25-27 листопада 2010 року у м. Київ відбулася V Міжнародна науково-практична конференція «Вища освіта України у контексті інтеграції до європейського освітнього простору».
Метою заходу, що об’єднав близько 600 учасників, є аналіз перспектив та проблемних зон розвитку освітнього європейського простору, обмін передовим досвідом та пошук оптимальних шляхів вдосконалення національної системи вищої освіти.
Відповіді на ці питання шукали учасники Міжнародного форуму, що вже вп’яте проводився у Києві. Серед організаторів конференції - Міністерство освіти на науки України, Національна академія педагогічних наук України, Відділення вищої освіти НАПН України, Інститут вищої освіти НАПН України та Національний ТЕМПУС-офіс в Україні.
Участь в конференції взяли представники Міністерства освіти та науки України, ректори, декани та викладачі ВНЗ різних форм власності, представники Академії педагогічних наук України, науковці та представники громадських організацій з України, Росії, Білорусі, Чехії, Угорщини, Туреччини.
25 листопада відбулося Пленарне засідання конференції, доповідачами якого стали представники Національної академії педагогічних наук України, провідні фахівці Інституту вищої освіти НАПН України, ректори та проректори національних ВНЗ. У центрі уваги доповідачів опинилися передусім питання євроінтеграційних процесів вищої школи України: досягнень та певних перепон та шляху входження нашої країни у світовий освітній простір, підвищення якості національної освіти, напрямів реформування освітньої сфери та вдосконалення освітнього менеджменту.
З доповідями присвяченими національній специфіці впровадження Болонського процесу виступили під час заходів конференції зарубіжні гості:
Основний вектор обговорення цьогоріч стосувався проблем оцінки якості набутої освіти, рамок кваліфікації фахівців та фактичних результатів навчання як своєрідних еталонних стандартів для спільного європейського освітнього простору.
Відповідна проблематика обговорювалася і учасниками презентаційно-дискусійної сесії «Європейський освітній простір: проблеми і перспективи для України», що відбулася в рамках конференції. Окрім питань запровадження ЄКТС (ECTS) та Національної рамки кваліфікації найбільший резонанс під час дискусії викликали питання пов’язані з конкурентоспроможністю національної освіти та взаємозв’язком сучасної системи вищої освіти зі сталим розвитком економіки; проблеми академічної мобільності як складової європейського простору вищої освіти, ставлення академічної спільноти та студентства до питань Болонського процесу.
Робота конференції продовжилася в межах секційних засідань за наступними напрямами:
26-27 листопада у рамках конференції відбувся традиційний тренінг-марафон „Навчання-Якість-Моніторинг”: більше 60 іменитих тренерів провели впродовж заходу свої майстер-класи, work-shops, тренерські майстерні та демонстраційні заняття, включаючи психологічні, освітні, громадські та бізнес-тренінги. Учасниками тренінг-марафону стали близько 400 осіб.
Підводячи підсумки цьогорічної конференції співголова Організаційного комітету Маноха І.П. відмітила: «Якщо 5 років тому, коли Болонський процес в Україні лише стартував, кожен крок у підготовці реформування вищої освіти здійснювався обережно й ніби навпомацки, то сьогодні ми бачимо й чуємо переконливі й обґрунтовані теорією і практичним досвідом рекомендації щодо запровадження стандартів європейського освітнього простору у практику освітньої справи в Україні. Приємно, що обміну цим досвідом безпосередньо сприяла Міжнародна науково-практична конференція «Вища освіта України у контексті інтеграції до європейського освітнього простору», яка цього року проводиться вже вп’яте. Широке представництво учасників з різни країн, участь експертів з питань Болонського процесу з Чехії, Туреччини, Угорщини - свідчення наявного інтересу з боку інших країн до перебігу впровадження вимог Болонської конвенції у реформування вищої освіти України. Це - також свідчення очікуваного партнерства з боку країн-членів Євросоюзу з Україною як носієм яскравих освітніх традицій».
Коментарі