bg-img bg-img bg-img
Увiйти в ГУРТ
Забули пароль?

Ще не з нами? Зареєструйтесь зараз

Про проблеми регіонального інтернету
08.07.2009

Надія Баловсяк у своєму блозі влучно відзначила, яким насправді є стан регіонального інтернету в Україні.

Так чому ж усе так погано? Чи нам все лише так здається? Спробуємо розібратись.

Головних проблем є кілька. Перша - це слабкий рівень проникнення інтернету у так звану "глибинку". І хоча зараз доступ до інтернету має щонайменше 1/4 населення країни (близько 10 мільйонів осіб), все ж основну частку тут становлять найбільші за кількістю жителів міста. А пересічним регіонам залишаються лише кілька відсотків, якщо не менше. Для чого ж тоді працювати з такою маленкьою аудиторією, витрачаючи на неї гроші, якщо ефективніше буде розповсюдити оффлайн-рекламу? З одного боку, це дійсно так. Інтернет у селі зараз - це якщо не розкіш, то вже точно не рядова потреба. Та й комунікаційні зв"язки в цій ситуації будуть слабкі - навряд чи хтось стане поводити себе, як активний інтернет-користувач (мається на увазі онлайн-шопінг, користування блогами, соціальними мережами).

Проте якщо взяти роль інтернету у населених пунктах більшого масштабу (районні центри) - то цей напрямок виглядає досить перспективно. Інтернет може стати не лише банальним джерелом інформації, а й місцем зустрічі споживачів локальних сервісів та продуктів з їх постачальниками. Відвідувач, прийшовший за подібним запитом, буде 100% тематичним, адже буде сам налаштований до пошуку інформації про той чи інший сервіс, що надається за місцем його проживання.

Відвідуваність українських сайтів

Відвідуваність сайтів рейтингу Бігмір

Мати свій інтернет-сайт повинна кожна фірма, нехай і не дуже велика. А ось тут криється друга проблема - проблема менеджменту. Не часто трапляється відповідальний та рішучий керівник підприємства, що знайде час і кошти на створення бодай сайту-візитівки. Вони не роблять це з різних причин - або не беруть собі до голови такої можливості, або просто не хочуть це зробити, мотивуючи такий крок наступним чином "а нашо воно мені треба". Про що тут можна говорити, якщо найбільший рітейлер Закарпаття і досі немає свого сайту, маючи при цьому дуже впливове керівництво. Саме мала обізнаність з даними процесами і призводить до того, що менеджмент сучасного малого та середнього бізнесу в регіонах не має уявлення, як діяти в інтернеті, та що для цього потрібно. Якщо сайтів загальної тематики (новини, культура, і т.д.) ще більш-менш вистачає, то знайти сайт торгового центру у вашому місті - це вже проблема.

Починати треба з останнього - з ліквідації безграмотності. Та система освіти, що зараз використовується на уроках інформатики в школі, недостатня для повного забезпечення розвитку людей в сучасних ІТ-умовах. Так, я безмежно вдячний школі, що вона мене навчила користуватись Microsoft Office, але цього зараз недостатньо. Курс інтернет-грамотності в освітній програмі потрібно розширити - поширення інтернету зростатиме й надалі, а люди не знатимуть, як поводитись у цьому середовищі?

Також корисними би були якісь спеціалізовані тренінги для власників малого та середнього бізнесу, що дозволило б звернути їх увагу на можливості, які розкриває перед ними локальний (і не тільки) інтернет. Дана практика стосовно потужностей саме локального інтернету вдало використовується у країнах Заходу. Поширення такої практики в Україні буде корисним для всіх - і для керівників, і для звичайних людей, які зможуть хоча б дізнатись розклад сеансів у місцевому кінотеатрі.

Джерело

Коментарі

Микола Костинян   5619 днів тому   #  

Сергій абсолютно правий, це ВЕЛИЧЕЗНА проблема.
але ЯК ЇЇ ВИРІШИТИ?

"модні" школи в мегаполісах - це одне; а сільські школи, райцентри неіндустріальних областей - це окрема реальність.
сам працював учителем інформатики у звичайній середній школі одного із таких райцентрів, знаю про що кажу.

але проблема у тому, що рішення приймаються у нас не на місцях, а саме там - там, де бачать такий стан справ і не уявляють, що може бути інакше; або уявляють - але до того усім байдуже.

так, зробили комп’ютерні класи в кожній школі (подивитися кошторис - очі на лоба лізуть: усе те коштує насправді удвічі дешевше...), провели інтернет...

короче, без ПОТУЖНОЇ КОМПЛЕКСНОЇ І ДУЖЕ ТРИВАЛОЇ програми ліквідації інтернет-безграмотності тут нічого не вдієш. залишається лиш чекати доки воно саме залагодиться еволюційним шляхом - років так десь через 20-30.

  •   Пiдписатися на новi
Антон Крилець   5619 днів тому   #  

Люди! Ну як можна казати про проблему покриття України інтернетом, якщо Укртелеком спочатку впроваджував провідний інтернет в райцентри, а потім покривав райони у Києві. Зараз найдешевший безлімітний інтернет ОГО коштує 60 грн! Наразі, мобільним GPRS інтернетом покрито майже 80% території (див. карти покриття операторів), тарифи за 1 мб - 10 коп + абонплата 5грн на день (див. MTS ГіперНет, Kyivstar XL).
Браузер є практично в кожному мобільному телефоні, бачив як сільські хлопці вантажать собі картинки і музику через інтернет, що їм заважає вантажити звідти книжки?
Нетбук, на якому можна лазити по інтернету коштує від 170 долл, і це є повноцінна мобільна машинка на якій можна дивитися кіно, працювати в офісному пакеті, читати пошту. Купити можна через інтернет-магазини, які доставляють по всій Україні комерційними автобусами.
НЕМАЄ В НАС ПРОБЛЕМ ІЗ ІНТЕРНЕТОМ ТА КОМП'ЮТЕРАМИ!
Є проблема в ІТ-освіті. Це починається зі школи, де дітям читають Бейсік або Паскаль або HTML разом із Mайкрософт офісом. Такий вінігрет виходить - закачаєшся!

  •   Пiдписатися на новi
Антон Крилець   5619 днів тому   #  

І не програміст, і не веб-розробник і не нормальний користувач.
Ніхто не вчить дітей користуватися інтернетом для пошуку інформації та її аналізу (що є важливішим за все!). В інтернеті можна дуже швидко зрозуміти, що дядя з трибуни бреше, маючи на руках статистику по нашій країні та закордону, що вчителька "плаває" у предметі, що у вузі читають те, що ніколи не буде користуватися попитом на ринку праці і бажано шукати профільне місце роботи вже на 3-4 курсі.
Прогрес не стоїть на місці, тому інтернет буде в сільській хаті. Але навіщо? :)

  •   Пiдписатися на новi
Микола Яцков   5619 днів тому   #  

Тут кажуть, що "...найбільший рітейлер Закарпаття і досі немає свого сайту, маючи при цьому дуже впливове керівництво".... скажу більше - обласний центр Закарпаття в цілях "боротьби з економічною кризою" закрив свій сайт ще на початку весни ц.р.!!!
А щодо глибинки, то Антон правий на 100%. В соціальних мережах велика кількість користувачів з найвіддаленіших і гірських сіл області. Інфраструктура є, люди є. Прогрес не спинити!

  •   Пiдписатися на новi
  •   Пiдписатися на новi



Щоб розмістити свою новину, відкоментувати чи скопіювати потрібний текст, зареєструйтеся та на портал.