bg-img bg-img bg-img
Увiйти в ГУРТ
Забули пароль?

Ще не з нами? Зареєструйтесь зараз

Хто такі медійники? Навіщо ставати медійником? З чим їдять медійників?
02.06.2013

В цій статті Ви знайдете відповіді на такі питання:

  • хто такий  «медійник» і чому він не має відношення до шоу-бізнесу
  • чому ніхто не знає про  професію «медійник» і за що її шанують
  • найважливіше: як стати медійником і чим ця професія вирізняється серед інших

Поставте мені років 5-6 тому такі питання, як: «знайдіть мені «медіа-байера» чи «медіа-планера», чи «груп-хеда», або «аккаунта в медіа», я б почала швидко шукати в інтернеті ці страшні лайливі слова. Тепер я стала фахівецем з добору та навчання таким цікавим і нетиповим професіям. Наразі хочу поділитися з вами  цим цікавим досвідом.

Залишимо наші здогадки та припущення, шановні читачі! Медійники – це люди, що займаються медіа-стратегіями, медіа-плануванням, і потім – медіа-баінгом на ТВ, радіо, в пресі, інтернеті та зовнішній рекламі. Вони ніяким чином не відносяться до шоу-бізнесу через специфіку своєї освіти. Але про це пізніше.

На початку кожного майстер-класу по професіям, я запитую у своїх студентів: «Як ви гадаєте, в якій рекламній сфері знаходиться найбільша частина коштів ринку реклами?».  І після кількох марних спроб я  видаю свою відповідь «з рукава»: «Авжеш медіа! Адже ідея рекламної кампанії, з її візуальним просуванням , – це незначна частина. А скільки потрібно заплатити за її розміщення на ТБ, радіо, в пресі, інтернеті та зовнішній рекламі?Примножте на масштаби України (пам`ятаєте, нас вже 46 мільйонів, цифри вражають, чи не так?).

Як говорить мій викладач в Школі : «Візьмемо валізу грошей та поділимо їх серед агенств. Виділимо трохи  на ATL (згенеруємо «біг айдіа»), відзнімемо рекламу ( підемо в продакшн), поставимо «промиків» в магазини ( BTL агенції), «замутимо івент» (івент агенція) і… саму велику частину, відсотків так з 70,  відразу відкладемо на медіа!»

  Перше. Медійники – це «ботани», в них нічого креативного, філологічно-гуманітарного, або самозрощеного. Вони - виключно продукт медійної рекламної агенції, або курсу «Медіафакультет» з вечірніх курсів «Школи рекламних технологій» (ну дайте ж  врешті решт прорекламувати свою Школу !» Це фіз.-мат., прикладна математика (КПІ), системний аналіз, чи хоча б економічний факультет Могилянки.

  Друге. Вони знають такі софти як: Gemius, Doors, UMM, Ariana, Adriver, CPSS, і вміють матюкатися такими словами як: рейтинг, GRP, TRP, Aff Медіа індекси: Shr, wGRP, CPP, CPT, Reach, Остроу, Росітер/Персі, OTS. Ой, ви ще тут? Чи не образила я вас цією нецензурщиною? Ваш MSOffice навіть поруч не стояв…Я не знущаюся над вами, сама не знаю що це. Взяла список тем з курсу своєї Школи – «Медіафакультет». Дякую моїм викладачам (я їх називаю «ходячі університети») за їх розум і вміння все це розповісти та пояснити на пальцях.

  Третє. Вони добре заробляють. Медіапланер, що має два роки досвіду роботи, заробляє так само як і аккаунти, в яких пять років досвіду. Медіа-директор мережевого українського медійного агенства «перекуповується»  в Росію чи Казахстан, і через рік має свою квартиру в центрі Києва. За їх головами полюють з року в рік, рекрутингові агенції по типу «Снайпер» створили не один план продажу кількох десятків працівників медійної сфери (дякую вам, любі, ви не дасте нам померти з голоду).  Чи варто  продовжувати далі?

 Четверте. Там живуть довго.  Якщо про рекламістів говорять: «вони там довго не живуть» (стрес, зіпсовані нерви від замовників), то медійників плекають та цінують дорожче золота! Виростити, навчити всіх софтів (ще не відійшли від вищезгаданих матюків), вкласти в нього безліч конфіденційної інформації про клієнта та його конкурентів, заплатити за велику кількість дорогих досліджень, і після цього віддати  його конкуренту? Нізащо! Це як дороге раритетне авто, яке можна було б кинути, але скільки коштів в нього вкладено!

 П`яте. Є важлива деталь: тільки топові медійні агенції можуть дозволити собі купувати дорогий софт, дослідження, утримувати штат дорогого і дуже цінного персоналу. Таких на ринку можна порахувати на пальцях двох рук. Штат медійників в кожній  медійній агенції нараховує  10-50 осіб ( іноді і більше).  Але навіть вони іноді йдуть у декрет, мігрують з одної агенції в іншу, періодично втікають до конкурентів, чи за кордон, або в свій бізнес. Тому актуальним є пошук потенційних кандидатів.  І рекрутингові агенції, і Школа Рекламних Технологій одразу відкривають їм свої обійми.

Підсумовуючи все вищезгадане: якщо Ви - людина з технічною освітою і хочете в рекламу, але не знаєте куди себе задіяти – ідіть в медійники.  Шановні батьки, ваша дитина вже на 3-й місяць зможе злізти з шиї, якщо стане медійником. Сміливо відправляйте  її у цю професію.

Шлях в медійники такий: ідете на курс «Медіафакультет» в Школу, або відразу на співбесіду до медійної агенції (правду кажучи, те, як Ви на неї натрапите – інше питання). На першому етапі кандидату запропонують здати тест, щоб розуміти які у Вас математичні здібності. Ви пройдете інтерв`ю і невеличке стажування ( якщо дуже сподобаєтеся, то й без стажування), і виходите на випробний термін. Через 2-3 роки побачимося! Скоріш за все, ви прийдете робити замовлення на асистента, тому що вже станете груп-хедом чи аккаунт-менеджером / директором. Я буду рада Вас бачити! Тому що ринок реклами в Україні чудовий – за п`ять років можна реалізувати себе на всі 100! Сподіваюсь, серед цих щасливців будете і Ви! Забула сказати найважливіше – там потрібно багато працювати. Ні, не працювати, - ПАХАТИ! Але якщо ви дочитали цю статтю до кінця, то лінь  - не Ваш слабкий бік!  Вдалої кар`єри в МЕДІА!

Оксана Тюпа
Локальний Тренер JCI (Організація молодих підприємців) 
Координатор по партнерам національної команди «Зробимо Україну чистою!»
Власниця Школи рекламних технологій 

Контакти

  • http://advertisingschool.com.ua/
  •  www.jci.cc

Коментарі

  •   Пiдписатися на новi



Щоб розмістити свою новину, відкоментувати чи скопіювати потрібний текст, зареєструйтеся та на портал.