Одним із важливих компонентів ефективного управління громадською організацією є створення чіткої та зрозумілої структури, де всі працівники знають не лише свої завдання, але й функції колег. У цьому допоможе створення органограми, яка пояснить взаємозв’язки всередині організації.
Органограма – це графічне зображення внутрішньої структури організації. Її використання дозволяє зобразити формальну ієрархію організації та розподіл функцій і завдань, що, в свою чергу, дасть змогу визначити, де ці функції дублюються і де є прогалини в роботі. Ефективна структура полегшує управління, роз'яснює відносини, ролі та обов'язки всередині організації.
Органограма допоможе:
При створенні органограми не забувайте, що вона має ілюструвати:
Переглядаючи структуру організації, можна визначити, які саме людські ресурси доступні і як вони можуть бути ефективно розподілені.
Як створити органогаму для своєї організації?
Спочатку виберіть тип організаційної діаграми, яка вам потрібна. Найпоширенішими є два види: ієрархічні та крос-функціональні (за обов'язками).
Ієрархічна організаційна схема показує структуру зверху вниз, починаючи з керівника, від якого починаються наступні розгалуження.
Крос-функціональна органограма, натомість, зосереджується навколо поділу організації на команди, які працюють над вирішенням окремих питань. Вона використовується для складніших організаційних структур. Наприклад, у НУО координатор може працювати в декількох проектах одночасно та звітувати різним менеджерам.
Крос-функціональна органограма з лінійною структурою. Джерело.
Створити органограму можна за допомогою наступних програм:
Звісно, органограма не вирішить усіх проблем у формуванні структури організації, однак допоможе у їх послідовному подоланні.
Коментарі