bg-img bg-img bg-img
Увiйти в ГУРТ
Забули пароль?

Ще не з нами? Зареєструйтесь зараз

В Україні запустили комунікаційну кампанію з протидії дезінформації
27.11.2024

Медіа- та інформаційна грамотність належать до базових правил безпеки, як-от переходити на зелене світло, мити руки перед їжею чи одягати шапку, коли холодно. Проте і про них необхідно систематично нагадувати, аби допомогти сформувати звичку.

Проведене ГО “Детектор Медіа кількісне дослідження “Індекс медіаграмотності українців”, яке визначає рівень усвідомленого сприйняття й критичного ставлення українців до інформації, а також їхню здатність користуватися медіа, оприлюднене на початку 2024 року, показало, що кількість українців із високим рівнем медіа- та інформаційної грамотності зменшилася за другий рік війни.

«У рамках кампанії для нас важливо нагадати українцям принаймні відписатися від анонімних каналів, за якими не стоять відомі новинні бренди або державні установи. Будь-що анонімне створено для того, щоб маніпулювати свідомістю, тож немає жодної причини читати це. Слід завжди перевіряти, що про той чи інший факт написали солідні медіа, наприклад, Суспільне мовлення. Якщо в серйозних медіа такого немає, то напевне це дезінформація. Нічого суперважливого медіа не пропустять. У нашої команди ще багато роботи щодо медіа- та інформаційної грамотності», ― зазначив програмний директор ГО «Детектор медіа» Вадим Міський.

Аудиторії представлені соціальні ролики. Водному з нихмедіа- та інформаційна грамотність розкриваються через яскраву та наочну аналогію, де привабливий фаст-фуд – це ненадійні джерела з фейками, а корисна їжа – це перевірена інформація. Інший допомагає українцям аналізувати та перевіряти інформацію, непомітно вплітаючи медіаграмотність в один ланцюжок з простими правилами, які покращують якість життя - одягай шапку, коли холодно, переходь на зелене світло, мий руки перед їжею, читай новини в перевірених джерелах.    

Невдовзі ГО «Детектор медіа» планує нове дослідження індексу медіаграмотності українців. Тож ініціатори сподіваються, що кампанія сприятиме розвитку вміння свідомо сприймати й критично тлумачити інформацію, а також користуватися розмаїттям медіа. Люди, які цінують свободу, мають бути медійно та інформаційно грамотними, щоб захищатися від маніпуляцій. Сьогодні – це питання виживання для нас, як спільноти. Бо в суспільство, яке ворог переміг ментально, можна навіть вже не стріляти.


 

Контакти

  • Докладніше для журналістів: Єгор Житняков – 096 456 13 41

Коментарі

  •   Пiдписатися на новi



Щоб розмістити свою новину, відкоментувати чи скопіювати потрібний текст, зареєструйтеся та на портал.