В цій статті Ви знайдете відповіді на такі питання:
Поставте мені років 5-6 тому такі питання, як: «знайдіть мені «медіа-байера» чи «медіа-планера», чи «груп-хеда», або «аккаунта в медіа», я б почала швидко шукати в інтернеті ці страшні лайливі слова. Тепер я стала фахівецем з добору та навчання таким цікавим і нетиповим професіям. Наразі хочу поділитися з вами цим цікавим досвідом.
Залишимо наші здогадки та припущення, шановні читачі! Медійники – це люди, що займаються медіа-стратегіями, медіа-плануванням, і потім – медіа-баінгом на ТВ, радіо, в пресі, інтернеті та зовнішній рекламі. Вони ніяким чином не відносяться до шоу-бізнесу через специфіку своєї освіти. Але про це пізніше.
На початку кожного майстер-класу по професіям, я запитую у своїх студентів: «Як ви гадаєте, в якій рекламній сфері знаходиться найбільша частина коштів ринку реклами?». І після кількох марних спроб я видаю свою відповідь «з рукава»: «Авжеш медіа! Адже ідея рекламної кампанії, з її візуальним просуванням , – це незначна частина. А скільки потрібно заплатити за її розміщення на ТБ, радіо, в пресі, інтернеті та зовнішній рекламі?Примножте на масштаби України (пам`ятаєте, нас вже 46 мільйонів, цифри вражають, чи не так?).
Як говорить мій викладач в Школі : «Візьмемо валізу грошей та поділимо їх серед агенств. Виділимо трохи на ATL (згенеруємо «біг айдіа»), відзнімемо рекламу ( підемо в продакшн), поставимо «промиків» в магазини ( BTL агенції), «замутимо івент» (івент агенція) і… саму велику частину, відсотків так з 70, відразу відкладемо на медіа!»
Перше. Медійники – це «ботани», в них нічого креативного, філологічно-гуманітарного, або самозрощеного. Вони - виключно продукт медійної рекламної агенції, або курсу «Медіафакультет» з вечірніх курсів «Школи рекламних технологій» (ну дайте ж врешті решт прорекламувати свою Школу !» Це фіз.-мат., прикладна математика (КПІ), системний аналіз, чи хоча б економічний факультет Могилянки.
Друге. Вони знають такі софти як: Gemius, Doors, UMM, Ariana, Adriver, CPSS, і вміють матюкатися такими словами як: рейтинг, GRP, TRP, Aff Медіа індекси: Shr, wGRP, CPP, CPT, Reach, Остроу, Росітер/Персі, OTS. Ой, ви ще тут? Чи не образила я вас цією нецензурщиною? Ваш MSOffice навіть поруч не стояв…Я не знущаюся над вами, сама не знаю що це. Взяла список тем з курсу своєї Школи – «Медіафакультет». Дякую моїм викладачам (я їх називаю «ходячі університети») за їх розум і вміння все це розповісти та пояснити на пальцях.
Третє. Вони добре заробляють. Медіапланер, що має два роки досвіду роботи, заробляє так само як і аккаунти, в яких пять років досвіду. Медіа-директор мережевого українського медійного агенства «перекуповується» в Росію чи Казахстан, і через рік має свою квартиру в центрі Києва. За їх головами полюють з року в рік, рекрутингові агенції по типу «Снайпер» створили не один план продажу кількох десятків працівників медійної сфери (дякую вам, любі, ви не дасте нам померти з голоду). Чи варто продовжувати далі?
Четверте. Там живуть довго. Якщо про рекламістів говорять: «вони там довго не живуть» (стрес, зіпсовані нерви від замовників), то медійників плекають та цінують дорожче золота! Виростити, навчити всіх софтів (ще не відійшли від вищезгаданих матюків), вкласти в нього безліч конфіденційної інформації про клієнта та його конкурентів, заплатити за велику кількість дорогих досліджень, і після цього віддати його конкуренту? Нізащо! Це як дороге раритетне авто, яке можна було б кинути, але скільки коштів в нього вкладено!
П`яте. Є важлива деталь: тільки топові медійні агенції можуть дозволити собі купувати дорогий софт, дослідження, утримувати штат дорогого і дуже цінного персоналу. Таких на ринку можна порахувати на пальцях двох рук. Штат медійників в кожній медійній агенції нараховує 10-50 осіб ( іноді і більше). Але навіть вони іноді йдуть у декрет, мігрують з одної агенції в іншу, періодично втікають до конкурентів, чи за кордон, або в свій бізнес. Тому актуальним є пошук потенційних кандидатів. І рекрутингові агенції, і Школа Рекламних Технологій одразу відкривають їм свої обійми.
Підсумовуючи все вищезгадане: якщо Ви - людина з технічною освітою і хочете в рекламу, але не знаєте куди себе задіяти – ідіть в медійники. Шановні батьки, ваша дитина вже на 3-й місяць зможе злізти з шиї, якщо стане медійником. Сміливо відправляйте її у цю професію.
Шлях в медійники такий: ідете на курс «Медіафакультет» в Школу, або відразу на співбесіду до медійної агенції (правду кажучи, те, як Ви на неї натрапите – інше питання). На першому етапі кандидату запропонують здати тест, щоб розуміти які у Вас математичні здібності. Ви пройдете інтерв`ю і невеличке стажування ( якщо дуже сподобаєтеся, то й без стажування), і виходите на випробний термін. Через 2-3 роки побачимося! Скоріш за все, ви прийдете робити замовлення на асистента, тому що вже станете груп-хедом чи аккаунт-менеджером / директором. Я буду рада Вас бачити! Тому що ринок реклами в Україні чудовий – за п`ять років можна реалізувати себе на всі 100! Сподіваюсь, серед цих щасливців будете і Ви! Забула сказати найважливіше – там потрібно багато працювати. Ні, не працювати, - ПАХАТИ! Але якщо ви дочитали цю статтю до кінця, то лінь - не Ваш слабкий бік! Вдалої кар`єри в МЕДІА!
Оксана Тюпа
Локальний Тренер JCI (Організація молодих підприємців)
Координатор по партнерам національної команди «Зробимо Україну чистою!»Власниця Школи рекламних технологій
Коментарі