Дослідження буде проведене в рамках проекту «Свобода від насильства: покращення доступу до соціальних послуг в Україні», який реалізується МБФ «Українська фундація громадського здоров`я» за підтримки Європейського Союзу.
Мета проекту: розвиток місцевих громад через підвищення спроможності громадських організацій та органів місцевого самоврядування щодо покращення спектру, доступу та якості соціальних послуг і послуг реабілітації для жінок, потерпілих від насильства, та чоловіків, які вчинили насильство.
Термін реалізації проекту: 23 грудня 2014 – 23 грудня 2016.
В рамках проекту було проведено навчання для фахівців державних і громадських організацій (соціальної сфери, органів внутрішніх справ та медицини) з міжвідомчої взаємодії та протидії насильству щодо жінок (в сім`ї та стосунках з партнером) в 11 регіонах України та м. Києві, надано субгранти місцевим громадським організаціям на запровадження протоколу міжвідомчої взаємодії та покращення системи надання послуг з протидії насильству щодо жінок в 4 регіонах України, реалізується модель міжвідомчої співпраці в 3-х районах м. Києва.
Географія дослідження: Вінницька, Полтавська, Херсонська області, м. Одеса та м. Київ.
Мета дослідження:
Проаналізувати вплив проекту на систему міжвідомчого реагування на випадки насильства щодо жінок (в сім`ї та стосунках з партнером) на рівні Вінницької, Полтавської, Херсонської областей, м. Одеси та м. Києва; визначити рівень задоволення послугами для потерпілих від насильства жінок та чоловіків, як вчинили насильство; оцінити ефективність впровадження комплексних програм корекційно-реабілітаційної роботи для дівчат та жінок, які пережили насильство та чоловіків, які вчинили насильство; сформувати рекомендації для Міністерства соціальної політики, МВС та МОЗ України та місцевих органів влади для вдосконалення системи реагування та попередження насильства щодо жінок та в сім’ї.
Завдання дослідження:
- Проаналізувати систему міжвідомчої взаємодії громадських та державних організацій (фахівців соціальної сфери, працівник правоохоронних органів та медиків), які відповідають за реалізацію політики з протидії гендерно зумовленому насильству щодо жінок та в сім’ї (включаючи роботу з кривдниками), в тому числі з числа внутрішньо переміщених осіб та членів сімей учасників АТО:
- Визначити дієвість системи переадресації між фахівцями організацій державного та громадського сектору, які пройшли навчання за програмою протидії насильству щодо жінок та в сім`ї в рамках проекту.
- Проаналізувати вплив проекту на організацію та посилення діяльності місцевих міжвідомчих рад з питань сім’ї, гендерної рівності, демографічного розвитку, запобігання насильству в сім’ї та протидії торгівлі людьми:
- Дослідити їх ефективність у виявленні, реагуванні та реалізації міжвідомчої взаємодії у попередженні насильства щодо жінок (в сім`ї та стосунках з партнером).
- Виявити рівень інформованості та доступності до послуг для потерпілих від насильства дівчат та жінок.
- Визначити спектр послуг (соціальних, психологічних, соціально-медичних, юридичних), які надаються в державних та громадських організаціях, для дівчат/жінок, постраждалих від насильства та їх партнерам, в тому числі, з числа внутрішньо переміщених осіб та членів сімей учасників АТО:
- Дослідити рівень задоволення потреб жінок, які постраждали від насильства, та їх партнерів, зокрема з числа внутрішньо переміщених осіб та членів сімей учасників АТО (навести приклади успішних історій).
- Оцінити якість та ефективність функціонування гарячих телефонних ліній з питань попередження насильства щодо жінок та в сім’ї (в м. Києві, Вінниці та Одесі).
- Оцінити ефективність впровадження у практичну діяльність Програми корекційної роботи з чоловіками, які вчинили насильство, та Програми корекційно-реабілітаційної роботи з дівчатами (14 – 18 років) та жінками, які пережили насильство:
- Визначити вплив програм на забезпечення якості соціальних послуг і послуг з реабілітації для потерпілих від насильства жінок та чоловіків, які вчинили насильство.
- Виділити основні досягнення проекту та перспективні практики, рекомендації для вдосконалення системи реагування та попередження насильства щодо жінок та в сім’ї.
Цільові групи дослідження:
- Дівчата/жінки, які постраждали від насильства, зокрема з числа внутрішньо переміщених осіб та членів сімей учасників АТО.
- Партнери та кривдники, які вчиняли насильство щодо жінок зазначених категорій в м. Києві.
- Представники державних та громадських організацій, які надають послуги з протидії насильству щодо жінок та в сім’ї.
