Метою проекту стало не лише проведення широкої інформаційно-освітньої компанії шляхом розробки шкільного щоденника із звичками енергозаощадження, проведення круглих столів, презентацій, семінарів для різних вікових категорій на тему ефективного використання енергії, створення ОСББ тощо, а і впровадження низки енергоефективних заходів у школі №1 та дитячому садку №6, про що розповіли керівники закладів:
Чому Ви вважаєте, що реалізація проекту була важливою для Вашого закладу?
Надія Камрат, завідуюча ДНЗ №6: «Нашому дошкільному закладу вже більше ніж 40 років. Вікна давно потребували заміни. Вони були прогнивші , ремонту не підлягали, пропускали багато тепла. Раніше ми не могли навіть відкрити вікна щоб помити чи провітрити приміщення, щоб забезпечити санітарно-гігієнічний режим дошкільного закладу, бо вони просто випадали…»
Роман Івасютин, директор ЗОШ №1: «Справа в тому що в нашій школі з 1981 року фактично вікна не замінювались . Їхній стан був жахливий, прогнивші рами пропускали тепло. В спортивному залі вікна вже настільки вийшли з ладу що ми не могли їх закрити, на уроках фізкультури було дуже холодно. Стара система опалення вже не була спроможна обігрівати приміщення школи, взимку школярі на уроках сиділи у верхньому одязі. Вікна, двері та система опалення потребували термінової заміни».
Що в рамках проекту було зроблено у Вашому закладі?
« В рамках проекту в нас було замінено всі вікна та двері на енергозберігаючі, встановлено новий Індивідуально тепловий пункт про його ефективність я не можу ще щось сказати бо не було ще зими, морозів. Проте, ми вже відчули значні покращення в плані підвищення температури повітря після того, як у минулому році було здійснено промивку системи опалення та встановлено тепловідбивні екрани позаду батарей. Усі ці заходи здійснювалися в рамках проведеного енергоаудиту»,- розповідає пані Надія
« У нашій школі також проект розпочався з того, що було проведено енергоаудит, який показав, що терміново потрібно здійснити повну модернізацію теплового пункту, промити систему опалення, замінити лампи на енергозберігаючі, що і було виконано. В рамках проекту в нас також було замінено вікна в 4 класах та спортзалі, а також вхідні двері завдяки яким коридор школи став набагато світлішим»,- розповідає пан Роман.
Які очікувані результати?
«Адміністрація проекту запевнила нас, що виконавши усі заплановані заходи, можна очікувати на економію енергії на 30%, що є дуже важливим, адже тим самим ми будемо економити кошти місцевого бюджету. Ми надіємося на те, що нашим вихованцям буде тепліше в нашому дошкільному закладі, що встановлений Індивідуальний тепловий пункт дозволить ефективніше використовувати теплову енергію, а нові вікна та двері дозволять економити та зберігати тепло»,- ділиться з нами своїми сподіваннями пані Надія
А от директор школи сподівається, на хороші результати в плані хоча би часткового збереження енергії: «Очікуємо, що цієї зими нарешті наші учні та вчителі зможуть зняти верхній одяг під час уроків тому що в класах буде тепло завдяки новим вікнам та ефективній промивці системи опалення. Думаю, що тепер учням набагато комфортніше буде займатися і у спортзалі. Ми чекаємо лише на ефективну роботу ІТП та надіємося на енергозбереження від встановлення нових енергозберігаючих вікон»,- з радістю розповідає пан Роман.
Чи проводились у Вашому закладі заходи присвячені енергозбереженню, чи плануєте якимось чином в подальшому навчати своїх вихованців (учнів) принципам енергозбереження?
«Насправді, мало лише замінити вікна чи поставити енергозберігаюче обладнання. Дуже важливим є навчання, навіть переконання дітей і дорослих, що енергію потрібно економити. У нашому дошкільному закладі проводяться цикли уроків про енергозбереження для старших підгруп, а також до кінця року ми плануємо організувати конкурс малюнка на тему енергозбереження для дітей та їхніх батьків»,-, ділиться з нами пані Надія.
« Я погоджуюся з пані Надією і теж вважаю, що необхідно донести до дітей та батьків важливість теми енергозбереження. В нас класні керівники проводять виховні години про принципи енергозбереження, в цьому плані дуже допомагають щоденники, які передбачають 4 практичних заняття. На уроках фізики викладачі приділяють багато уваги цим питанням, розповідають як і для чого потрібно економити тепло та енергію. Також плануємо організувати конкурс шкільних проектів на тему заощадження енергії в школі та вдома»,- розповідає пан Роман.
Чи задоволені учні новими щоденниками, які отримали в рамках проекту?
«Викладачі,діти та батьки дуже вдячні компанії ДТЕК та Агенції місцевого економічного розвитку та всім хто був залучений до створення цих пізнавальних щоденників. Для учнів вони дуже цікаві та корисні, вони несуть в собі безліч інформації. Будемо сподіватися, що учні засвоять щоденні звички заощадження енергії і навчатимуть цього своїх друзів та родичів»,- розповідає пан
Роман.
Які ще енергоефективні заходи потрібно провести у вашому закладі?
Керівник ДНЗ № 6 вважає, що: «Хоча роботи зроблено не мало, але ще потрібно звернути увагу на електричне освітлення , воно в нас вже 40 років і теж потребує заміни на більш енергоефективне. Хотіли б утеплити будівлю з зовні і зробити новий гарний фасад».
«Ми б хотіли в наступному році замінити вікна ще в 4 класах, які дуже цього потребують. А також вікна в коридорі, щоб забезпечити максимальне тепло- та енергозбереження в нашій школі, щоб покращити естетичний вигляд будівлі»,- розповідає панРоман
Коментарі