Мелітопольський район Запорізької області відомий на теренах України завдяки Новобогдановці та її артскладам. Деякі знають Мелітополь як місто черешні. Однак вже у найближчому майбутньому про цей район почують як про місце початку розвитку бджільництва, розвинутих машинобудівних кластерів і туристичної сфери. І це стане можливим завдяки проектам, що розробляються в рамках Стратегії регіонального розвитку Запорізької області до 2015 року за технічною допомогою проекту партнерства Канада – Україна «Регіональне врядування та розвиток». Чотири із цих проектів були презентовані під час «круглого столу», що відбувся в Мелітополі.
Три із них відповідають туристичному пріоритету розвитку області. «Інформаційний туристичний центр» став першим проектом, який почав впроваджуватися ще минулого року і підштовхнув до відкриття ще два на сьогодні подібних установ в області – у м. Запоріжжі та в Бердянську.
На сьогодні в рамках цього проекту вже розроблений фестивальний і обрядовий календар, проведено моніторинг території щодо туристичних об’єктів, відкритий фізичний центр, під який місцевою владою виділено окреме приміщення, і працює сайт, який наповнюється інформацією. Розробники проекту співпрацюють з обласним інформаційним туристичним центром, відкритим Управлінням культури і туризму Запорізької облдержадміністрації, готують єдиний каталог по туризму для поширення на міжнародних спеціалізованих виставках.
Досягненням проекту є те, що вже налагоджуються відносини із закордонними країнами – інформаційні презентаційні матеріали про заклад і район надіслані до Франції. Центр на сьогодні в основному виконує консультативну функцію, надаючи відповіді на запитання, що хвилюють приїжджих до району туристів – щодо готелів, туристичних об’єктах, місцях відпочинку.
Уже ведуться переговори щодо тісної співпраці з туроператорами, перевізниками і готельними малими формами (зеленими садибами), що надасть змогу не лише надавати інформацію, а й самим організовувати відпочинок особам, зацікавленим побачити красу краю. На це спрямований і інший проект – «Скіфський стан», завдяки якому в Мелітопольському районі (с. Тамбовка) має з’явитися на місці колишнього дитячого спортивного табору туристичний комплекс, аналогів якому ще немає в регіоні. У ньому передбачено поле для гольфу, басейн, міні-готель, кав’ярня, відділ по наданню інформації. Територія належить приватній особі, яка вже погодилася взяти участь у проекті, запропонованому громадськістю. Поки триває будівництво, розробники проекту працюють над залученням туристів на вихідні дні, організовуючи масові ігри (пейн-бол). Уже розроблені туристичні маршрути – конні, піші, автомобільні й автобусні.
Наступним кроком стане безпосередньо реконструкція будівлі і введення в експлуатацію туристичного комплексу. Завдяки проектам, поданим від Мелітополя, в області виникли два кластери, що було першочерговим завданням Стратегії регіонального розвитку, мета якої полягає й в об’єднанні зусиль громади – бізнесу, влади, громадських організацій, наукових кіл.
Один із кластерів створюється в рамках проекту «Автобум», що відповідно спрямований на об’єднання бізнесу, що працюють в машинобудівній галузі. Уже на сьогодні створена ініціативна група, яка провела дослідження щодо потреб фермерів в агротехниці, розробила структуру кластеру, до якої увійшли представники бізнесу і наукових кіл, ознайомилася з досвідом роботи подібної структури у Севастополі і навіть отримали перші замовлення.
Новостворений кластер вже включений до національного кластеру «Нові машини», що надасть їх певні привілеї. Найближчі плани розробників цього унікального проекту – презентувати проект на обласному рівні, заснувати неурядову громадську організацію, яку обрано за організаційно-правову форму, створити сайт і взяти участь у спеціалізованій конференції, поїздку на яку погодилася оплатити місцева влада, розуміючи її важливість. Як вважають розробники машинобудівного кластеру, в проекті головне – не кошти, а наявність однодумців, яких вдалося зібрати навколо «Агробуму».
Ще один кластер, який зародився в Мелітополі в рамках проекту «Бджола без кордонів», має на меті розвиток туризму. Передбачено створити інформаційно-консультативний центр, який надаватиме інформацію, де можна придбати мед, бджіл, продукти бджільництва, будуть розвивати ремесла, проводячи майстер-класи, продавати предмети, вироблені з воску та інших похідних, надавати можливість спробувати добувати мед.
Окрім того, з’явилася ідея створення міжнаціональної пасіки, вулики до якої обіцяв привозити з різних країн відомий у всьому світі мандрівник, виходець із Мелітополя Федір Конюхов, який до того ж надав право розробникам проекту продавати всю вироблену продукцію під маркою його імені. Розробників підтримали й влада, і навіть церква.
Також заплановано в рамках проекту проводити семінари з розвитку бджільництва і кластерів, а також різноманітні фестивалі, які залучатимуть більше туристів до Мелітополя.
На сьогодні вже розроблено сайт, який наповнюється інформацією, ведуться переговори з представниками бізнесу щодо фінансової підтримки. У невеликому місті зароджуються унікальні проекти, об’єднується громадськість, бізнес і влада заради розвитку території. Їм потрібен був лише поштовх і знання для того, щоб зрушити з місця. І при наявності цього вже відчутні зміни на краще.
Коментарі