Фрілансерки, письменниці, представниці інших творчих професій чи молоді мами – хто буде аудиторією першого жіночого креативного простору столиці? Чи пускають туди чоловіків і що саме там буде відбуватися? На яких принципах базується існування простору, створеного жінками і для жінок? Які цінності об’єднують засновниць? Зрештою, як відкрити власне соціальне підприємство? Про все це ГУРТ говорив з Оксаною Боровець, однією із засновниць Creative Women Space, що розпочав роботу навесні 2018-го у центрі Києва.
Офіційного відкриття простору ще не було, але він уже працює як коворкінг і лекторій (перелік найближчих подій можна переглянутитут). Презентація для журналістів та широкого кола громадськості ще тільки планується, тож ГУРТ перший, хто розкаже про цей незвичайний проект.
Знайомтеся, засновниці Creative Women Space:
Що об’єднало цих жінок? Бажання втілити власні ідеї та допомогти іншим жінкам реалізуватися у творчості та бізнесі. Women's empowerment – одна з цінностей цієї ініціативи, заснованої жінками з активною життєвою позицією.
Creative Women Space розташований у дворівневій квартирі дореволюційного будинку у п‘яти хвилинах від Майдану. «Ідеальний проект» цього приміщення був зовсім інакшим. Але після перегляду різних варіантів засновниці зупинилися саме на цьому, бо «ідеального часу й ідеального місця ніколи не буде».
Зсередини простір, у якому втілюватимуться креативні ідеї та вже відбуваються освітні та мистецькі заходи, дійсно справляє враження «жіночого» – багато світла, квіти у вазонах, дзеркала, зручні крісла і диванчики, вінтажні сукні і родзинка інтер’єру – фортепіано кольору тіффані. Ще планується облаштування відкритої тераси, яка слугуватиме «камерною сценою» для вечірніх заходів.
«Ідея створення Creative Women Space виникала поступово, а втілилася спонтанно, – розповідає одна із засновниць простору Оксана Боровець. - На початку було чотири дівчини, які збиралися щотижня протягом року, щоб підтримувати одна одну у творчості, ділитися планами та мріями. Для організації зустрічей ми використовували модель жіночих гуртків, розроблену та описану операційною директоркою Facebook Шеріл Сендберг у своїй книзі “Включайся! Жінки, робота і воля вести за собою”. Модель підходить для взаємної підтримки жінок під час реалізації будь-яких проектів. Ми надихалися питанням, яке Сендберг ставить у книзі: «Що зробила б ти, якби не боялась?». З часом виявилося, що кожна має власну ідею творчого проекту або соціального підприємства, але з тих чи інших причин боїться розпочати. Ми зрозуміли, що наше коло підтримки дає ресурс. Кожна з нас почала рухатися вперед».
Десь через півроку виникла ідея масштабувати цей «гурток» до розмірів простору. Засновниці хотіли створити таке «місце сили», «більше ніж просто коворкінг», де кожна жінка, дівчина може знайти підтримку та ресурс.
«Так виникла ідея, назва, потім логотип, – ділиться спогадами Оксана. – Відбулася стратегічна сесія, на якій ми визначили, хто наша цільова аудиторія, на кого ми орієнтуватимемось у своїй роботі».
Коли до їхнього кола приєдналася п’ята учасниця, вона активізувала процес і дала поштовх до пошуку приміщення.
П’ятеро засновниць не побоялися відкрити простір за власні кошти, без грантової підтримки, зібравши частину коштів через дружню краудфандингову кампанію у Фейсбуці.
Більшість меблів, предметів інтер’єру і навіть фортепіано, що прикрашає основний зал простору, були придбані на зібрані кошти або подаровані небайдужими людьми, які поділяють цінності Creative Women Space.
Оксана зазначає: «Ми будуємо модель соціального підприємництва. Все, що на сьогодні заробляємо, - вкладаємо в розвиток проекту. Кожна з нас працює сім днів на тиждень і не отримує ані зарплатні, ані фінансової винагороди. У майбутньому також плануємо за рахунок прибутку реалізовувати різні соціальні, мистецькі, інноваційні проекти». Удень простір працює як коворкінг. Вечір – час для заходів: майстер-класів, лекцій, воркшопів. Планується також проведення виставок та концертів. «Ми будемо працювати на пільгових умовах із незахищеними групами населення», – наголошує на соціальній місії свого проекту Оксана.
«Ми проводимо події таких напрямків: освітній (лекції, майстер-класи), мистецький (художні виставки, музичні та літературні заходи, кіноклуб), психологічний (лекції, групи, арт-терапія), бізнес (менторство, лідерство), виступи жінок з різних сфер (культура, громадський сектор, медицина)», – йдеться в описі Creative Women Space на Фейсбуці.
