bg-img bg-img bg-img
Увiйти в ГУРТ
Забули пароль?

Ще не з нами? Зареєструйтесь зараз

Соціологічне дослідження ініціативи “BikeHelping”
27.11.2013

   З 18 листопада 2013 року розпочато соціологічне дослідження у вигляді онлайн-опитування велосипедистів України з метою виявити рівень проблеми велокрадіжок. Це- перший крок ініціативи “BikeHelping” – вимушенего реагування небайдужих громадян на стрімке зростання кількості викрадень велосипедів в Україні.

   Ініціатори кажуть, що велосипеди викрадають не тільки поодинокі злодії, але й організовані угруповання. «До цього слід додати, що зареєстровані у міліції “велосипедні справи” в більшості випадків не розкриваються і це спонукає злочинців до свавільної діяльності. Нерозкритість справ призводить до того, що постраждалі, у більшості випадків, не звертаються до міліції, а, в кращому випадку, розпочинають пошук самотужки. В поодиноких випадках їм вдається знайти велосипед, а ще рідше – злочинця. Про його покарання мовчимо. На місці постраждалого сьогодні може опинитися кожен із нас!», - йдеться у зверненні.

Донецька обласна організація ВГО “Комітет виборців України”, як координатор адвокаційної кампанії з розвитку велосипедної інфраструктури в Донецьку, теж долучається до цієї ініціативи і просить у будь-який спосіб поширити інформацію про опитування велосипедистів.

Нижче наводимо перелік та опис кроків, які ініціатори пропонують зробити задля зменшення крадіжок велосипедів.

 Крок 1. Збір статистики велосипедних крадіжок по Україні

 Соціологічне дослідження у вигляді онлайн-опитування велосипедистів України.

 Просимо Вас долучитися до поширення інформації про опитування і опублікувати її на своїх інформаційних ресурсах.

Крок 2. Аналіз ситуації

   Статистичний аналіз результатів соціологічного опитування дасть можливість побачити реальний стан велозлочинності в Україні:

 кількість викрадених велосипедів по Україні, областях, містах;

  • динаміка змін викрадень по роках;
  • сума завданих грошових збитків велосипедистам України;
  • кількість звернень до міліції;
  • відсоток розкриття злочинів;
  • кількість знайдених і повернутих власникам велосипедів;

Крок 3.1. Оприлюдення результатів

   Оприлюднимо зібрані дані дослідження, а також інформацію про завдані збитки громадянам України, висвітлимо результати через ЗМІ, громадські організації, велоспільноти. Статистика, підтверджена опитуванням, покаже нагальність проблеми велозлочинності.

   Офіційно звернемося до відповідних інститутів влади із описом реальної проблеми та пропозиціями її рішення. Ми готові до інертності та байдужості представників влади, але прагнемо діяти в рамках закону.

Крок 3.2. Презентація проекту “BikeHelping” на українських велосипедних виставках “VeloBike” і “BikeExpo”.

презентація проекту для велобізнесу і велоорганізацій;

ознайомлення велосипедистів із проектом;

Крок 4.1. Розробка стратегії дій:

  • попереджувальні:
  • розробка соціальної кампанії (як уберегти велосипед від крадіжки; як діяти при викраденні велосипеда);
  • розробка соціальної кампанії для пересічних громадян (не купувати велосипеди сумнівного походження);
  • розробка соціальної кампанії щодо міри покарання, передбаченої законами КК України за викрадення велосипеда;
  • алгоритм пошуку велосипеда: ми спробуємо розробити ефективну систему пошуку велосипеда. До розробки долучимо юристів, детективів і небайдужих до даної проблеми міліціонерів. Також, використаємо міжнародний досвід зменшення велокрадіжок.
  • захист від проникнення в організацію “BikeHelping” “крота” – залучимо експертів, які допоможуть нам розробити механізм захисту. Адже якщо серед учасників “BikeHelping” з’явиться прихований велозлодій, може постраждати ефективність ініціативи.
  • Дія на місцях: у містах із найбільшими показниками злочинності будуть призначені відповідальні волонтери, які допомагатимуть постраждалим велосипедистам у пошуку велосипедів.
  • Вело-Соц. центр: створення гарячої телефонної лінії допомоги велосипедистам, у яких викрали велосипед.
  • База велосипедів: викрадених і тих, які знаходяться у власника на законних підставах. Ми вже зараз ведемо переговори з міжнародною базою даних MyBikeNumber про розробку інтегрованої бази для України. Наш головний принцип – результативність!
  • співпраця з веломагазинами і виробниками велосипедів: якщо нам вдасться залучити до нашого проекту велобізнес, велосипед продаватиметься із примірником “Захист велосипеда BikeHelping”. Це допоможе велопочатківцям не повторювати помилки постраждалих від велозлодіїв.

Крок 4.2. Фінансування проекту.

    Пожертви, реклама для велобізнесу, залучення фінансування з міжнародних програм і, в майбутньому, – з державної програми.

Крок 5. Дія і результат.

   Говорити і планувати можна багато – все покаже результат. Але ми повинні спробувати.

Контакти

  • Анастасія Прокопенко

Коментарі

  •   Пiдписатися на новi



Щоб розмістити свою новину, відкоментувати чи скопіювати потрібний текст, зареєструйтеся та на портал.