У Житомирі відбулись тренінги на тему «Медіастійкість: безпека в епоху штучного інтелекту». Учасниками одного з тренінгів стали 45 студентів та викладачів Державного університету «Житомирська політехніка», а інший тренінг був проведений для 65 вчителів, психологів та соціальних педагогів міста Житомира.
Штучний інтелект створює нові можливості для навчання, але водночас вимагає нових навичок і знань, щоб ефективно і безпечно впроваджувати ці технології. Окрім можливостей, нові технології несуть певні ризики. ШІ може аналізувати великі обсяги інформації та виявляти тренди в громадській думці. В умовах гібридної війни, коли військові дії поєднуються з інформаційними війнами, кібератаками та іншими формами ведення конфлікту, ШІ може суттєво впливати на стан суспільства і його психологічну стійкість. Генерація та поширення фейкових новин, зображень і відео (глибинних фейків), які важко відрізнити від реальних, використовуються ворогом для маніпуляцій у соціальних мережах і на новинних платформах. Особливо вразливими для таких маніпуляцій є діти та молодь.
Під час заходу тренер з медіаграмотності «Детектор Медіа» та OSINT-аналітик Олександр Пирожков ознайомив аудиторію з тим, як штучний інтелект впливає на медіапростір, як можна відрізнити фейк, створений нейромережею, від реальних подій, як захищатися від маніпуляцій і яких інструментів варто використовувати.
Голова ГО «Волонтерський штаб Житомира» Галина Чибуровська зазначила, що такі тренінги навчають безпечному, етичному та ефективному використанню нових технологій в освітньому процесі, а в умовах війни допомагають запобігти поширенню ворожої інформації та шкідливим маніпуляціям свідомістю громадян.
Такі освітні зходи допомагають вчителям шкіл та викладача вишів стати більш компетентними у використанні нових цифрових інструментів, що дозволяє підвищити якість навчання.
Тренінги організовано Центром готовності цивільних Благодійного фонду Сергія Притули та ГО «Волонтерський штаб Житомира» у співпраці з Державним університетом «Житомирська політехніка» та департаментом освіти Житомирської міської ради.
Проєкт здійснюється за підтримки Програми розвитку ООН (ПРООН) за фінансування уряду Японії.
Коментарі