bg-img bg-img bg-img
Увiйти в ГУРТ
Забули пароль?

Ще не з нами? Зареєструйтесь зараз

ZDOROVI презентують «Барометр. Погляд пацієнта»: якість медичних послуг, безпека та здоров’я
09.10.2024

Дослідження охопило стан забезпечення медичних установ, рівень надання медичних послуг, безпеку пацієнтів та загальний вплив війни на систему охорони здоров’я. 

Методологія дослідження базувалася на онлайн-опитуваннях за допомогою цифрової платформи KoboToolBox та індивідуальних інтерв’ю, що проводилися біля медичних закладів в м. Києві за допомогою планшетів. У період з 8 по 23 серпня було опитано 713 респондентів — пацієнтів різних типів медичних закладів, від центрів первинної медико-санітарної допомоги (ЦПМСД) до обласних та міських лікарень.

Оцінка сервісу: якість медичних послуг та зміни

Загалом 82% опитаних пацієнтів оцінюють якість отриманих медичних послуг як хорошу, а 38% вважають її дуже хорошою. Найбільш задоволені якістю медичних послуг були пацієнти обласних лікарень, а найбільш критичними в оцінці стали пацієнти віком від 65 років, з них лише 69% відзначили позитивну оцінку, що значно нижче порівняно з іншими віковими групами.

Цікаво, що більшість пацієнтів (67%) не помітили змін у якості послуг після початку повномасштабного вторгнення. Найбільш стабільною виявилася ситуація в ЦПМСД, де 85% респондентів зазначили відсутність будь-яких змін. Натомість у міських та обласних лікарнях дещо частіше відзначали позитивні зміни в умовах надання послуг. Однак, мала вибірка пацієнтів, які регулярно відвідували ці заклади до війни, не дозволяє робити остаточні висновки.

Кадрове та технічне забезпечення

Оцінка професіоналізму медичного персоналу також варіювалася в залежності від типу закладу. Найкращі показники були зафіксовані в обласних лікарнях (91% задоволених пацієнтів) та спеціалізованих медичних закладах (84%). Натомість, ЦПМСД отримали найнижчі оцінки — лише 59% пацієнтів вважають медичний персонал висококваліфікованим.

Ситуація з технічним забезпеченням також неоднозначна. Жоден із респондентів не зазначив, що заклади зовсім не забезпечені необхідним обладнанням, проте пацієнти обласних та міських лікарень частіше вказували на достатнє забезпечення обладнанням у порівнянні із пацієнтами у ЦПМСД.

Безпека: система оповіщення та укриття

Безпека пацієнтів під час повітряних тривог стала важливою темою дослідження. 52% респондентів повідомили про наявність системи оповіщення у медичних закладах. Найкраще справи з оповіщенням йдуть у міських лікарнях, де 76% пацієнтів підтвердили наявність такої системи. У ЦПМСД та спеціалізованих закладах цей показник становив 63% та 67% відповідно, тоді як у сімейних амбулаторіях лише 14% пацієнтів чули про існування системи оповіщення.

Найчастіше система оповіщення автоматизована, за винятком обласних лікарень, де використовують ручні системи сигналізації, такі як сирени або дзвінки.

Ментальне та фізичне здоров’я

Дослідження також торкнулося аспекту ментального здоров’я. Лише 42% пацієнтів обласних лікарень чули про можливість отримати психологічну допомогу в медичних закладах, а в ЦПМСД цей показник критично низький — лише 12%. Водночас більшість опитаних визнали, що потребують додаткової інформації про можливості ментальної підтримки.

Висновки

Дослідження «Барометр. Погляд пацієнта» — інструмент до цілеспрямованого  покращення медичних послуг. Зміни, що відбуваються у нашій системі охорони здоров’я через воєнні дії, глибоко впливають на пацієнтів та медичні заклади. Ми вивчаємо ці зміни не лише для того, щоб зафіксувати поточний стан, але й для створення кращих умов у майбутньому.  Результати дослідження дозволяють нам формувати стратегічні цілі організації на найближчі роки та визначати, в яких саме напрямках є гостра потреба в розвитку та покращенні якості та доступності послуг.

Більш детально ознайомитися зі звітом можна за посиланням.

Звіт «Барометр. Погляд пацієнта» українською.

Звіт «Барометр. Погляд пацієнта» англійською.

Нагадуємо, що в вересні ми публікували результати 6 хвилі дослідження «Барометр», яке проводилось серед медичних керівників та лікарів, що допомогло нам окреслити нові завдання для взаємодії з міжнародними донорами. 

Дякуємо Global Giving за підтримку та можливість реалізовувати важливі проєкти для покращення системи охорони здоров’я України.

ZDOROVI продовжують свою місію, працюючи над удосконаленням медичної системи та впровадженням нових рішень для забезпечення належного рівня безпеки та підтримки пацієнтів у всіх медичних закладах України.

 

Контакти

Коментарі

  •   Пiдписатися на новi



Щоб розмістити свою новину, відкоментувати чи скопіювати потрібний текст, зареєструйтеся та на портал.