bg-img bg-img bg-img
Увiйти в ГУРТ
Забули пароль?

Ще не з нами? Зареєструйтесь зараз

Громадскість перевірила рівень впровадження інклюзивної освіти в Криму
16.04.2013

З усього переліку заходів, передбачених для ефективного впровадження інклюзивної освіти в школах Криму, частково виконані лише вимоги по додатковій підготовці фахівців і забезпечення фізичної доступності дітей з обмеженими фізичними можливостями. До таких висновків дійшли представники громадських організацій за підсумками незалежної оцінки рівня впровадження інклюзивної освіти в АРК.

За інформацією голови Кримського відділення Комітету виборців України Андрія Крісько, результати громадської перевірки показали, що в класах з інклюзивною освітою немає необхідного мультимедійного обладнання, не укомплектовані штати педагогів-асистентів, не проводиться на належному рівні передбачена програмою роз’яснювальна робота з працівниками та учнями шкіл, а найголовніше, програма не підкріплена необхідною соціальною підтримкою.

«За кожну дитину, яка перебуває на індивідуальному навчанні, педагоги отримують певну надбавку. У них немає стимулу переводити таких дітей на систему загальної освіти. Не прописана і мотивація соціальних працівників, яких зобов’язали донести суть інклюзивної освіти до сімей, в яких є діти з обмеженими фізичними можливостями. Не виключено, що частина з них навіть не знають про те, що в Криму запроваджено програму інклюзивної освіти », - зазначив Андрій Крісько.

Крім того, як повідомив глава Кримської республіканської організації захисту прав інвалідів «Надія» Олег Соколов, за результатами моніторингу декількох базових загальноосвітніх шкіл з інклюзивною освітою, представники громадскості прийшли до висновку про те, що об’єкти з точки зору фізичної доступності, лише частково є пристосованими для нормального пересування дітей-інвалідів. Так, наприклад, в деяких школах на момент перевірки або взагалі були відсутні пандуси, або їх стан не відповідало вимогам безпеки, які пред’являються до таких споруд.

«Про якісь зміни поки що, на жаль, говорити рано. Якщо навіть сама передова з усіх кримських шкіл, на базі якої вже п’ятий рік експериментально впроваджується інклюзивна освіта, тільки зараз зайнялася переобладнанням санвузлів і будівництвом пандусів, то чого залишається чекати від решти закладів », - резюмував Олег Соколов.

На базі зібраної інформації представники громадських організацій, які проводили моніторинг впровадження інклюзивної освіти, мають намір підготувати низку комплексних рекомендацій, які можуть забезпечити більш ефективну реалізацію намірів щодо впровадження інклюзивної освіти. Розроблені рекомендації планується передати в Міністерство освіти і науки, молоді та спорту протягом місяця.

Моніторинг програми впровадження інклюзивної освіти в АРК здійснюється Кримською республіканською організацією захисту прав інвалідів «Надія» в партнерстві з Кримським відділенням Комітету виборців України в рамках проекту «Об’єднуємося заради реформ» (UNITER), що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) та виконується Pact в Україні.

 

Контакти

Коментарі

Олександра Посівнич   4237 днів тому   #  

Доброго дня!На мій погляд як споживача треба моніторингувати не тільки в Криму,а по всій Україні.Ситуація з інклюзією в столиці в садочках і школах не краща.
В дитсадках відкривають інклюзивні групи а вихователям не надають спеціальних знань і вмінь як створити дійсно інклюзію а не нашкодити дитині ще гірше.Дитина будучи в такій групі із здоровими дітками може отримати і негативний досвід спілкування з ровесниками і замкнутися в собі ще більше.Багато випадків таких ситуацій.Батьки терплять і замовчують такі випадки,бо нікуди їм більше дітися з дитиною!Куди дивиться Міносвіта?
Треба

  •   Пiдписатися на новi
  •   Пiдписатися на новi



Щоб розмістити свою новину, відкоментувати чи скопіювати потрібний текст, зареєструйтеся та на портал.