Більшість пересічних громадян впевнені, що соціальна відповідальність повинна бути на кожному підприємстві, установі, закладі та організації. Але що розуміється під соціальною відповідальністю – нажаль, знає обмаль. Дуже часто соціальну відповідальність ототожнюють із доброчинністю.
Це — найпоширеніший міф. Йдеться про сутність компанії, філософії її керівників, про те, як щоденно вони працюють. Так, наприклад, під час різдвяних свят більшість підприємців навідуються до дитячих закладів інтернатного типу, притулків, будинків сімейного типу. Це гарно! Допомога дитячому будинку на Новий Рік — це чудово, але ще можна організувати програму стажувань у вашій компанії для школярів із цього дитячого будинку. Те, що ви навчите цих дітей комп’ютерній грамоті під час стажування, дасть їм в житті більше, ніж одноразова фінансова допомога.
В нашому місті таким прикладом можуть служити акції, які останнім часом проводяться міськими молодіжними громадськими організаціями. В 2007 році під час стажування у США за програмою «Громадські зв’язки” наше місто від України та Сумської області взагалі представляв лідер молодіжної організації «Нове життя». Досвід, отриманий у США, передавався всім зацікавленим молодіжним лідерам міста, всім тим, хто не байдужий до долі рідного міста. Втілювались різноманітні молодіжні ініціативи, всі вони були всебічно підтримані міським головою. Логічним продовженням стажування відбулось відкриття Першої міської Школи лідерів, Школи успішного підприємця. Дана програма навчала молодих людей не лише бізнесу та основам лідерства, а й формувала мотивацію до соціальної відповідальності, бажання бути соціально відповідальним представником своєї громади.
Даний проект Конотопської молодіжної громадської організації «Нове життя» був підтриманий міським головою Іваном Огрохіним. Про результативність даного напрямку роботи свідчить наступний факт. Як уже зазначалось, на Різдво більшість підприємців щиро дарують подарунки дітлахам. Але випускники Школи лідерів, та Школи успішного підприємця пішли ще далі. Якщо солодощами вихованці міського притулку вже були «завалені», то винахідливі ініціатори вирішили надати дітям майстер-клас для опанування навичок, які допоможуть заробляти свої власні кошти. Керівник дизайн-студії «Хорошее настроение» Мойсеєнко Артем та керівник Інтернет-магазину «Нарасхват.24» Луценко Володимир провели дітлахам гарний тренінг, під час якого всі бажаючи оволоділи навичками виготовлення цікавих подарунків із повітряних кульок.
Як виявилось, нічого складного в цьому немає! Отже крім гарного настрою, посмішок на дитячих обличчях, чудових вражень, вихованці притулку отримали конкретні навички у певній підприємницькій справі. «Виявляється, що і я можу це робити! А отже, заробляти собі кошти.», - раділи діти.
Дана акція є зразковим прикладом соціально відповідального бізнесу, прикладом соціальної відповідальності декількох структур. Відповідальність не на словах – а на ділі.
Коментарі