Ашока (Ashoka) – це найбільша мережа соціальних підприємців у світі, яка об’єднує майже 3 тисячі стипендіатів із 70 країн. Організація, заснована Біллом Дрейтоном у 1980 році, надає професійні послуги щодо підтримки підприємців, а також є платформою для людей, які присвятили себе бажанню змінити світ.
Завдяки партнерству із Фундацією нових міст, Ашока сподівається підкреслити важливу роль соціальних підприємців у розвитку міст та поділитися ключовими принципами та моделями міських інновацій, які можуть запропонувати практичні рішення.
Будь-яка робота, спрямована на благоустрій міст, має починатися з розуміння того, що ми живемо в історичний момент. Зміни відбуваються з небувалою швидкістю, а розвиток економіки формується під впливом стрімких інновацій. Новітні технології руйнують бар'єри, що утримували людей від доступу до інформації та зв'язку з іншими людьми протягом століть. Це нова гра, і вона вимагає нового набору навичок для досягнення успіху. Вміння слідувати правилам і виконувати повторювані дії буде менш важливим, ніж вміння працювати в команді, мати співчуття, бути креативним, співпрацювати з іншими та робити власний внесок у розвиток громади.
Все більше людей щороку переїжджають до міст, створюючи об'єднання, які є платформами для здійснення масштабних соціальних проектів. Як у такому випадку випередити проблеми, що чекають на нас у майбутньому? Як перетворити міста у екосистеми, в яких кожен зможе взяти участь та досягти успіху?
Ашока присвятила свою діяльність створенню команд із різних секторів та відділів, які вирішують проблеми по-новому. Організація прагне поєднати винахідливість соціальних підприємців, що змінюють систему, із силою активних громадян та зростаючим впливом бізнесменів. Все це стає можливим завдяки побудові мережі навчальних закладів, які дають молодим людям можливість навчатися і практикувати отримані навички, щоб переконатися: всі вони зможуть досягти успіху в економіці майбутнього.
Звичайно ж, основними гравцями в нових командах, які вирішуватимуть проблеми, будуть соціальні підприємці. Ті з них, хто співпрацює з Ашокою, освоїли основні правила й почали їх використовувати для вирішення соціальних проблем. Вони є лідерами своїх об'єднань, мобілізують інших, передають їм власне бачення та надають можливості. Саме вони є ключовими особами, які спрямовують громади на інклюзивність, протистояння проблемам та сталий розвиток. Із мережею, що нараховує більше 3 тисяч партнерів, Ашока продовжує пошук і відбір провідних соціальних підприємців по всьому світу. Щоб застосовувати інноваційні моделі на конкретних міських проблемах – від безпеки дорожнього руху до покращення санітарних умов – вони використовують платформу Changemakers.com.
Представники Ашоки формулюють ідеї, які мають значний вплив на те, як треба встановлювати пріоритети для вирішення міських проблем, зокрема:
- емпатія: партнери Ашоки по всьому світу усвідомлюють, наскільки важливо молодим людям навчатися емпатії, щоб вони могли досягти успіху в економіці, яка вимагає командної роботи, ґрунтується на довірі та інноваціях;
- залучення активістів: партнери Ашоки намагаються допомагати людям різного віку, аби вони повірили у власні сили і почали творити зміни у власному будинку, на роботі та в своїй громаді.
- команди, що складаються з команд: партнери Ашоки усвідомлюють, що вони не зможуть вирішити складні питання, якщо кожен займатиметься тільки своїм проектом. Соціальні підприємці будують нові види партнерств у різних секторах, створюючи команди, присвячуючи їхню діяльність пошуку шляхів вирішення проблем.
Автор статті – виконавчий директор Ашока Фернандо Рейн
Переклад – Павло Шиба
Коментарі
а чи входить Україна в цю мережу?
Цікаво, хотів би більше інформації.