На початку грудня 2012 року Учбово-методичний центр захисту прав людини провів у Миколаївському коледжі культури і мистецтв семінар-тренінг з написання проектних заявок для фінансування ініціатив творчої молоді Миколаєва. Це вже не перший захід із циклу тренінгів, які проводяться за підтримки молодіжної організації «Нова генерація» та Східно-європейського демократичного центру з метою підвищити фінансову грамотність і соціальну активність молодих миколаївців.
«Аналіз ризиків і можливостей в діяльності неприбуткових організацій» - головна тема семінару. У ході одноденного тренінгу фахівці у сфері соціального проектування провели навчання, консультації і надали учасникам навчального гуртка «Молоді аніматори» можливість отримати ресурсну підтримку.
Саме для цього в листопаді 2012 року з ініціативи Учбово-методичного центру захисту прав людини на базі Миколаївського коледжу культури і мистецтв і був створений гурток соціального проектування «Молоді аніматори». А завдяки таким заходам майбутні режисери і театральні діячі опановують новітні технології соціального проектування. Одна з таких технологій - це розробка навчальних кейсів та використання ситуаційної методики навчання.
Для демонстрації ефективності нових методик, запозичених громадськими організаціями зі сфер бізнесу і державного управління, до Миколаєва запрошені керівники двох Харківських молодіжних організацій Маріанна Голованова і Олександр Березовський. Вони передавали свій досвід і знання двадцяти студентам і молодим викладачам коледжу.
Оголошуючи нову освітню програму «Навчаємо успіху», в рамках якої проводиться цей семінар, голова правління Центру Едуард Єгоров зазначив: «У навчальних кейсах немає правильних або неправильних відповідей - вони залежать від зовнішніх обставин і особистості учня. Головне завдання - сформувати культуру мислення та культуру прийняття рішень».
У цьому основна відмінність навчальних кейсів від так званих історій успіху. Повторити чужий досвід в інших умовах з іншою командою практично неможливо. Інтернет просто заповнений історіями успіху українських громадських діячів. Не зважаючи на це, з 78 тисяч громадських організацій України лише 40% подають щорічну статистичну звітність, а решта 60% - пропрацювали менше року і просто «не дожили» до річного звіту. А з решти 31 200 НУО, згідно даних Національного інституту стратегічних досліджень, лише 8 - 10% активно працюють і реально впливають на життя своєї цільової групи. Ці цифри наведені з доповіді «Про стан громадянського суспільства в Україні - 2012».
Саме для реальної суспільно корисної роботи і проводять свої зустрічі «Молоді аніматори». Безпосередньо в ході семінару його учасники розробили 5 соціальних проектів і тут же оформили заявки на фінансування. Так, наприклад, Ганна Паламар, Яна Іщенко та Світлана Дементьєва вирішили привернути увагу громадськості до проблем обласного будинку дитини. Їх проект «Малютка» спрямований на організацію благодійного концерту.
Надія Медведенко і її команда задумали поліпшити екологічну обстановку в місті і мобілізувати для цього миколаївську громадськість. Розроблений ними проект «Едем» не залишить байдужим жодного з мешканців Миколаєва.
Але найбільше студентів коледжу надихнув проект Юлії Побережець та Світлани Попової: саме вони запропонували провести робочу зустріч з місцевими чиновниками і депутатами для фінансування реконструкції старого корпусу коледжу.
Не залишився осторонь і куратор гуртка «Молоді аніматори» заступник директора коледжу Мицик Сергій Васильович: його проект переобладнання етнографічного народного музею зажадав більш глибокого опрацювання, і викладачі коледжу також включилися в цю роботу.
Особливо хотілося б відзначити почесного гостя цього семінару: Дмитро Гущин з Миколаївського клубу «Артоптімісти» не тільки розповів про досягнення своїх друзів, але й зацікавив студентів коледжу ідеєю зняти документальний фільм «Пізнай Миколаїв». Разом з Леонідом Кучером і Ігорем Куніциним вони оформили і подали заявку на фінансування своєї ідеї в одну з українських донорських організацій.
В кінці семінару кожному з учасників запропонували поставити себе на місце «донора» і оцінити проекти своїх колег. А переможці цього імпровізованого конкурсу отримали цілком реальні призи - підручники з маркетингу та збірники ситуаційних вправ від Київського консорціуму менеджмент-освіти CEUME. Студентам особливо приємно було отримувати ці подарунки з рук директора Миколаївського коледжу культури і мистецтв Соловйова Віктора Алмабайовича.
Коментарі