«Є декілька «гілок», за якими ми розподіляємо заходи, – пояснює Оксана. – Це психологія і саморозвиток, мистецтво, бізнес і подорожі. Можливо, згодом тематика заходів буде розширена. Ще ми хочемо робити серії зустрічей з жінками-лідерками, які досягли успіхів у своїй справі. Плануються зустрічі на теми «жінки у фотографії», «жінки у музиці» тощо. Ми хочемо говорити про досягнення цих жінок, про те, який досвід вони можуть передати іншим».
Цільова аудиторія простору – це жінки мистецтва, фрілансерки, жінки в декреті, а також жінки, що прагнуть змін.
Хоча простір і розрахований передовсім на жінок, чоловіків радо вітають серед відвідувачів, лекторів і організаторів заходів. Оксана зазначає, що реакція аудиторії на це була досить неоднозначна. Є жінки, які критично ставляться до того, що в жіночому просторі перебувають чоловіки. Але свідома позиція засновниць – не створювати «гетто». «Ми відкриті до світу», – наголошує Оксана. – Нас підтримує і багато чоловіків, як ідейно, так і матеріально».
Оксана так окреслює спектр можливих подій та заходів у Creative Women Space: «Заходи, які плануються у нас, повинні відповідати нашим цінностям, це основний критерій відбору. Це можуть бути абсолютно різноманітні події, тренінги, лекції, але є певні обмеження. Тут не буде антинаукових заходів, таких, що поширюють нетолерантність до будь-якої меншини чи групи, тренінгів для «ведичних жінок» тощо. Зараз ціла хвиля подібних жіночих практик. Для нас дуже важливо, щоб люди не асоціювали Creative Women Space з викривленим розумінням «жіночності».
«Ми не хочемо створювати враження, що ми «милі дівчатка» чи «богині», ми звичайні жінки, які хочуть втілювати свої мрії, – каже Оксана. – Одна з наших цілей – створити жіночу спільноту. Ми віримо, що сила в єднанні та взаємопідтримці. Багато українських дівчат та жінок, які суперпрофесійні у своїй сфері, бояться розпочинати щось нове і не отримують підтримки. Наша реальність зараз така, що за рівних можливостей жінка все одно буде більш критична до себе та своїх здібностей. На подолання цієї нерівності, підтримку жіночих починань, створення позитивного прикладу і спрямована наша діяльність. Ми створили простір для жінок, щоби давати їм впевненість».
Однією з цілей проекту є також втілення ідей, які кожна з засновниць не наважувалася реалізуватися на самоті. Так, для Оксани – це комфортний простір для інтровертів, для Ірини – це арт-кафе для зустрічей творчих людей, для Даші – бізнес-інкубатор для жіночих проектів, для Слави – освітній простір із широким спектром тематичних заходів, хорошими книжками та піаніно. Оксана захоплено розповідає про можливі подальші проекти організаторок – від програми мікрогрантів до центру адопції тварин.
Простір існує тільки місяць, тож поки що зарано говорити про сталість проекту, але сітка заходів на літо вже є, ведуться перемовини із власниками бізнесів, організаціями і підприємствами, книжковими видавництвами, які вже надали свої видання для книжкової крамнички Creative Women Space. Простір відкритий для креативних ідей і починань, коворкінг вже працює, триває робота над оздобленням відкритої тераси і наступні кілька місяців наповнені ідеями заходів на різний смак.
Користувачам ГУРТа Creative Women Space надає знижку 10%.
Коментарі
Суперська ініціатива, класно було би поширити це на Чернігівщині :-)
Дякую! Масштабування є в наших планах!)
Великий і дорогий проєкт, цікаво було би зрозуміти його економіку.
Тим більше - "Ми будуємо модель соціального підприємництва. Все, що на сьогодні заробляємо, - вкладаємо в розвиток проекту. Кожна з нас працює сім днів на тиждень і не отримує ані зарплатні, ані фінансової винагороди."
Звідки гроші? Засновниці самі їх заробили, чи залучили?
Це дуже важливе питання і для управління громадськими орґанізаціями і для ґендерних практик.
Ігоре, кошти для відкриття простору ми залучили виключно з власних джерел – хтось позичив у рідних, хтось дістав із відкладених коштів. Ані спонсорів, ні меценатів ми не маємо.
Ви плануєте окупити вкладення, щоби проєкт мав комерційну складову?
Так, ми розраховуємо на це.
Б-г в поміч.
Певен, що велика кількість людей з інтересом і користю ознайомиться з економічними показниками, якщо Ви якісь із них оприлюдните.
Ігоре, свої економічні показники ми вже давно відкрили. Слідкуйте за нашою сторінкою у ФБ і ви будете в курсі, як ми будуємо нашу діяльність і як розвиваємося. Ось лінк на пост, в якому є всі базові економічні показники нашого проекту станом на кінець червня https://www.facebook.com/CreativeWomenSpace/photos/t.100000052933226/788243764703985/?type=3&theater
Дуже дякую.
сумно