У читальному залі Донецької обласної медичної бібліотеки 5 вересня 2012 року проведено інтерактивний семінар «Як продати громаді участь у добрих справах».
У ньому взяли участь більше 20 представників дорослих і дитячих, міських і районних, а також спеціалізованих бібліотек. Спікером був директор Донецького міського благодійного фонду «Доброта» Рогалін Яків – відомий в Україні, близькому і далекому зарубіжжі фахівець в області фандрейзингу та соціального маркетингу.
Ініціатором заходу виступили керівники декількох бібліотек Донецької області, які стурбовані скороченням бюджетного фінансування і особисто зіткнулися з «безперспективністю» отримання благодійних ресурсів на діяльність їх установ, що «сіють розумне, добре, вічне». За відгуками учасників, відбулася ґрунтовна і відверта розмова про великотрудну справу залучення пострадянських громад в благодійність без профанацій і зловживань.
Двогодинний надихаючий лікнеп з питань громадської філантропії та фандрейзингу дав можливість зрозуміти фундаментальні принципи стійко-успішного залучення пожертвувань в умовах вкрай слаборозвиненої культури корпоративної та приватної філантропії. Що стосується усвідомлення подальших перспектив, то діапазон висловлювань був від «у нас поки немає ентузіазму, сил і часу на такий фандрейзинг» і до «ми закатаємо рукави не по лікті а по пахви, але допоможемо співвітчизникам зважитися на добрі справи».
Директор Донецької обласної медичної бібліотеки Чорна Н.А. запропонувала продовжити соціальне партнерство бібліотек і благодійних організацій в ракурсі фандрейзингу та соціального маркетингу. Це, до того ж, добре вписується в контекст Всеукраїнського проекту розвитку бібліотек «Бібліоміст». Серед найближчих планів – встановлення ефективних комунікацій з основними стейкхолдерами, а також організація скринькового збору на території читальних залів за організаційної та консультативної підтримки фахівців ДМБФ «Доброта».
Спікер заходу Рогалін Я.Ф. нагадав, що багаторічна співпраця ДМБФ «Доброта» з бібліотеками почалася у 2003 році з надання їм благодійної допомоги новими і не дуже книгами. Потім асортимент пожертвувань був розширений і включав електроні/аудіо- формати книг, а також відповідну відео- та аудіо- апаратуру. Розширилося і коло благоотримувачів: це і великі публічні бібліотеки, і спеціалізовані медіатеки університетів, шкіл, інтернатів, а також благодійних організацій і фондів. Всього відбулося більше 48 таких благодійних актів на загальну суму понад 150 тис. грн..
Відповідно до ключового принципу нашого партнерства «добро в обмін на добро» бенефіціарії охоче і багаторазово надавали свої читальні зали для проведення публічних заходів, що популяризують суспільну філантропію. Така взаємокорисна співпраця може і має бути продовжена, в т.ч. інноваційні підходи. Образно кажучи, «не книгами єдиними» потрібно тут діяти. У цьому вельми до речі може виявитися і ваучерна програма інституційного розвитку організацій громадянського суспільства.
Коментарі