bg-img bg-img bg-img
Увiйти в ГУРТ
Забули пароль?

Ще не з нами? Зареєструйтесь зараз

В Україні зростає смертність в ДТП за участю мотоциклів
24.03.2025

24 березня 2025 року В Українському кризовому медіацентрі громадська організація «Життя» провела пресконференцію, присвяченупідвищенню рівня захисту водіїв та пасажирів мотоциклів та мопедів та необхідності запровадження в Україні Регламенту Європейської економічної комісії ООН №22 щодо безпеки мотошоломів (ECE 22).

За даними Національної поліції, у 2024 році кількість ДТП за участю мотоциклів та мопедів зросла на 25% порівняно з попереднім роком, травматизм серед мотоциклістів збільшився на 25%.

Володимир Крейденко, народний депутат України, наголосив: «2024 рік продемонстрував тривожну тенденцію — кількість загиблих у ДТП за участі мотоциклів та мопедів зросла на 43% порівняно з 2023 роком. Майже 400 загиблих — це як населення невеликого українського села, яке ми втратили за рік через аварії. І це не просто цифри — це життя молодих людей, які ми маємо зберегти для відновлення та розвитку України».

За словами пана Володимира, впровадження стандартів шоломів, що відповідають міжнародним вимогам безпеки, здатне суттєво знизити рівень смертності та травматизму серед водіїв і пасажирів мототранспорту. Найавторитетнішим і найпоширенішим стандартом мотошоломів у світі є Регламент щодо безпеки мотошоломів ЕСЕ № 22. Цей стандарт забезпечує високий рівень захисту та контролю якості.

На сьогодні Правила дорожнього руху України зобов’язують мотоциклістів та пасажирів використовувати застебнуті шоломи. Норми КУпАП встановлюють відповідальність за відсутність мотошоломів або якщо вони не застебнуті, проте ці важливі норми нівелюються відсутністю регламентів що є мотошоломом. Це створює небезпеку, адже на ринку є багато несертифікованої продукції, що не здатна забезпечити належний рівень захисту.

Відповідно до досліджень Всесвітньої організації охорони здоров’я, використання мотошоломів, які відповідають стандартам безпеки, може зменшити ризик смертельних травм у 6 разів і знизити ймовірність серйозних травм голови на 74%.

Відповідно до Угоди про асоціацію з ЄС Україна зобов’язана гармонізувати технічні стандарти. Більшістьєвропейськихдержав офіційно використовує цей стандарт мотошоломів. «Регламент ECE 22 визнаний офіційним стандартом безпеки мотошоломів у ЄС та враховує регіональні особливості, - підкреслює Оксана Левицька, голова правління ГО «Життя», експертка у сфері безпеки дорожнього руху, -   В Україні дедалі більше людей користуються мототранспортом  —  відповідно зростає кількість аварій. Запровадження вимог до мотошоломів за стандартом ECE 22 допоможе підвищити значно рівень захисту водіїв і пасажирів мотоциклів та мопедів. Це необхідне рішення, яке може зберегти життя і здоров’я українців.».

Травматизм на дорогах має не лише соціальні, а й економічні наслідки. За оцінками Світового банку, щорічні втрати від ДТП в Україні становлять близько 4-5 млрд доларів США. Впровадження Регламенту ECE №22 зменшить фінансове навантаження на систему охорони здоров’я та скоротить витрати держави на пільги та компенсації постраждалим у ДТП.

Руслан Кириченко, заступник начальника Відділу технічного регулювання на транспорті Міністерства розвитку громад та територій України, зазначив: «Україна є учасницею Женевської Угоди 1958 року, що передбачає застосування міжнародних технічних регламентів для транспортних засобів та їхнього обладнання. Міністерство розвитку громад та територій розробило проєкт Технічного регламенту щодо затвердження конструкції транспортних засобів, їхніх частин та обладнання. З урахуванням пропозицій та застережень громадськості Мінрозвитку при доопрацюванні проєкту Технічного регламенту розгляне питання запровадження механізму забезпечення виконання вимог Регламенту ЕСЕ № 22».

Під час заходу також виступили Олена Запорожська, завідувачка відділу профілактики неінфекційних захворювань Центру громадського здоров’я;, Олександра Глотова, членкиня дирекції ГО «Мотохелп», Костянтин Миц, лікар-нейрохірург Київської міської лікарні швидкої допомоги, Дмитро Андрієнко, заступник начальника відділу розшуку та опрацювання матеріалів ДТП управління безпеки дорожнього руху Департаменту патрульної поліції. Експерти підтвердили актуальність проблеми, адже щодня стикаються з наслідками ДТП у своїй практиці.

Контакти

  • Оксана Конобеєва
  • комунікаційна менеджерка ГО «Життя»
  • +38 095 68 63 449
  •  [email protected]

Коментарі

  •   Пiдписатися на новi



Щоб розмістити свою новину, відкоментувати чи скопіювати потрібний текст, зареєструйтеся та на портал.