bg-img bg-img bg-img
Увiйти в ГУРТ
Забули пароль?

Ще не з нами? Зареєструйтесь зараз

У Луганській області у сфері надання адміністративних послуг є проблеми, які необхідно вирішувати
28.02.2014

94% респондентів позитивно оцінили діяльність центрів надання адмінпослуг, але при цьому минулому висловлені зауваження. Ці зауваження були  спрямовані органам місцевого самоврядування міст проекту для поліпшення якості надання адмінпослуг.

Луганський обласний центр політичних та соціологічних досліджень «Політсоціум» здійснив у Луганській області громадський моніторинг діяльності центрів надання адміністративних послуг населенню (ЦНАП), які були створені в 2012-2013 р.р., і мають достатній досвід практичної роботи. Це ЦНАП в: м. Луганськ, м. Рубіжне, м. Свердловськ, м. Стаханов. Моніторинг був здійснений у рамках проекту «Дебюрократизація адміністративних послуг у Луганській області: оцінка громадськості» при  фінансовій підтримці Міжнародного фонду «Відродження» у період з 01.09.2013 р. по 28.02.2014 р.

Ціль моніторингу – аналіз функціонування центрів надання адміністративних послуг населенню для вироблення рекомендацій органам місцевої влади, спрямованих на поліпшення роботи ЦНАП міст і районів Луганської області.

Громадський моніторинг включав три компоненти дослідження:

1) надання послуг «Укрпоштою» по проекту «Адміністративні послуги: спрощений доступ через пошту»; 2) надання адміністративних послуг із принципу «єдине вікно» через ЦНАП територіальними підрозділами Державної міграційної служби (паспорта) і Державною реєстраційною службою (реєстрація нерухомості) відповідно до чинного законодавства; 3) надання адміністративних послуг ЦНАП  кожного міста проекту, згідно з переліком адміністративних послуг, затверджених відповідною міською радою. 

Експертний висновок № 1.

Одержання адміністративних послуг через «Укрпошту» - це соціально значимий проект для Луганської області, особливо для жителів малих міст, селищ і сіл, які перебувають на видаленні ЦНАП. Але цей спосіб одержання адміністративних послуг використовується населенням у мінімальному обсязі, тому що є правова проблема з ідентифікацією особистості заявника при наданні адміністративних послуг через пошту.         

Експертний висновок № 2.

Не виконані вимоги чинного законодавства України в частині надання через ЦНАП адміністративних послуг територіальними підрозділами Державної міграційної служби (паспорта) і Державною реєстраційною службою (реєстрація нерухомості). Ці вимоги  частково виконані в ЦНАП м. Луганська.

Експертний висновок № 3.

Надання адміністративних послуг у ЦНАП здійснюється, в основному, відповідно до вимог чинного законодавства України. Необхідно: розширювати перелік адміністративних послуг надаваних населенню, у першу чергу популярних у населення послуг, а також підвищувати професійну підготовку персоналу ЦНАП.

При проведенні моніторингу були опитані відповідні посадові особи органів місцевого самоврядування, депутати рад, керівники громадських організацій, клієнти ЦНАП. Усього – 130 респондентів.

94% респондентів позитивно оцінили діяльність центрів надання адміністративних послуг, але при цьому минулому висловлені зауваження. Ці зауваження були враховані робочою групою проекту при виробленні пропозицій органам місцевого самоврядування міст проекту по поліпшенню надання адміністративних послуг.

В узагальненому виді вони виглядають так:

Пропозиції по поліпшенню діяльності центрів надання адміністративних послуг.

1.  Міській раді і його виконавчому комітету провести заходи щодо виконання  вимог чинного законодавства по оформленню й видачі паспорта громадянина України, паспорта громадянина України для виїзду за рубіж, проїзного документа для дитини через центр надання адміністративних послуг населенню.                                                             

Примітка.

При реалізації цієї послуги в повному обсязі, можливо, буде необхідна система електронного керування чергою.

2. Міській раді і його виконавчому комітету провести заходи щодо виконання чинного законодавства по наданню послуг по первинній державній реєстрації майнових прав на нерухоме майно, у тому числі на земельну ділянку через центр надання адміністративних послуг населенню.

3. Забезпечити, з урахуванням потреб територіальної громади, надання безкоштовної первинної правової допомоги від усіх структур місцевих і державних органів влади, які зобов’язані її надавати в центрі надання адміністративних послуг. Це: міське управління юстиції, міський центр зайнятості, управління праці й соціального захисту населення, управління пенсійного фонду, державний інспектор по праці, юридичний відділ виконкому, правозахисні громадські організації.

Інформацію про графік надання безкоштовної правової допомоги в центрі надання адміністративних послуг систематично розміщати  на офіційному сайті   міської ради й у газеті територіальної громади.

4. У відповідності зі статтею 13 Закону України « Про адміністративні послуги» призначити адміністраторів центру надання адміністративних послуг населенню й забезпечити їхніми іменними печатками.

5. У допомогу інвалідам по зору й особам зі слабким зором - клієнтам ЦНАП:

- для забезпечення їх безпеки (вхід і вихід): позначити яскравою смугою (жовта, червона й т.п.) край кожної сходинки, крім того ця яскрава смуга необхідна перед першою сходинкою, а так само на рівній поверхні після останньої сходинки, куди ставиться нога після подолання останньої сходинки. Особливо такі позначення необхідні в зимовий період часу;

- забезпечувати їхніми бланками документів для заповнення, які видрукувані великим шрифтом;

- забезпечити, якщо буде потреба, окулярами для заповнення необхідних документів. Можливі комплекти окулярів: для клієнтів, що користуються окулярами в побуті, і для клієнтів – особам зі слабким зором, інвалідів по зору.                                                                                                                                                                    Інформація про можливість надання окулярів розміщається в центрі надання адміністративних послуг.

- провести практичне заняття із працівниками центру надання адміністративних послуг населенню по темі: « Як надати допомогу клієнтові з обмеженими фізичними можливостями при одержанні їм адміністративної послуги в ЦНАП».

6. Провести засідання громадської ради по темі: « Як виконуються вимоги чинного законодавства України в частині надання послуг державної міграційної служби й державної реєстраційної служби через центр надання адміністративних послуг населенню».

Контакти

  • Голова Луганського обласного центру політичних та соціологічних досліджень «Політсоціум»
  • В. Іванов
  • [email protected]
  • (0642) 52-81-31

Коментарі

  •   Пiдписатися на новi



Щоб розмістити свою новину, відкоментувати чи скопіювати потрібний текст, зареєструйтеся та на портал.