В даний час швидкість розвитку суспільства така, що людина пенсійного віку постійно стикається із ситуаціями, яких не було у минулому. Для того, щоб орієнтуватися в суспільстві, щоб розуміти сьогоднішні реалії, пенсіонер має постійно самовдосконалюватися.
Навчання в УТВ сприяє активізації творчих здібностей, інтересів, захоплень, що, безумовно, може внести значний вклад у збагачення духовного життя суспільства.
В місті Рівне Університет третього віку створений при територіальному центрі соціального обслуговування. Та, нажаль, про його діяльність знає дуже обмежена кількість осіб. Станом на квітень 2013 року діяло два факультети, а заняття відвідували близько 15 – 20 осіб.
В рамках адвокасі проекту «Університет третього віку м. Рівне» Західноукраїнського центру соціального партнерства було проведене соціологічне опитування. Метою його є визначити рівень зацікавленості громадян Рівного та області у педагогічних послугах «Університету третього віку» та встановити залежність між ним та діяльністю респондентів у громадському секторі.
Група опитуваних осіб складалась з 126 осіб віком від 48 до 65 років. Серед них 12% працюючих та 88% пенсіонерів, непрацюючих чи самозайнятих.
Виявляється група осіб, що працює, є найпасивнішою: серед них лише близько 10% зацікавлених у короткотривалому навчанні та 4% є активними діячами громадських організацій.
Характеризуючи іншу групу (пенсіонери, непрацюючі та самозайняті), помітне зростання інтересу до соціально-педагогічних послуг та діяльності інститутів громадського суспільства.
Варто відзначити, що соціологічне опитування проводилось серед членів громадських організацій, клубів за інтересами. Як виявилось таких інститутів громадського суспільства, що об’єднували б категорію людей «третього віку», надзвичайно мало зважаючи на чисельність потенційних членів. А це близько 85 тис. в місті Рівне та ще 300 тис. по області.
За результатами опитування чітко можна простежити тенденцію, що дана вікова категорія вважає себе неактивною у громадському житті. Та навіть потенційно, при сприятливих обставинах, вона не готова брати активнішу участь у роботі ІГС.
1. Активність осіб «третього віку» у діяльності ІГС та перспективи зміни розподілу відсотків
В загальному близько 70% респондентів висловило бажання взяти участь у короткотривалих навчальних курсах. Варто відзначити, що серед активних учасників громадського сектору відсоток бажаючих отримати нові знання значно вищий, ніж у громадсько-пасивних осіб.
2. Бажання пройти короткотривалі навчальні курси респондентами опитування
Лише 2% респондентів зацікавила пропозиція пройти довготривале та систематичне навчання у ВНЗ. А 28% не зацікавила пропозиція отримати педагогічні послуги.
Серед тематики короткотривалих курсів найбільше зацікавлення викликали: перша медична допомога та охорона здоров’я, правознавство, комп’ютерні курси.
Коментарі