Адже пільгова категорія, що викликала чисельні суперечки під час вступу 2008 – слухачі довузівської підготовки, (незважаючи на відміну міністерством освіти і науки) знайшла своє місце і в цьогорічній вступній кампанії. Яку пільгу для слухачів довузівської підготовки передбачили ВНЗ, з’ясували громадські спостерігачі в 11 –ти регіонах України в межах загальнонаціонального проекту «Вступ 2009 очима громадськості».
Однією з основних особливостей вступної кампанії 2008 року можна вважати велику кількість пільгових категорій, які мали особливі умови вступу. Особливу увагу громадськості привернула категорія вступників, які пройшли курс довузівської підготовки. Після чисельних обговорень та суперечок, громадськості вдалось переконати Міністерство освіти і науки в недоцільності цієї пільгової категорії. У результаті умови прийому до вищих навчальних закладів 2009 року, затверджені наказом МОН, не передбачали особливих умов вступу для слухачів довузівської підготовки. Зрозуміло, що в 2009 році зустріти цю категорію в правилах прийому ВНЗ України неможливо, адже свої правила навчальні заклади готують відповідно до умов міністерства та подають на затвердження МОН.
Великою несподіванкою для експертів Творчого об’єднання «ТОРО» була наявність слухачів довузівської підготовки в правилах прийому 2009 року майже у 30% вищих навчальних закладів України. В рамках загальнонаціонального дослідження вступної кампанії 2009 репрезентативна вибірка складає 30 ВНЗ ІІІ-ІV рівня акредитації. Саме в межах цього дослідження було виявлено, що 30% вищих навчальних закладів зберегли пільгу при вступі для тих абітурієнтів, які закінчили підготовчі курси при ВНЗ. Але тепер категорія вступників, які закінчили систему довузівської підготовки даного вищого навчального закладу, а також навчального закладу при ВНЗ (наприклад, ліцею, навчально-науково-виробничого комплексу тощо) має переважне право на зарахування «за інших однакових умов». Цей факт має місце у Правилах прийому таких вищих навчальних закладів, як Бердянський державний педагогічний університет, Вінницький національний технічний університет, Донецький національний університет та деяких інших.
Громадські спостерігачі переконані, що подальше дослідження надасть відповідь на питання – чи адміністрації вищих навчальних закладів стають в опозицію до МОН, чи то Міністерство освіти і науки недостатньо контролює діяльність ВНЗ.
Реалізація загальнонаціонального проекту «Вступ 2009 очима громадськості» стала можливою завдяки щирій підтримці американського народу, що була надана через Агентство США з міжнародного розвитку (USAID), Корпорацію Виклики Тисячоліття (МСС) та Менеджмент Сістемс Інтернешнл (MSI). Результати проекту є виключно відповідальністю Творчого об’єднання «Технології оптимального розвитку особистості» та не обов’язково відображає погляди USAID, МСС, MSI та уряду США.
Коментарі