Вміння керувати своїм часом — це мало не найважливіша навичка майже кожної людини, а особливо для учасників громадського та волонтерського середовища. Справ стає настільки багато, що важко все втримати в голові, а запити на підтримку навалюються знову і знову. Чому так відбувається і що з цим робити обговорили під час нашої гутірки у форматі мастермайнду спільно з волонтерами та громадськими активістами.
Довідка про гутірки: КОО ВГО «Асоціація сприяння самоорганізації населення» у жовтні 2024 року запустила щомісячні гутірки у форматі мастермайнду. Формат сфокусованої модерованої бесіди навколо одного питання допомагає зібрати реальний досвід людей та поширити кращі практики громадської діяльності незалежно від географії й рівня знань учасників онлайн-зустрічі.
Учасниками гутірки стали волонтерки та громадські активістки, які вже багато років гуртують активних жителів своїх громад навколо розв’язання актуальних викликів: байдуже ставлення до тварин, низький рівень критичного мислення, брак забезпечення ЗСУ, низький рівень співпраці у громаді й подібне.
НА ЩО ВОЛОНТЕРАМ НЕ ВИСТАЧАЄ ЧАСУ?
Як показало обговорення, речі, на які зазвичай активісткам і волонтеркам бракує часу, доволі типові:
бракує часу на родину та хобі (“торти пекти перестала”)
дописи на сторінках робляться вночі в останню чергу замість сну
бракує часу і сил на спорт і здоров’я, бо треба доїхати до залу, а вдома треба мати велику силу волі
знизилася якість тих дій, які раніше були на висоті (“тепер прибираю нестерильно, часу не вистачає”)
ЧОМУ ТАК?
Відповідь на це питання майже однозначна - відсутність делегування та розфокус на величезну кількість активностей при недостатній кількості людей у команді:
без мене нічого в організації не робиться
не вмію просити про допомогу
я краще/швидше зроблю, ніж інші
потік людей постійний / немає опори постійної в команді
вдома немає кому делегувати, “вдома команда не додається”
Що можна зробити, щоб ефективно розподіляти свій час та не розтратити зайвого ресурсу? Нижче не просто перелік-агрегатор із різних книг і сайтів, а життєвий досвід волонтерок, які 3-й рік (а хтось 10-й) стягують на собі виклики війни.
Планування та організація
Планування свого часу дозволяє уникнути хаосу в справах та реалістично оцінити час відведення на завдання, а також повністю сконцентруватись на виконанні без відволікань. Ось що радять зі свого досвіду активістки:
Пріоритизація та делегування
Неможливо встигнути зробити все. Тому оптимальним рішенням є розставлення пріоритетів та вміння делегувати ті справи, які можуть виконати інші. Тут радять:
Робота над собою та розвиток
Постійне вдосконалення та розвиток навичок і звичок, дозволить вам зробити рутину більш ефективною. Тут допоможуть:
Профілактика вигорання
У незліченній кількості справ, дуже важливо не дійти до емоційного вигорання, інакше наслідки будуть неприємними. Важливо вміти зупинятись, коли це необхідно. Для цього варто:
Адаптація та гнучкість
Уміння адаптуватися до змін і залишатися ефективним навіть у нестандартних ситуаціях забезпечує стійкість та збереження емоційних ресурсів.Тут активістки рекомендують:
Фільтрувати соціальні мережі
Робити те, що за відчуттями не зробити неможливо (“якби не подякувала цій людині, почувалася б погано”)
ПРИЙНЯТИ ЯК ФАКТ
Найголовніше, говорять активістки, усвідомити те, що невідворотне і незмінне:
Не варто прагнути ідеалу, в якому немає індикаторів ефективності
Нічого не зміниться, якщо щось не встигнеш
Матеріал створено за результатами Гутірки волонтерів у форматі мастермайнд, що проводить КОО ВГО “Асоціація сприяння самоорганізації населення” у межах Програми підтримки волонтерських центрів, яка втілюється КОО ВГО “Асоціація сприяння самоорганізації населення” у проєкті “Волонтерський крафт задля Перемоги” завдяки фінансуванню National Endowment for Democracy (NED).
Коментарі