bg-img bg-img bg-img
Увiйти в ГУРТ
Забули пароль?

Ще не з нами? Зареєструйтесь зараз

Fair Trade - складова частина соціально-відповідального бізнесу
10.03.2009

На полицях магазинів в усьому світі всі частіше з’являються товари під маркою Fair Trade: “чесна торгівля” (або справедлива торгівля). За цією схемою самі товари або сировина для подальшої переробки закуповуються напряму у виробників, минаючи посередників, які зазвичай змушують виробників продавати за найнижчою ціною. «Чесна торгівля» дозволяє краще оплачувати працю в країнах третього світу, розвивати там виробництво й гарантувати етичні стандарти, як приклад: виключити працю дітей.

Ця тенденція нагадує ріст популярності “біо”, органічно вирощених продуктів. Інтерес до “чесної торгівлі ” буде рости й далі. «Справедлива торгівля» - це організований громадський рух, який захищає суспільно справедливі стандарти міжнародного трудового, екологічного й соціального регулювання, а також суспільну політику по відношенню до маркованих і немаркованих товарів. Зокрема, цей рух звертає особливу увагу на експорт товарів з країн третього світу в розвинені країни. Часта тема під час обговорення справедливої торгівлі — критика існуючої організації міжнародної торгівлі як «несправедливої». Захисники принципів справедливої торгівлі стверджують, що коливання цін на товари не гарантують прожиткового мінімуму багатьом виробникам у країнах, що розвиваються, змушуючи їх брати позики із украй невигідними умовами.

Прихильники справедливої торгівлі також вважають, що ринкові ціни не відображають адекватної вартості виробництва, що повинна включати й екологічні, і соціальні компоненти вартості. Справедлива торгівля має вирішити ці проблеми за допомогою встановлення альтернативної системи торгівлі «етичними» товарами, що сприяє економічному розвитку й пропонує кращі торгівельні умови для виробників і робітників у країнах, що розвиваються.

Ключові принципи Fair Trade:

  1. Створення можливості участі в ринку для збиткового виробника.
  2. Прозорість бізнесу й доступність участі.
  3. Незалежність учасників.
  4. Справедлива ціна в місцевому контексті, що покриває й собівартість, і витрати на розвиток громади, і внески в захист навколишнього середовища.
  5. Гендерна рівність.
  6. Безпечні умови роботи. Участь дітей у роботі регулюється конвенцією ООН, місцевими умовами й нормами.
  7. Екологічність виробництва.

Наприклад, заплативши всього лише на два центи більше за чашку кави Fair Trade, споживачі можуть захистити селян із країн третього світу від різких коливань цін на всесвітньому ринку й допомогти їм заробити втричі-вп’ятеро разів більше на їхній каві. Це означає, що замість того, щоб ледве зводити кінці з кінцями, селяни можуть планувати урожай подальших років і дозволити собі відправити своїх дітей до школи. Тому, купуючи товар, принаймні коли вибираєте марку, чому б не зупинити свій вибір на тій, принципи якої етичніші?

Більшість людей чули про каву Fair Trade і, мабуть, у когось з них в них склалося неправильне уявлення, ніби фермери, які її вирощують, мають вигіднішу ціну за свої кавові зерна. Але вочевидь вони мало розуміють, що означає Fair Trade, або знають про існування інших товарів Fair Trade, таких як шоколад і вироби ручної роботи, ідеальні для подарунків. Коли ми слухаємо про жахливі умови життя в Африці на південь від Сахари, ми питаємо, що можна зробити. Хоча небагато людей може приїхати в ці країни, щоб допомогти рити колодязі або втілювати інші проекти, але, купуючи товари Fair Trade, можна безпосередньо допомагати людям, які борються за виживання в бідних країнах.

Ефективність Fair Trade здебільшого полягає в тому, що покупці мають довгострокові стосунки із селянами, які продають кавові зерна через торгівельні кооперативи. Ці стосунки виключають місцевих, регіональних, національних і міжнародних посередників і гарантують селянам більший прибуток за кавові зерна. Виробники Fair Trade повинні керуватися міжнародними трудовими стандартами, екологічними нормами й бути організованими через сумісні кооперативи. Визначальною характеристикою в співпраці є те, що вона має проходити демократично. Окрім установлення фермерам справедливої ціни за кавові зерна та зерна какао, покупці вносять плату до кооперативу для інвестування розвитку суспільних проектів.

Друга субота травня є міжнародним Днем Справедливої Торгівлі. У цей день у багатьох країнах Європи й Північної Америки проходять різні акції й заходи, щоб звернути увагу на суспільний рух і розповісти про його цілі. В 2009 році День Справедливої Торгівлі збіжиться зі святом 9-го Травня. У 1945 році людство сумісними зусиллями подолало к цьому дню загрозу світового фашизму, так може й нам внести свою лепту у подолання дискримінації виробників з країн, що розвиваються, й залучитися до принципів справедливої торгівлі та зустріти 9-те травня у числі прихильників Fair Trade?

Контакти

Коментарі

  •   Пiдписатися на новi



Щоб розмістити свою новину, відкоментувати чи скопіювати потрібний текст, зареєструйтеся та на портал.