- Особи, відповідальні за прийняття рішень (представники Міністерств соціальної політики України, Міністерства внутрішніх справ, Центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, департаменту соціального захисту, управління у справах сім’ї та молоді обласних державних адміністрацій, закладів охорони здоров`я та ін.)
Основні питання, на які потрібно знайти відповідь:
- Яким чином відбувається взаємодія, координація, співпраця, перенаправлення між державними та громадськими організаціями/установами, які надають послуги у сфері попередження насильства щодо жінок та в сім’ї? Як вплинув проект на налагодження міжвідомчої взаємодії серед фахівців соціальної сфери, правоохоронних органів, медиками та представниками громадських організації?
- Механізм функціонування місцевих міжвідомчих рад з питань сім’ї, гендерної рівності, демографічного розвитку, запобігання насильству в сім’ї та протидії торгівлі людьми? Які місцеві міжвідомчі ради діють у Вінницькій, Полтавській, Херсонській області, м. Одеса та м. Київ? Як вплинув проект на покращення їх роботи?
- Як вплинули тренінги на рівень підготовки фахівців, які працюють із цільовою групою в організаціях/установах та налагодження системи міжвідомчої взаємодії у напрямку реагування на насильство щодо жінок та в сім’ї?
- В яких державних установах та громадських організаціях та які саме послуги з протидії насильству отримували дівчата/жінки, які пережили насильство та чоловіки, які вчинили насильство?
- Рівень задоволеності отриманням послуг? Чи були послуги ефективними та відповідали реальним потребам клієнток та клієнтів? Успішні історії
- Як впроваджувалися Програми корекційної роботи з чоловіками, які вчинили насильство, та Програми корекційно-реабілітаційної роботи з дівчатами (14 – 18 років) та жінками, які пережили насильство на рівні регіонів? Яким чином здійснювалося направлення клієнтів на проходження програм? Які труднощі виникали? Що потрібно для якісного впровадження корекційних програм?
- У які державні установи/громадські організації переадресовували дівчат/жінок, їх партнерів чи кривдників? Успішність такої переадресації? Що впливає на ефективність переадресації?
- Як оцінювалася ефективність корекційної роботи з кривдниками у Вінницькій, Полтавській, Херсонській області, м. Одеса та м. Київ?
- Як проект вплинув на покращення системи реагування та попередження насильства щодо жінок в регіонах? Які кращі практики були використані в ході реалізації проекту?
Виконавець передає замовнику:
- електронну базу даних з результатами опитування та інтерв’ю;
- резюме глибинних інтерв’ю та фокус-груп в електронному вигляді;
- повний аналітичний звіт за результатами дослідження.
Структура звіту:
- резюме (цілі дослідження, методологія (методи, вибірка, обмеження), критерії оцінювання, основні результати та висновки, рекомендації; опис методології;
- факти, що було встановлено в ході дослідження;
- висновки та рекомендації;
- додатки (інструменти дослідження, результати опитувань, протоколи фокус-груп, статистичні дані, опис випадків).
Остаточний варіант завдань буде обговорюватись з переможцем конкурсу з урахуванням часу та ресурсів, необхідних для підготовки, проведення дослідження та написання звіту та презентації. Бюджет дослідження залежатиме від остаточного технічного завдання. Результати дослідження, методологія, інструменти, звіт та презентація передаються у власність замовника.
Висновки та рекомендації дослідження будуть використані для розвитку системи соціальних послуг в Україні для потерпілих від насильства дівчат та жінок, які пережили насильство.
Вимоги до проведення дослідження:
- Повне організаційне забезпечення проведення дослідження (залучення спеціалістів, розробка та обробка отриманих даних, проведення опитувань, фокус-груп тощо). Учасник повинен у своєму штаті мати фахівців, які можуть забезпечити проведення дослідження. Для виконання окремих завдань учасник може залучати інших фахівців, науковців.
- Проміжні результати дослідження обов‘язково повідомляються УФГЗ, перший варіант аналітичного звіту обговорюється з представниками УФГЗ, та, за наявності зауважень, доопрацьовується. До аналітичного звіту обов’язково додаються результати опитувань, анкетування тощо.
Вимоги до оформлення заявки:
Заявки на участь в конкурсі для проведення дослідження приймаються від зацікавлених організацій у вигляді пакету документів, який повинен містити наступне:
- програму дослідження (цілі, методологію, графік проведення);
- бюджет (у гривнях);
- резюме організації, потенційних ключових експертів та виконавців дослідження;
- список досліджень, проведених організацією за останні три роки.
УФГЗ гарантує дотримання авторських прав та конфіденційності щодо всіх об’єктів інтелектуальної власності, поданих у складі пропозицій.
Пакет документів надсилайте на електронну пошту [email protected] до 18 жовтня 2016 року (з темою «Дослідження»).
Контактна особа: Анна Рашко, (044) 278-23-58.
Коментарі