рішення виконкому. На що дуже швидко прийшла відповідь від заступника прокурора! В. Верцюх, яку коротко можна описати так: «ну раз ви вже самі подали в суд, то приймати якісь заходи ми не маємо наміру» Ось так. З очей геть і з серця геть.
І це варти законності, яким дано розширені повноваження, не те, що у громадській організації. Витяг з ЗУ «Про прокуратуру»
При виявленні порушень закону прокурор або його заступник у межах своєї компетенції мають право:
1) опротестовувати акти Прем’єр-міністра України, Кабінету Міністрів України, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, виконавчих органів місцевих Рад, підприємств, установ, організацій, громадських об’єднань, а також рішення і дії посадових осіб;
2) вносити подання або протест на рішення місцевих Рад залежно від характеру порушень;
3) порушувати у встановленому законом порядку кримінальну справу, дисциплінарне провадження або провадження про адміністративне правопорушення, передавати матеріали на розгляд громадських організацій;
4) давати приписи про усунення очевидних порушень закону;
5) вносити подання до державних органів, громадських організацій і посадовим особам про усунення порушень закону та умов, що їм сприяють;
6) звертатися до суду із заявами про захист прав і законних інтересів громадян, держави, а також підприємств та інших юридичних осіб.
Гладко було на папері, та забули про яри. А саме, про реальну зацікавленість місцевої прокуратури у відстоюванні прав і законних інтересів громадян. Так чиї інтереси захищає наша міська прокуратура? Чудово розуміємо всю дитячість питання. Питання риторичне і відповідь зрозуміла. Судячи з дій, а вірніше по бездіяльності властей. Корупцією тхне.
Ось де неоране поле для діяльності люстраційних комітетів, майданів, порад і т.д. Ось де треба відмоніторити, скільки ж ще протиправних рішень міської влади $ зацікавлено $ проспала міськпрокуратура?
Чекати, що наші правоохоронні органи будуть охороняти це саме право не доводитися. На них, судячи з усього, діє тільки «останній довід королів» - гармати, а в українському варіанті - біти, коктейлі Молотова, балаклави та інше.
Раз прокуратура і не збирається здійснювати прокурорський нагляд за законністю рішень місцевої влади, може треба вийти з ініціативою до центральних органів виконавчої влади, законодавчо закріпити цей самий нагляд за недержавними організаціями з відповідним бюджетним фінансуванням? Толку було б більше, навантаження на бюджет меньше (кількість прокурорів б скоротилося).
Пропонуємо читачам підключитися до дискусії.
Прес-служба НГОО «Фонд розвитку м. Миколаєва»
———————————————————————————————————
Діяльність відбувається в рамках проекту ММГО «Фонд розвинений міста Миколаєва» на тему «Покращення представницької діяльності органів самоорганізації населення в селах і містах Миколаївщини» за підтримки МФ «Відродження».
Коментарі