3 липня 2024 освітяни зустрілись у Києві (та у режимі онлайн) на презентації та дискусії “Мирна Школа 2.0. Якою має бути українська школа майбутнього?” і обговорили ці та інші питання важливих змін у освітній системі та як модель “Мирна школа” та відновний підхід може покращити досвід шкільного життя для всіх учасників освітнього процесу. Учасниками дискусії стали: Дмитро Завгородній, заступник Міністра, CDTO у Міністерство освіти і науки України; Анна Пуцова, Співзасновниця фонду savED; Альона Горова, голова правління, Інститут Миру та Порозуміння; Лідія Фісунова, експертка Освітньої Фундації MriyDiy; Валентина Хоменко, керівниця старшої школи в Новопечерській школі; Анна Ленчовська, виконавча директорка, Київський Освітній Центр «Простір толерантності», модерувала розмову Ірина Главацька.
Також до розмови приєдналась Белінда Гопкінс, авторка методології “Transforming conflict”. Цей підхід є базою для моделі “Мирна школа” та використовується у більшості шкіл Великої Британії.
ВІДЕО-запис зустрічі - https://youtu.be/x18fVE-RAD0
Про результати роботи “Мирної школи” за 5 років
Альона Горова презентувала напрацювання “Мирної школи” за 5 років та розповіла про місію “Мирної школи” на 2024-2025 рік - зробити нормою безпечне та підтримуюче середовище в українських школах. У планах проекту - залучити сотні шкіл по всій Україні до впровадження технік “Мирної школи”, які є безкоштовними та доступними кожному 24/7, а також є офіційно рекомендованими Міністерством Науки та Освіти до використання педагогами та школярами.
“Зараз спостерігається значний сплеск зацікавленості в системі освіти та школах. Відбувається поява інноваційних проектів нових шкіл і освітніх просторів, і це стосується не лише приватних, але й державних шкіл, що раніше мали менше можливостей. Такі інноваційні школи не можуть просто готувати учнів, вони повинні виховувати дітей з гідністю до себе і повагою до інших. Діти, які відвідуватимуть такі школи з новою філософією всередині, стануть основою для досягнення тривалого миру, безпеки та розвитку країни.
Проект «Мирна школа» може стати одним із варіантів реалізації цієї нової філософії, наповнюючи її змістом та забезпечуючи створення дружнього та безпечного освітнього середовища”, - зазначила Альона.
До події долучились також директори шкіл, які розповіли про свій досвід “Мирної школи” та зміни, які вони відчули після впровадження знань у своєму колективі.
Юлія Пивоварова, директорка ліцею №7 міста Павлоград:
“Перед нашим закладом стоїть виклик об’єднання із сусіднім освітнім закладом, - це непопулярна міра і досить складний процес. Мені особисто, як директору, дуже допомогла участь у проєкті «Мирна школа», яка допомогла нам уникнути багатьох ризиків.
Зараз я можу сказати, що “Мирна школа” допомагає освітянам не лише професійно зростати, але й розвивати важливі соціальні навички, такі як вміння слухати та чути інших. Це є особливо важливим в умовах, коли одночасно вирішуються питання будівництва укриття для безпеки учнів та відбуваються інші освітні та адміністративні процеси.
Для директора школи “Мирна школа” - це підтримка у складних ситуаціях, зменшення ризиків та конфліктів, це допомагає створювати більш активну та дружню команду лідерів, що позитивно впливає на загальну атмосферу у школі”
Оксана Подлєсна, директорка загальноосвітньої школи №13 міста Селідово Донецької області:
“Завдяки “Мирній школі” ми не тільки змогли провадити ефективні практики медіації, які допомагають вирішувати конфлікти мирним шляхом, сприяють взаєморозумінню та співпраці між вчителями, учнями та батьками, а й реалізувати один із етапів стратегії розвитку нашого освітнього закладу, а саме створення інноваційного майданчика для розвитку соціальних і громадянських компетентностей.
Я дуже вдячна своїм колегам: адже участь у таких заходах, перш за все, це командна робота, яка означає співпрацю з чудовими колегами, які поділяють ті ж самі цінності та цілі. Разом ми можемо зробити наші школи дійсно місцями, де кожна дитина буде відчувати себе щасливою, захищеною та готовою до майбутніх викликів”.
Белінда Хопкінс, директорка організації «Transforming Conflict» та авторка книги «Just Schools», поділилася своїм досвідом та ідеями щодо впровадження мирних підходів у шкільну систему.
Белінда розпочала свою професійну діяльність як вчителька, але пізніше перейшла до сфери відновлювальних практик. Вона зосередилася на створенні безпечних шкільних середовищ, де учні могли б відкрито обговорювати свої проблеми і знаходити способи вирішення конфліктів. Її підхід базується на ідеї відновлення і зцілення, а не покарання.
Белінда була запрошена до Києва 5 років тому, де співпрацювала з Романом Ковалем та Альоною Горовою та командою «Мирної школи», її методи та моделі були втілені у подальшій роботі. Белінда проводила тренінги для українських експертів проекту, допомагаючи їм інтегрувати мирні підходи в шкільні програми.
Белінда підкреслила, що впровадження мирних підходів у школах може значно покращити шкільне середовище, зробити його безпечнішим і підтримуючим для всіх учасників, наголосила на важливості слухання без осуду та підтримки одне одного, особливо в умовах кризи. Її підходи та моделі продовжують знаходити своє місце у школах Великої Британії та по всьому світу, включаючи Україну.
Белінда також висловила велике захоплення українськими освітянами, які продовжують працювати в умовах пандемії та війни, їх адаптивністю і сміливістю.
Тренінги та матеріали проєкту доступні онлайн 24/7, що дозволяє всім бажаючим долучитися до впровадження моделі «Мирна школа» в будь-який час.
Якщо ви представляєте школу, батьківський комітет, ви є педагогом або підлітком, якого цікавить відновний підхід та створення безпечного та підтримуючого середовища у вашому освітньому закладі, - ви прямо зараз можете зареєструватись на безкоштовний курс впровадження моделі “Мирна Школа” на сайті та пройти навчання. Це швидко і доступно кожному на сайті: https://safeschools.theworkademy.com/uk/courses/?tags=3575
Якщо у вас виникають питання, звертайтесь до координаторки проекту [email protected]
*Проєкт підтримується урядом Німеччини, через спільний внесок Програмного офісу forumZFD в Україні (Forum Civil Peace Service - Ukraine) та Громадянської служби миру Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH та реалізується ГО “Інститут миру і порозуміння” (ІМіП) у співпраці з Інститут модернізації змісту освіти МОН та Український НМЦ практичної психології і соціальної роботи.
Коментарі