bg-img bg-img bg-img
Увiйти в ГУРТ
Забули пароль?

Ще не з нами? Зареєструйтесь зараз

Електронне голосування як елемент електронної демократії, або Чого прагне міська влада?
16.02.2011

Вся принадність роботи журналістів у тому, що вони максимально оперативно доносять свіжу інформацію до аудиторії, принаймні, намагаються це зробити якомога швидше. Але, в цьому ж і її біда. За яскравими, сенсаційними або просто фактами, котрі лежать на поверхні, деколи ми не помічаємо чогось більш глибокого і серйозного.

3 лютого в малому залі міськвиконкому пройшло засідання робочої групи з впровадження технологій електронного урядування, електронної демократії та системи управління якістю адміністративних послуг в органах місцевого самоврядування міста Миколаєва за міжнародним стандартом ISO 9001:2008, яка була створена в січні розпорядженням міського голови В.Чайки.

Засідання було яскравим, бурхливим і, найголовніше, публічним. Оскільки було б дивно, якби прагнучи до демократії всередині міської громади - і не тільки до електронної - ми проводили б такі заходи в закритому режимі.

Але, на жаль, запрошені на засідання вловили лише один аспект: у міськраді збираються впроваджувати електронну систему голосування, і на це мерія має намір витратити 1 млн. наших з вами бюджетних гривень.

Насправді все куди серйозніше, і електронне голосування - не самоціль. Та й сума названа не зовсім коректно. Можливо, варто було б звернутися до інформації, що міститься в прес-релізі та інших документах, що розданих на заході, але, мабуть, в запалі дискусії не всі їх уважно вивчили. Насправді електронне голосування лише одна з видимих частин технологічного процесу прийняття рішення місцевим самоврядуванням. Її основою стануть системи електронного документообігу апарату міськради та міськвиконкому при підготовці та прийнятті рішення депутатами.

Електронне голосування лише один з елементів (причому далеко не найсуттєвіший!) тієї роботи, яка ведеться міською владою, громадськими організаціями та фахівцями в галузі інформаційно-комунікативних технологій в останній час. А робота ця полягає в тому, щоб зробити діяльність органів міського самоврядування абсолютно прозорою, ефективною, зрозумілою і, найголовніше, корисною для кожного мешканця нашого міста. Зробити це можна, запровадивши на практиці елементи електронного урядування та електронної демократії в життя міської громади. Саме для цього минулого року депутатами міськради була прийнята «Програма електронного урядування та електронної демократії в м. Миколаєві на 2010 - 2015 рр..» І вона реалізується на практиці. Невелика частина роботи вже виконана, принаймні, вже є концептуальне бачення.

Є й перші прикладні успіхи: система управління якістю адміністративних послуг в органах місцевого самоврядування міста приводиться у відповідність до міжнародного стандарту ISO 9001-2008, що робить її більш зрозумілою і доступною для заявників. Розроблено реєстр і технологічні карти адміністративних послуг, які будуть викладені на веб-порталі міськради. На практиці це забезпечить доступ городян до повної інформації про адміністративні послуги. Замість того, щоб безпорадно ходити по кабінетах чиновників, вони зможуть без зусиль дізнатися весь алгоритм надання послуги: куди і кому звертатися зі своєю заявою, як вона повинна бути оформленою і з додатком яких документів, в які терміни розглянута, чи потрібно за цю послугу платити гроші і скільки, як оскаржити результат, якщо він не влаштував заявника. Все це спростить життя миколаївцям, чиновники не зможуть приховувати від вас публічну інформацію (а інформація, наприклад, у сфері земельних відносин дорого коштує), дозволить поставити надійний заслін корупції - комп’ютерові хабар не даси. До того ж, перехід на електронний документообіг скоротить терміни проходження документів, збору погоджень.

У перспективі городяни зможуть за допомогою мережі Інтернет спілкуватися з органами місцевого самоврядування та комунальними підприємствами в інтерактивному режимі, не виходячи з дому, офісу, бібліотеки. На ділі п’ятирічна програма, про яку йде мова, передбачає дуже багато заходів. І, перш за все, потрібно підготувати базу - як технічну, так і кадрово-організаційну. Потрібні комп’ютери, сервери, мережі, ліцензійне програмне забезпечення, точки доступу в публічних місцях для тих городян, хто не може увійти в мережу Інтернет вдома або на робочому місці. Необхідна, нарешті, відповідна підготовка муніципальних службовців, адже без цього найсучасніша комунікативна техніка перетвориться на купу непотребу.

Природно, виконання такої програми потребує коштів. У бюджеті міста на 2011 рік на її реалізацію виділено 1 млн. грн. Ще 500 тис. грн. за підтримки МФ «Відродження» виділяє «Фонд розвитку міста Миколаєва» - громадська організація, в тісній співпраці з якою, мерія реалізує програму. Також можливе надання допомоги Національним центром підтримки електронного управління ДП «Госінформресурс», оскільки Миколаїв став пілотним містом в тестуванні та апробації сервісу «Електронний звернення громадян».

За рахунок цих коштів будуть профінансовані найближчі заходи, визначені робочою групою. Їх список великий. Це створення реєстру електронних інформаційних ресурсів міста, розробка технічного завдання на створення інтегрованої інформаційно-аналітичної системи органів місцевого самоврядування, модернізація локальних інформаційно-аналітичних систем в департаментах, управліннях, районних адміністраціях, розробка необхідних регламентів та посадових інструкцій, закупівля самої техніки та ліцензійного ПЗ, впровадження каталогу адміністративних та інформаційних послуг, інтеграція «Віртуальної громадської приймальні», розробленої БФ «МЕТА» на базі бібліотеки Кропивницького з Інтернет-порталом міськради, стажування користувачів і багато чого іншого. Так, є серед цього переліку установка в будівлі мерії зони Wi-Fi для трансляції он-лайн в Інтернет сесій міськради, громадських слухань, засідань комісій, а також встановлення системи електронного голосування. Чи потрібна вона?

Якщо ми не хочемо, щоб депутатський корпус не був сірою масою, якщо ми хочемо контролювати хід голосування своїх обранців і партійних фракцій - безумовно потрібна. Адже іноді хід обговорення питання поіменні результати голосування красномовніше будь-якого депутатського звіту.

Якою має бути ця система і що віддати перевагу для депутатів: iPad, інші планшетники або ноутбуки, - це вже питання для фахівців. Але участь у цій дискусії, так само як і інших питань, що стосуються реалізації програми, може прийняти будь-який бажаючий.

Для цього вам достатньо зайти на сайт.Повірте, Ваша думка буде прийнята до уваги. Тільки, будь ласка, без флуду, спаму та інших «грішків», властивих недобросовісним користувачам. Адже ми разом націлені на серйозне завдання - зробити нашу владу прозорою і підзвітною, змусити її ефективно працювати на нас, виборців. Ось тоді ми і зможемо змінити в кращу сторону якість нашого життя.

Контакти

Коментарі

  •   Пiдписатися на новi



Щоб розмістити свою новину, відкоментувати чи скопіювати потрібний текст, зареєструйтеся та на портал.